• Znickers

IVF start sommar 2017

Hoppfullhet skrev 2017-08-25 20:58:14 följande:

Härligt o se att många e på G nu, då har vi förhoppningsvis lite plus i tråden om någon vecka :)

Fick förresten bra från kliniken idag att 1 (!) ägg frysts ner (odlad till dag 5) jippi!!!! Kanske inte låter som mkt, men detta är 4:e icsi'n o första gången ngt gått till frysen :)

Grattis.. det låter superduper. Håller tummarna för er att nästa återföring kommer fästa. Det känns alltid så skönt att veta om någon av dem små rackarna har klarat sig till frysen. 
  • Znickers
    ijo skrev 2017-08-25 15:58:39 följande:

Mitt plus var betydligt starkare imorse. RD5 vs RD9 :) Hoppas så att den trivs och vill stanna! BIM imorgon, vill inte se något blod.

ÅÅH!! Grattis.. Håller alla tummar och tår för att den bäddar in sig fint och stannar där nu de kommande 9 månaderna :)
  • Znickers
    Milli07 skrev 2017-08-25 20:46:18 följande:

Det verkar vara många som trots allt mår rätt så bra under stimuleringen så hoppas så är fallet för mig också :) Tack för att ni delar med er!

Ja, tycker inte du ska oroa dig. Jag kände ingenting mer än kanske en liten ömhet de sista dagarna, särskilt när sista sprutan (ovitrell) togs. Men det kommer gå superbra för dig. Kan ju också bero på hur många äggblåsor man får, jag fick 7 st stora... vissa kan få betydligt fler och kanske även då känna av mer svullnad och ömhet. Lycka till med sprutorna... det i sig är en resa :)
  • Znickers
    ivfbebis skrev 2017-08-27 07:35:35 följande:

Tack!!

Vi gick bara ut 2 ägg och bara 1 ägg blev befruktat och det fick jag tillbaka i fredags. Vi hade äggplock i tisdags och jag ringde själv i torsdags och frågade för jag ville veta. Dom har som procedur att endast ringa om man inte ska komma och då gör dom det samma dag! Riktigt jobbigt att sitta och vänta.

Återföringen kändes inte ens :) nu får man bara vänta och vänta.. Jag är fortfarande lite uppblåst och tarmarna måste jobba efter äggplock. Har även jätte ont i ryggen till och från. Hoppas att allt det försvinner snart!!

Lycka till :D

Ett ägg är allt som krävs ???? jag håller tummarna för er hela vägen ????????????????

Vi fick samtal nyss om att vår tid på Sahlgrenska blev uppskjutet 1 timma, tydligen är många inbokade på återföring idag. Och som jag uppfattade, utan några detaljer (vågade inte ens fråga) så har inte alla våra 7 ägg blivit befruktade. Min önskan ofh förhoppning är iallafall ETT fint embryo/ägg som får åka in nu och trots att det inte är blastocyst att den kan fästa sig oxh fortsätta utvecklas i min mage.

Vilken dag hade ni återföring?
  • Znickers
    Hoppfullhet skrev 2017-08-27 08:43:50 följande:

Ifall de gett er prel återföring idag söndag känns de som dom borde ringt o ge er en tid att komma alt idag eller imorgon. Annars hade jag nog ringt själv o kollat ;)

Ja, först är de lång väntan till testdag (6:9) efter detta ET, går inte detta vägen så vet vi ju att vi har ett i frysen iaf vilken förhoppningsvis klarar upptining o därmed kan slippa en lång prodecur inför återförande.

Fick precis samtal nu, men de har tydligen många inbokade för återföring så vi fixk en ny tid. 1 timma senare. Och jag uppfattade det (utan att fråga, men förstod mellan raderna) att alla våra 7 ägg inte blivit befruktade på bra sätt. vågade inte heller fråga hur många som ser bra ut ???? Så nervös. Vill bara ha ett fint tillbaka och man kan HOPPAS på 1-2 till frysen.

Jag hoppas så ich håller tummarna att ni inte behöver använda det ni har i frysen. Positiva tankar att denna nu fäster och blir en fin bebis!!! Heja!!! ????????????????
  • Znickers
    kattnos skrev 2017-08-27 19:22:28 följande:

Hur gick återföringen? Och fick ni veta något mer om resterande ägg? *nyfiken*

Återföringen gick jättebra, 1 ägg av 7 som blev befruktat som de satte tillbaka. Till min stora besvikelse blev fet 0 som gick till frysen . Inga andra ägg var tillräckligt bra och blev inte befruktade. Nu är min största oro att detta fina ägg jag har i mig nu inte ska fästa (ruvardag 5 nu) och i sådana fall måste vi starta en ny IVF procedur. Stressen är fruktansvärd och oron lika så ????????
  • Znickers
    kattnos skrev 2017-08-28 12:25:19 följande:

Haft äggplock nu! De fick ut 40 (!) ägg. Tur att de bestämde totalfrysning tror jag. Har lite ont nu och det var inte skönt att plockas men vad gör man inte :) Nu blir det vila och hoppas på bra befruktade ägg!

Wow!!! 40??? Jag som trodde 15+ var många. Men varför sätter man inte tillbaka ett färskt redan med en gång?
  • Znickers

Väntrummet:

- Sprayar:

- Sprutar:

*Mm79 (första försöket)

*senua (första försöket)

*Milli07 (första försöket)

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

- Ruvar:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

*Znickers testdag 11/9 (första försöket)

* ijo TD 1/9 (2:a återföringen)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

- Gravid

• Znickers
    Milli07 skrev 2017-08-29 23:58:16 följande:

Jag tog ikväll min fjärde Gonal-f spruta och har en liten fråga om biverkningar. Sedan igår, dag tre, är jag uppsvälld, gasig, små öm över magen, små kass i magen och till och från smått illamående. Känns ungefär som när jag ska ägglossning i normal cykel, eller som strax innan mensen kommer igång. Är detta normalt så tidigt i stimuleringen? Enligt bipacksedeln är det vanligt biverkningar, men är osäker om det är normalt såhär tidigt i skedet.

Helt naturligt, jag lände exakt samma symptom, inte illamående med jag var väldigt gasig, öm, svullen och lite halvkass i magen. Det kände jag av kanske sprutdag 3-4 och framåt. Så var inte oroligt ;)
  • Znickers
    kattnos skrev 2017-08-30 06:34:54 följande:

Just på grund av mängden ägg, blir det många så ökar risken för överstimulering eftersom det även påverkas av ägglossningssprutan man vanligtvis får (som ska göra det gott för ett embryo i livmodern) samt av graviditeten i sig. Jag fick därför en annan ÄL-spruta som inte innehåller progesteron (eller vad det nu heter) som gynnar miljön i livmodern och behöver därför inte heller ta lutinus nu. I natt har jag känt mig riktigt svullen och därför tror jag att det var helt rätt beslut. Det är tillräckligt med vätska i min kropp som det är :) Men idag blir det jobb igen, ska bli kul och går förhoppningsvis bra!

Men varför skulle mängden ägg fortfarande vara avgörande för återföringen. Jag kan inte förstod riktigt, men är det så att när man blir överstimulerad och får ut många ägg att det även påverkar livmodern och därför sätter man inte tillbaka ett färskt ägg? Sorry, men är nyfiken så klart och vill bara se om jag förstod rätt.

Skönt för dig att få tillbaka till jobbet. Förstår att du varit ordentligt svullen med vätska :-/
Svar på tråden IVF start sommar 2017