Rosenblad skrev 2017-06-19 10:08:36 följande:
Kul med syskon, vi har inga barn sen innan men velat ha i 2,5 år men det blev aldrig något. Allting har sett väldigt bra ut och läkaren gav oss 40-50% chans att det skulle funka på första försöket, vet inte hur dem räknar de men de har varit väldigt positiva hela tiden. Det ända var att jag inte fick så många ägg, 6st och 4st blev befruktade men de valde att långtidsodla 3 av dem och sätta in ett 2 dagars. Tyvär så utveckla de sig inte som de skulle så blev inget till frysen som jag hoppats på men samtidigt var inte det de viktigaste utan att vi faktiskt blev gravida med de vi fått tillbaka. Använde Menopur och de ska ju ge färre men bra ägg så tror det spela rätt så stor roll. Men vi är glada att de lilla embryot vi fick ville stanna kvar
Orkar inte vänta längre ju, allt man gjort är att vänta och nu äntligen så vet man att för varje dag som går så utvecklar sig den lilla i magen. Helt underbar känsla samtidigt som oron finns där att något ska va fel på första kontrollen. Vi ska på VUL i vecka 8 som är om ca två veckor
Går på Carl von linne, de har varit så trevliga och duktiga. Var går ni? Fick ni erat första barn genom ivf också?
Jag tror man har den procenten att lyckas om man som både ni och vi har sk oförklarlig barnlöshet, där allt ser bra ut (eller som jag brukar säga: de hittar åtminstone inte felet ;).
Vi försökte också bli gravida i ca 2,5 år innan vi blev gravida med vår son!
Sååå fint att det vill stanna kvar hos dig, ert embryo <3
Med vår son provade vi både inseminationer (3 st) och IVF (1 st) och i väntan på nästa ägglossning för att köra ny IVF blev vi gravida spontant! Blev dock missfall i vecka 7, men blev gravid med vår son direkt efter (även det spontant) :)
Vi går på Huddinge i Stockholm, väldigt nöjd med dem, trevliga och gulliga!