• Ellencassandra

IVF start sommar 2017

FruPäron skrev 2017-10-26 15:27:53 följande:

Då är jag också ruvade igen! De tinade en av våra 2 blasto från frysen. När läkaren skulle göra överföringen så misslyckades det första gången!! När jag var påväg ned från gynstolen så meddelade labbet att blaston fortfarande var kvar i röret! Snacka om att pulsen gick upp.
    Så det var bara att börja om från början. Andra försöket lyckades och nu ligger den (förhoppningsvis) i livmodern och gör sig hemmastadd. 

Jag har TD 8/11.

Helt säker på att detta försöket sket sig. Åtminstone inte speciellt upplyftande start... 

Stort lycka till!! Jag har testdag 9/11 :)
  • Ellencassandra
    kattnos skrev 2017-10-28 15:02:31 följande:

Nu är jag ruvare! Min blastocyst såg fin ut och de behövde bara tina en så vi har 11 kvar :) hoppas den vill stanna :)

Jäklar elva st i frysen?? Bra jobbat :) fick ingen till frysen tyvärr :( eller jag hade en som det var oklart med, får väl reda på det i veckan!
    Men grattis :) ruvardag 2 för mig :)
  • Ellencassandra
    kattnos skrev 2017-10-30 08:36:41 följande:
    Jo jag fick ut rätt många ägg och tydligen många som var bra :) vore skönt att åtminstone slippa äggplock igen för det var inte trevligt!
    Rd 4 för dig idag? Känner du av något? :)
    Ja Gud så skönt å slippa det! Jag hoppas att jag får till frysen nästa gång.. om denna gång inte funkar..
    ja precis :) Nää.. tycker det är så svårt nu för lutinus ger ju en massa symptom.. har haft ömma bröst hela tiden sen jag började med sprutorna typ. Så vet inte riktigt.. tänker ändå att ägget borde väl fästa idag eller de kommande dagarna? För ägget fäster väl mellan dag 5-7 typ? :)
  • Ellencassandra
    kattnos skrev 2017-10-30 08:54:15 följande:
    Ja hoppas verkligen! Men hoppas också att det inte behövs :)
    Det där lutinus verkar inte alls trevligt! Jag är glad att jag slipper det, kör ju ostimulerat. Ja jag tror det, för du fick ett två-dagars va? Jag fick ett femdagars så mitt borde nog fästa senast i morgon. Då är vi typ i samma fas ju, kul!
    Ja det är inge vidare kul. Men det går :)
    Jaa va kul :D när hade du din testdag?
  • Ellencassandra
    kattnos skrev 2017-10-30 10:25:53 följande:
    Ja man får väl stå ut antar jag :)
    Jag är med i en studie så jag ska mäta hcg med ett blodprov den 8/11 och får väl svaret typ dagen efter och då är jag på Rd 12. Annars står det att man kan ta graviditetstest 15 dagar efter återföringen vilket för mig är måndag 13/11.
    Juste jag läste att du skrev nåt om det! Spännande! Men då tar du alltså inget extra progesteron?
  • Ellencassandra
    kattnos skrev 2017-10-30 12:16:14 följande:
    Ja det har inneburit några extra blodprov och ul samt några frågeformulär men det känns som att de har haft extra bra koll på en också! Nej, jag fick en ÄL-spruta men inget annat. Vet egentligen inte om jag faktiskt behövde den då jag fick omslag på stickan och fick då ta den samma kväll. Men annars naturlig cykel!
    Ja juste du körde ostimulerat så då behövs ju inte extra progesteron :)
    Spännande! Håller tummarna!
  • Ellencassandra

Jag är på rd 6 idag med tvådagars. Känner inga symptom överhuvudtaget.. brösten ömmar ibland men tror det beror på lutinus.
    Jag ska ringa kliniken idag för vill höra hur många celler embryot som de satte in hade. Glömde å fråga när jag var där. De sa bara att det var ett fint embryo. Men visst är det vanligast att ett två dagars har fyra celler?

• Ellencassandra
    kattnos skrev 2017-11-01 08:23:40 följande:
    Ring och kolla, jag har också för mig att de ska ha fyra celler.

Jag är idag på Rd 4 och det jag känner är främst magknip, som att jag är riktigt förstoppad.. så det är inte kul men om det är tecken på graviditet vet jag inte.. känner av mensvärk ibland men det kommer och går... men helst vill jag inte känna efter för mycket (även om det är typ omöjligt). Det är ju långt kvar till testdag...
    Ja jag väntar på nu att de ska ringa upp :) vet inte riktigt varför jag måste veta det men vill väl få bekräftelse att embryot såg normalt ut :P de sa att först kunde dom inte se en befruktning, men nästa dag såg den jättefin ut. Undra varför man inte kunde se först..

Nä jobbigt när man inte vet liksom! Jo jag sa själv att jag inte skulle känna efter å googla.. men vad gör jag? Precis det haha! Man är bra hopplöst ibland haha!
    Hoppas hoppas vi får pluss <3
  • Ellencassandra
    kattnos skrev 2017-11-01 08:33:37 följande:
    Jag lyssnade på ivf-podden och då sa de att man var tvungen att kolla efter ett visst antal timmar för att se om befruktning hade skett, kanske berodde på det.

Haha ja jag vet precis vad du menar! Jag hoppas också <3
    De ringde mig nyss! Embryot hade 4 celler å det var ett riktigt toppembryo sa hon! :) å ibland kan vissa ha lite långsammare befruktningsprocess berätta hon. Så känns bra!
    Visst är ivf podden bra :D just det där med vad som händer i labbet! Så himla intressant.
Svar på tråden IVF start sommar 2017