• Ellencassandra

IVF start sommar 2017

Tycker det är så kul när ni får plus! Oftast är min reaktion när vänner/bekanta berättar att de e gravida så blir jag småirriterad eller ja jag ska inte ljuga, förbannad ibland (men såklart glad för deras skull) När är det min tur?? Men blir så glad när ivf:are plussar! Hurra! Jag hoppas det blir en riktig plus tråd :)

• Ellencassandra

Lider med er. Måste vara fruktansvärt att vänta å vänta på TD.. å få minus. Hoppas på plus för er. Det kan ju visa minus innan td å sen bli plus :)
    Själv håller jag på å testar med äl tester för att få nåt hum om när jag ska få mens å se om jag kan börja med sprutor denna månaden (min kille reser bort så allt måste klaffa) min mens har alltid varit regelbunden men förra gången var den 5 dagar sen så får se när den dyker upp...

• Ellencassandra
    Znickers skrev 2017-09-08 14:52:06 följande:

HJÄLP!!

Nyss, på jobbet... går in på toaletten, till min fasa ser jag ljusrosa färg i trosskyddwt ihop med lutinuset. 2 dagar innan BIM och testdag.

Hur ska jag tolka detta?!? Är det kört?! Är så ledsen... och har intw vågat ta gravtest. Men nu kan jag lika gärna göra det eller hur?! Vad tror ni andra??

Jag har hört mycket om att just lutinus kan ge små blödningar typ. Så skulle inte ge upp hoppet än <3
  • Ellencassandra
    Senua skrev 2017-09-11 21:24:10 följande:
    Vi var där i ungefär 2.5 timmar (en timme ungefär gick innan ingreppet), och gjorde oss då heller ingen brådska därifrån! :)
    Okej :) tack för svar!
  • Ellencassandra

- VÄNTAR PÅ BEHANDLING:

*ellencassandra, ev start 16/9 sprutor, 1:a försöket

*ivfbebis, start nästa mens i okt, 2:a försöket

*Znickers, start nästa mens i okt, 2:a försöket

*FruPäron, start nästa mens i okt, 2:a försöket

- SPRAYAR:

*Hanna8911

- SPRUTAR:

- VÄNTAR PÅ ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

* 170909 (start okänd, väntar på FET)

- RUVAR:

* Senua testdag 23/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

* Mjbo TD 16/9 (Fet nr1 i ostimulerad cykel)

*Mm79, TD 19/9 (första försöket)

*rebeccamz 20/9 (andra försöket)

*Milli07 TD 25/9 (första försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

• Ellencassandra

Här håller man på å dör av nervositet. Är verkligen säker på att de kommer ringa å säga att inga ägg ser bra ut.. ska ju dit idag kl 13.. de bör ju iaf ringa senast typ halv tolv om det inte blir nåt tycker man..:P
    Förresten när man ruvar. Om jag får tillbaka embryo idag, är detta ruvardag 1 då?

• Ellencassandra
    Hoppfullhet skrev 2017-10-26 10:24:04 följande:
    Imorgon är dag 1, detta är transfer dag. (Tror jag iaf).. lycka till idag!
    Okej tack! :)
    Nu är det en timme kvar tills jag ska va där... hoppas dom inte ringer typ en halvtimme innan å säger nej..
    usch hatar att man ska va så nervös
  • Ellencassandra

Hej på er. Vi fick ju ut 6 ägg. Alla var tyvärr inte mogna. Två st klara sig. Ett var riktigt fint, det andra visste dom inte riktigt än. Så idag fick jag tillbaka det fina embryot. Nu hoppas jag att det är vårt guldägg. Men har inte så stora förhoppningar. Men glad att iallafall ett var fint <3

• Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-10-26 14:06:10 följande:
    Grattis!! Nu håller vi tummarna <3

När är TD?
    Tack så mycket! <3 den 9e november!
Svar på tråden IVF start sommar 2017