• Znickers

IVF start sommar 2017

ivfbebis skrev 2017-09-05 10:04:02 följande:

Jag mår sådär. Pendlar upp och ner. Jag har ju inget datum för BIM så det är svårt för mig att ha koll då jag blev nedreglerad med nässpray och har inte haft mens sen juni/juli.

Jag vågar inte hoppas även om jag vill. Så jäkla trött på lutinus också. Kladdigt, läcker igenom kläder ibland trots trosskydd osv. Och börjar bli irriterad i underlivet av att gå med trosskydd hela tiden också.

Haha åh bara massa neggo nu! :-/

Det är okej att vara neggo. Med gott samvete. Fan, inget av det vi går igenom upplevs normalt, varken psykiskt eller fysiskt. Och ingen annan förstår utöver andra IVF systrar. Nu kan kah förstå att din situation dessutom känns mer frustrerande när du har gått på nässprayen. Men hur funkar det då, för jag som inte vet, får man helt enkelt bara vänta till testdag. Det får vi ju alla göra oavsett men, finns det andra riktlinjer tänker jag?

Alltså Lutinus spyr jag på. Idag på jobbet, hos kund fick jag springa till toaletten för ett tag trodde jag att jag hade kissat på mig. Det bara rann. (Ursäkta för detaljerna) men väl på toa när jag skulle byta trosskydd så fortsatte det droppade från mig :( HEMSK är den. Men man får försöka härda!!
  • Znickers

Är det någon annan ruvare som upplever att hon är mer kissnödig efter återföringen?? Jag bet att jag inte inbillar mig, men kanske har det med lutinuset att göra? Men det är inte bland biverkningarna.

• Znickers
    Rebeccamz skrev 2017-09-05 15:07:12 följande:

Det gick bra men tyvärr inte så många ägg men hoppas dem är bra!

Viktigast är att det blir ett ägg som fertiliseras. Som jag skrev tidigare till någon annan här på FL så fick inte jah heller många ägg. 7 st lyckades de plocka ut, resten av blåsorna var inte mogna. Av dessa 7 blev 6 fertiliserade men bara 1 ägg som celldelade sig fint. Det är embryot jag ruvar på. Visst var besvikelsen enorm när inga ägg gick till frysen, men man får ha gott hopp!!

Kommer de höra av sig till dig imorgon eller har du fått tid för återföring?
  • Znickers

Det kanske är dags att uppdatera den där statuslistan som vi började med:

Kopiera listan nedan, och skriv in ditt loginnamn under rätt rubrik så har vi bättre koll på varandra :)

VÄNTAR:

*Hanna8911 väntar på spraystart 8/9 (Suprecur)

- SPRAYAR:

- SPRUTAR:

*Mm79 (första försöket)

*senua (första försöket)

*Milli07 (första försöket)

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

- RUVAR:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

*Znickers testdag 11/9 (första försöket)

* ijo TD 1/9 (2:a återföringen)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

- GRAVID:

• Znickers
    Hoppfullhet skrev 2017-09-06 07:34:56 följande:

Känner såå med er. Det är tortyr för kroppen detta, men ge inte upp <3

Hoppfullhet - du har testdag idag? Har du testat?
  • Znickers
    FruPäron skrev 2017-09-06 13:51:40 följande:

Tack snälla för ert stöd. Så otroligt skönt att inte känna sig enda i världen <3

Läste precis din uppdatering :( Ledsen jag blir för din skull. Men som sagt, även om vi ivf:are förknippar blod med mens och som misslyckande finns det de som blöder innan TD och som senare plussar pö TD.

Jag ger dig all min tanke och massa styrkekramar. We are all in it together.

Jag går runt o känner mensliknande värk till o från under dagarna senaste tiden och väntar också på att det snart blir rött. Finns ju verkligen ingen annan känning på att jag skulle ens vara en SMULA gravid. Nu är jag på ruvardag 10 och söndag är BIM. Usch så jäkla tärande allting är!!!
  • Znickers
    Senua skrev 2017-09-06 18:01:04 följande:

bara en uppdatering: så 5 befruktade ägg (av totalt 11). Får dock vänta 5 dagar innan återföring, vet inte om det är bra eller dåligt eller inget av det. Under själva samtalet var jag så stressad och rädd för att sköterskan skulle säga att inga ägg var befruktade, så kom mig inte för att fråga sen.

Vad härligt. Då vill de odla vidare till blastocyster!! 5-dagars embryo med andra ord. Detta kommer gå så bra.
  • Znickers
    Hoppfullhet skrev 2017-09-06 18:43:52 följande:

Ja, det blev ett + :) ett delmål avklarat, men många kvar *puh*

Grattis :) Glad jag blir. Förstår din "försiktiga" glädje. Men vi hoppas försiktigt att det fortsätter i rätt riktning!!
  • Znickers
    Milli07 skrev 2017-09-06 20:49:21 följande:

Nu är Ovitrellen tagen och vi är ett snäpp närmare ÄP! :D

Vad roligt. Snart dags för ÄP då. När har ni tid?
  • Znickers

För er som har plussat... hur kände ni dagarna innan TD? Jag har liksom mensvärk fast ändå annorlunda mensvärk. Idag är ruvardag 10 för mig. Jag känner ett lätt tryck på vänstra sidan och trycker jag försiktigt där är kah väldigt öm. Inbillar mig lite att det är på den sidan ägget har fäst sig. Men jag blir tokig... Eftersom BIM är på söndag så är det liksom alldeles föe tidigt för mig att ha mensvärken redan nu. Jag får det alltid samma minut som mensen kommer. Dvs när jag blöder. Så vad sjutton är det jag känner. Svårt att tro det är Lutinus för varför skulle en sån här biverkning komma 3v senare. Det är så länge har jag tagit Lutinus.

Är det någon som kan dela med sig av sin erfarenhet??

Svar på tråden IVF start sommar 2017