• ivfbebis

IVF start sommar 2017

Hoppfullhet skrev 2017-08-16 09:39:27 följande:

Usch, inget vidare för dig att känna så :(.. håller tummarna för att där verkligen är några guldägg därinne..

Jo, väntan tar lite kål på en :S har själv plocket på fredag ju o är orolig för hur de kommer gå rent smärtmässigt, blir de några befruktade ägg osv... att det blir ngt till frysen räknar jag inte med för de har de aldrig blivit innan så om detta inte går blir de ny sprutbeh igen, tiden går ännu mer..

ja, många spöken i huvudet just nu.

Lycka till <3

Jag måste sjukanmäla mig till jobbet när jag ska göra mitt äggplock... känns jobbigt men jag kan inte tala om att vi planerar detta ???? Så jag hoppas att jag inte behöver vara hemma mer än nån dag.
  • ivfbebis
    frikenfröken skrev 2017-08-16 10:02:26 följande:

Jag var på UL idag, jag är på sprutdag 10 idag och mina ägg hade inte växt någonting i stort sett sen vi var inne i söndags. Blev höjd från 150 till 225 på mina sprutor (gonal-f) för att förhoppningsvis chocka mina äggstockar och ägg. Nytt UL på söndag för att se.. Har många ägg men ingen som vill riktigt växa till sig så nu räknar dom med många stora ägg och försöka att inte få mig överstimulerad...

Så tråkigt att de inte händer någonting.. :(

Håller tummarna att det går bra! Fortsätter man med sprutor då bara? Vad händer om dom inte blir större?
  • ivfbebis
    Hoppfullhet skrev 2017-08-16 11:22:36 följande:

Va tråkigt att du inte kan prata med din chef, hur kommer de sig om man får fråga?

Det är säkert olika men jag har "bara" varit hemma den dagen äggplock är, därefter har jag mått bra fysiskt. Psykiskt är en annan sak, men kan va skönt att ha ett jobb o gå till o skingra tankarna.

Min chef är inte så vänligt inställd till att man ska vara föräldraledig, vabba osv. Så jag håller det för mig själv så länge jag kan. Tyvärr.
  • ivfbebis
    ijo skrev 2017-08-16 16:05:26 följande:

Nu är jag ruvare <3 Blastocysten såg fin ut och höll på att kläckas. Dom behövde bara tina en :) Hoppas så mycket men har svårt ändå på något sätt att tänka att det skulle lyckas. Men ska försöka hålla mig positiv :)

Håller tummarna så hårt jag kan! När ska du göra gravtest?
  • ivfbebis
    kattnos skrev 2017-08-16 17:22:23 följande:

Min mens kom igår så idag har vi varit på ultraljud inför start och ikväll tar jag första sprutan! Känns jätteläskigt och spännande att vara igång :) UL inplanerat på tisdag igen, efter sex sprutor så nu hoppas vi på tillväxt :)

Härligt! Hoppas det går bra med sprutorna ????
  • ivfbebis
    Hoppfullhet skrev 2017-08-16 21:02:20 följande:

Men .. vilken panik.. kunde du jämföra med en "full" ampull eller där va tydligt mindre pulver?

Ja, alltså de värsta e ju om hela behandlingen faller på själva medicineringen innan :(

Vilken tur du hade mer hemma, så hinner du väl hämta ut mer till denna tar slut?..

När jag tittade i ampullen så var det bara några bitar med pulver och jag blev osäker men började blanda.. och då löser ju pulvret upp sig. Men jag känner mig mer och mer osäker så jag tar fram den sista ampullen och öppnar den och då ser jag att den innehåller mycket mer. Har pratat med kliniken nu som säger att dom aldrig hört talas om det förut så jag börjar fundera på om jag blivit knäpp?? Men jag sa att jag vågar inte använda den så jag behöver nytt recept tills imorgon.

Jag har knappt sovit inatt.. legat och tänkt hela tiden.
  • ivfbebis
    Hoppfullhet skrev 2017-08-17 13:35:28 följande:

Nä, better safe than sorry.. du hade nog haft svårt att släppa de om du använt den, o recept får man ju direkt nuförtiden vilket är skönt.

O fy stackare... vakna själv tidigt o hade miljontals tankar i huvudet om morgondagen, osv osv... fan att man inte bara kan stänga av huvudet ibland :S

Hoppas du får sova bättre inatt.

Sovit okej inatt.. men är nervös inför UL idag! ????
  • ivfbebis
    kattnos skrev 2017-08-18 08:18:30 följande:

Det kommer säkert gå bra, tänker på dig! Lycka till!

ijo skrev 2017-08-18 09:10:03 följande:

Lycka till idag! Hoppas äggblåsorna börjat växa till sig fint :) Vilken sprutdag är du på?

Tack!! Jag är på sprutdag 9 och det är mitt första UL.
  • ivfbebis

Nu har vi gjort UL. Det fanns 3 fina äggblåsor, bra storlek. Kommer nog inte få så mycket mer än så trots behandling då mitt AMH är så pass lågt. Äggplock på tisdag!

Svar på tråden IVF start sommar 2017