Bf mars 2018 följas åt?
Hej!
Nu tänkte jag också hoppa in här, plussade i måndags på äl+11 <3
Hej!
Nu tänkte jag också hoppa in här, plussade i måndags på äl+11 <3
Vart räknar ni ut BF? Jag får olika datum beror på vilken sida jag räknar på.. Får också olika om jag räknar från mens eller äl :/
Jag utgår från familjelivs uträknare så har jag BF 28 mars :)
Hade tidigt UL idag för att utesluta hormontumör och utomkveds. Det var ingen cancer och inget utomkveds. Däremot såg hon ingenting alls i min livmoder så har tagit ett blodprov för att mäta hCG, nästa blodprov är på fredag. Mest troligt missfall men håll tummarna för mig att det trots allt finns en liten bebis därinne som bara är mindre än vad den borde vara. ????
Vad har ni för symtom?
Jag har gasig mage, kissnödig och så spänner det över livmodern.
Jag har som små blödningar som kommer och går sedan äl+10. Är på äl+13 idag och det kommer som rosa/brunt på pappret när jag torkar mig. Men inte varje gång jag är på toaletten. (Ursäkta infon)
Vad tror ni behöver man vara orolig?
Har ett MA i bagaget men där blödde jag inget alls. (Förutom nidisen)
Vissa privata klinker erbjuder kostnadsfria tidiga ul om man får remiss från sin ordinarie mvc. Någon som vet om mvc brukar vara villiga att skicka remisser för "vanlig" oro..? Grejen är ju att om jag får remiss blir ultraljudet gratis, om jag bokar själv kostar det 800...
Nä, inte på min heller. Men på en del privata kliniker får man komma gratis om man fått remiss från sin mvc. Jag menar, mvc förlorar ju inget på att skriva en remiss till mig..., men jag förlorar 800 om jag bokar själv:p Det kommer jag göra, men kan man få det utan att betala då föredrar jag ju det...
Beklagar ditt ma :( <3 Får jag fråga i vilken vecka det upptäcktes och i vilken vecka det troligtvis skett? Dröjde det länge innan du blödde ut efter ultraljudet?
Är det någon här som tänkt göra NIPT (non invasive prenatal test)?