• 1Elle2

IVF start sommar 2017

Jag väntar på FET jag också, ska göra UL efter nästa mens (som kommer på måndag). Förra månaden fick jag ägglossning på "fel" dag så kunde inte göra återföring pga helgstängt.. då grät man en del..,

Hoppas på längre cykel nu så det går vägen, annars blir det simulerad cykel eller ägglossningsspruta men tydligen bäst chans att göra det i naturlig cykel. Jag gissar att jag gör UL om 2v ca för kontroll inför äl.

• 1Elle2
    FruPäron skrev 2017-10-19 07:17:30 följande:

Mitt ul igår verkade ju lovande för ägglossning men i morse så stirrade ett negativt test på mig! Va fan, jag blir så jävla nedslagen direkt att kroppen sätter sig på tvären. Exakt noll samarbete på den punkten just nu :(

Så ikväll är det äl-spruta och sen återföring nästa torsdag 26/10.

Det enda positiva är att jag inte måste ta Lutinus utan ska få något annat - något på C... tror jag att det var. Ska hämta ut det idag iaf.

Någon annan som testat det?!

Spännande att det går framåt för er! Kämpa!

Jag ska va med i nån studie där man lottas till antingen Lutinus eller inget. Man verkar hittills inte sett nån skillnad... känns ju skönt att slippa men också lite osäkert såklart.
  • 1Elle2
    Västerås skrev 2017-10-24 09:34:27 följande:

Jag hade testdag i torsdag men igår började det komma lite blod som blev mer och som mensvärk. Ville liksom inte gå på toa eftersom man stirrar på pappret tills man blir yr..

Idag blöder jag fortfarande och plusset är väldigt svagt...

jag fick 2 embryon och om något hade varit kvar borde inte plusset synas tydligare då?

Ring kliniken, det behöver inte alls betyda nåt. Flera som får lite blödning i början. Och två embryon gör inte att strecken skulle bli starkare. Och det kan ju va att en misslyckades och än är kvar. Hoppas för dig!
  • 1Elle2
    kattnos skrev 2017-10-22 16:48:46 följande:

Nähä, blev uppringd igen och det blir inget ultraljud men däremot äl-spruta! Så fick puttra in till Apoteket istället, så blir det en sista spruta ikväll :)

Ska du ta spruta fast du har ägglossning? Varför? Men spännande hörrudu!

Jag ligger med världens menskramper och morfinsnurrig :( Snart min tur att försöka iaf!
  • 1Elle2
    kattnos skrev 2017-10-24 17:21:49 följande:

Vi är med i en studie så det är därför! :)

Vad är det för studie? Berätta mer?
  • 1Elle2
    Ellencassandra skrev 2017-11-10 06:05:19 följande:

Började blöda smått nu. Då vet jag att lutinus försenade allting. Därför värken började två veckor efter ÄP - den ville egentligen komma då.. jaha. Bara nya tag

Fan vad trist! Kram!!
  • 1Elle2
    FruPäron skrev 2017-11-09 15:39:57 följande:

Det går inte alls bra. Har fått otroliga blödningar nu och fortsatt behandling är inte att tänka på detta året. Så tillbaka på ruta 0. 

Tagit musten ur en totalt och det känns inte roligt längre. Så min man och jag kommer ta en paus från alla behandlingar och spendera mer tid tillsammans. UTAN bebisar i fokus. <3

Vad trist :( låter bra med paus då. Kram!
  • 1Elle2
    kattnos skrev 2017-11-11 07:32:34 följande:

Nu har jag testat och jag fick ett tydligt plus på stickan! Herregud, nu vet jag inte vart jag ska ta vägen... jag känner mig överlycklig, misstrogen, rädd, förväntansfull.. Jag trodde aldrig att den här dagen skulle komma <3

Men åh grattis! Vilken dröm!

Jag ska äntligen få göra första försök med återföring på torsdag
  • 1Elle2

Hallå!

Jag ska göra första försöket med återföring nu på torsdag, en fryst blastocyst. Har ju aldrig gjort återföring... kan man jobba efter? Får man röra sig, träna och leva som vanligt direkt efter? Eller när?

• 1Elle2

Nu ruvar äntligen jag också för första gången, nästan 4 månader efter äggplock. Det känns så knäppt, helt overkligt. Jag är lite öm och det sticker vid livmodern men det är väl sen införandet antar jag. Dagarna/timmarna går så långsamt..

• 1Elle2
    kattnos skrev 2017-11-17 21:31:28 följande:

Åh, äntligen - jag håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen för dig! Jag hade också lite ont efter äggplocket men det försvann ganska snabbt. Gjorde du i naturlig cykel nu? När är din td? :)

Ja helt naturlig cykel, och inga Lutinus!

Td är på onsdag. Sen början på veckan har det som dragit nertill i magen och ryggen, och som lätt mensvärk till och från. Och igår fick jag en liten rosa flytning, så har jag aldrig annars. Idag eller imorn borde mensen komma om den kommer. Men jag har ju sån stress/oroskänslan i hela kroppen så jag vet inte alls vad jag ska tro, usch.
  • 1Elle2

Gick alltså inget vidare för mig :,( En stjärna föll.

Började med nåt rosa sen en konstig mens beräknad mensdag och sen vanlig mens. Och testet var sen såklart negativt. Bröt ihop helt. Har haft jul lite som en ?deadline? sen allt började i våras, så det är tungt nu.

Men vi kör igen nästa äl om det timar med dagarna. Försöker hoppas, men det är tungt. Ska få remiss till nån att prata med iallafall..

• 1Elle2
    Västerås skrev 2017-12-01 19:33:50 följande:

Följer er härinne

Vi får försöka ny ivf i slutet av januari tills dess ska vi vila och ställa oss i adoptionskö????

Bra med vila men all väntan är jobbig. Spännande med adoption, är ändå ett alternativ som man lätt glömmer. Kram till dig och oss!
  • 1Elle2
    170909 skrev 2017-12-07 13:51:18 följande:

Det går inget vidare för mig heller, därför har jag inte varit inne här på länge.

Jag är glad för alla er som lyckas det är jag men ibland blir det lite jobbigt att läsa om när man själv inte lyckas så bra. 

Har gjort ett stimulerat försök och ett FET väntar nu på nästa mens om ca 4v för att börja nästa stimulering. 

Förra stimuleringen var vedervärdig alla biverkningar man kan få, dem fick jag.

Ska försöka hitta något positivt att fokusera på

Känner med dig, och förstår.. Har du fått hjälp med nån att prata med? Kan ju va värt ett försök, så man inte förlorar sig själv helt i allt detta.

Hur fungerar stimulerat försök? Eller menar du som äggplocket?

Jag ska göra fet nr 2 nu i veckan, innebär dock att "facit" kommer vid julafton... kan bli en extra tung jul..
  • 1Elle2
    hanna8911 skrev 2017-12-11 18:40:12 följande:

Då ligger vi ganska lika! Väntar på omslag på stickan så du är lite före. Är mest orolig över att det enda frusna blaston vi har inte överlever upptining...

Har du haft omslag nu? När blir det för dig? Den överlever säkert prima. kram
  • 1Elle2
    hanna8911 skrev 2017-12-13 20:26:12 följande:

Idag på kvällen fick jag det så det har tagit sin lilla tid! Men ska ringa imorgon och antagligen ta sprutan imon sen tillbaka på tisdag!

Vad bra att det är igång nu! Hur fungerar det med stimulerat försök. Man får ägglossning och sen tar spruta (vadå för nån?) och sen fet?

Jag gjorde återföring idag. Det gjorde nåt så vedervärdigt ont, som att den lilla katetern var en nål typ, så ska det ju inte va :s
Svar på tråden IVF start sommar 2017