• 1Elle2

IVF start sommar 2017

hanna8911 skrev 2017-08-02 10:38:16 följande:

Tyvärr en besvikelse idag på ultraljudet! Bara ett ägg som stuckit iväg i storlek så inget äggplock denna cykel! Men ska ändå fortsätta med sprutorna och sen ta ovitrellen som gör att ägget lossnar så får vi försöka själva!

Åh vad tråkigt!! Hoppas verkligen på nästa för dig! Dessa sprutor är inte kul alltså, haft så ont idag efter ovitrellen :(

Kram till dig!
  • 1Elle2
    ivfbebis skrev 2017-08-05 13:42:21 följande:

Hur gick äggplocket? Tänker på dig!

Hej!

Tack! Det gick helt okej.. 14 ägg fick dom ut, nu hoppas vi att dom vill bli befruktade också!

Men det gjorde ont, men det gick med all medicin man fick, blev helt utslagen dock.. fruktansvärt yr och trött. Läkaren och sköterskan var jättebra, kände mig helt trygg i allt. Och det gick ganska fort ändå.

Efter däremot har jag haft himla ont, ok om jag bara vilar liggande. Ont av att gå och sitta och röra mig. Inte svullen ont som innan utan nu som blåmärken, fast inuti och känns som vätska som retar överallt.

och imorn börjar jag med dom där vaginaltabletterna, nån som har tagit dom och vet hur man mår?

Stod att vanligaste biverkan var livmoderkramper och jag fattar inte hur jag ska orka att fortsätta ha ont i flera veckor till!
  • 1Elle2
    Mickelickan skrev 2017-08-06 15:06:25 följande:

Jag har tagit vaginaltabletterna och jag mådde inte alls dåligt av dom. Mensvärksliknande har jag känt av då och då men inte alls farligt, och det kan lika gärna bero på annat... däremot fick jag bruna flytningar men det försvann när jag trappade ner från 3 tabletter om dagen till 2.

Åh tack för info! känns lite bättre nu. Var så less på all smärta bara... Vill ju så gärna att det ska vara värt det!
  • 1Elle2
    Ellencassandra skrev 2017-08-08 18:51:00 följande:

Nu är jag förundrad. Fick ju positivt äl test förra onsdagen. Nu har jag haft trådiga flytningar å tog ett äl test för å se och det var solklart positivt. Kanske inte ägget släppte förra veckan å vill försöka igen? Aldrig varit med om det förut xD

Men har testet väl varit positivt så är det ju det typ fram till mens, så ingen idé att testa igen i samma cykel.
  • 1Elle2
    ivfbebis skrev 2017-08-08 18:21:23 följande:

Tiden går långsamt! Men helt plötsligt har jag sprayat nässpray i 4 veckor nu och då känns det ändå som att tiden gått ganska fort. Har mått mycket bättre än jag trodde efter att ha läst alla biverkningar man kan få av Synarel. Ska in och lämna blodprov imorgon och se om jag är tillräckligt nedreglerad för att börja med sprutor. Och jag är livrädd för sprutorna! Haha! Nervös som sjutton.... i värsta fall får jag fortsätta med nässprayen men det borde va okej hoppas jag.

Det kommer gå bra med sprutorna! Är du rädd för själva nålen och grejen eller biverkningarna?

Jag har fått överstimuleringssyndrom (hej smärta!) och är inlagd, osäkert om dom kan föra tillbaka blastocysten då :( så himla trist.
  • 1Elle2

Överstimuleringssyndrom kan man få både innan och efter äggplock, de slutar liksom inte växa. Jag ska vara inlagd nu några dagar för observation. Kan ta nån månad tills normalt igen sa läkaren så får vänta på återföring typ 2cykler. Så ledsen över det, ville ju verkligen vara igång.

Vi fick 3-5 blastocyster till frysen iaf.

Inga roliga dagar nu ????

Lycka till ni andra som börjar nu, sprutorna kommer går bra, var bestämd bara och glöm inte att sitta ner och andas!

• 1Elle2
    ijo skrev 2017-08-10 20:19:58 följande:

Idag fick jag glad gubbe på ägglossningstestet :) FET blir på onsdag! Hoppas hoppas ägget klarar upptining! :)

Spännande! Lycka till!

Hur fungerar det när man får från frysen. Är det bara ägglossning man går på? Tar man prover? Tar man några mediciner?

Jag fick ju överstimuleringssyndrom och fick inte göra färsk återföring utan får göra från frysen om typ 2mån. Lång väntan.
  • 1Elle2
    ijo skrev 2017-08-11 09:19:36 följande:

Tack :) Verkar vara olika om man går på medicin (stimulerad) eller inte. Jag har bara varit inne på VUL för att kolla så jag hade någon äggblåsa samt kollade slemhinnan. Sen var det bara att vänta på ägglossning. Jag tar ingen medicin utan det sätts in i naturlig cykel. Förstår att det är lång väntan! Jag har väntat på den här återföringen sen i maj och dagarna går så långsamt. Hoppas väntan är värd! <3

Okej, tack för info,

Hur kom det sig att du fått vänta sen maj? Har du gjort flera försök?
  • 1Elle2

Oj vad det går framåt för alla nu, hejja! Och lycka till!

Ja denna väntan på allt hela tiden är värst. Jag har försökt jobba mkt och göra saker på kvällarna, om det så är att sortera ett hallskåp. Och börjat alltid ha nåt i lurarna, typ sommarprat, så inte tankarna far iväg. Men nu när jag är sjukskriven och bara kan/får röra mig som en sengångare är det fan sjukt svårt att ockupera tankarna. Alla tips mottages tacksamt!

(Fick veta idag att vi iallafall fick 5 blastocyster till frysen, så det känns bra!)

• 1Elle2
    ijo skrev 2017-08-16 16:05:26 följande:

Nu är jag ruvare <3 Blastocysten såg fin ut och höll på att kläckas. Dom behövde bara tina en :) Hoppas så mycket men har svårt ändå på något sätt att tänka att det skulle lyckas. Men ska försöka hålla mig positiv :)

Vad kul! Hoppas hoppas!
Svar på tråden IVF start sommar 2017