Inlägg från: PuLoha |Visa alla inlägg
  • PuLoha

Bf mars 2018 följas åt?

Lykkeliv skrev 2017-07-26 06:03:55 följande:

Lite så känner jag med.... även om det inte behöver betyda något

Visst behöver det inte betyda något men känns inte så positivt tyvärr :( okej om ett symtom försvinner om något annat tar vid. Men att känna sig som vanligt känns ju inte så lovande :/

Har dina symtom också försvunnit? :( vilken vecka är du i?
  • PuLoha
    regndroppe skrev 2017-07-26 06:23:47 följande:

Åh nej :( :( Vaknade nu för 10 minuter sen av att det kändes vått i trosorna. När jag känner är det blod! Rusar till toaletten och ser värsta blodbadet. Blodet droppar i toaletten och på golvet när jag tar av trosorna :( Är övertygad om att jag fått missfall och ringer 1177. De säger att det kan vara normalt eftersom jag inte har ont... Men jag ska avvakta. Herregud. Vadå avvakta! Vad händer? :(

Åh nej! :( hoppas innerligt att det är en ofarlig blödning! Du har ingen gynakut du kan kontakta? <3
  • PuLoha
    Lykkeliv skrev 2017-07-26 08:27:39 följande:

Ja just nu har jag inte ett enda mer än brösten är kvar i den större storleken, men de ömmar inte, mår inte illa, kan dricka kaffe igen. Känner mig inte alls gravid längre. Är i v 8+5 Förra gången jag var gravid så började jag blöda som idag... slutade med missfall.

Vilken v är du i?

Förstår om stressen blir högre av att inte känna något nu när du fick missfall förra gången. Du kanske har kommit in i spökveclorna? Brukar inte det vara från V.9-10?

Jag är inte så långt gången 4+6.. Men känns hemskt när det enda man har kännt, känner man knappt längre. Samtidigt som det är lite för tidigt att göra ett vul.
  • PuLoha
    hggeli skrev 2017-07-26 08:20:53 följande:

japp det är jag väldigt glad för =) <3 

svarar sent på detta hehehe. men tror inte jag svarade tidigare. jag är rätt övertygad om att jag inte inbillar mig nu. mår påtagligt illa i vågor. usch vad det är jobbigt, även om jag önskat mig det :/ härda ut några veckor till nu, försöker vara glad att jag känner av symptom och hoppas på det tyder på att allt är normalt. 

Även om det är jobbigt att må illa så gläds åt att du har symtom. Även om det inte är några garantier på att allt kommer gå som det ska så tror jag att chansen ökar ganska rejält när man har tydliga symtom. :)

Här har brösten börjat ömma mindre och mindre för var dag som går.. Ömmar knappt längre, känns inte så lovande. Går in i V.6 imorgon så tycker ju att symtomen borde öka och inte minska :(
  • PuLoha
    regndroppe skrev 2017-07-26 06:50:39 följande:

Tack <3 Jag ska ringa gyn sen, men de öppnar inte förrän kl 9... Detta var inga klumpar, bara droppar av rent blod. Ssk jag pratade med sa att det kan vara mens, och att man kan ha det när man är gravid. Men jag väntar inte mens nu :( Men skönt att läsa att det kanske vara något annat också. Hoppas för allt i världen att det inte är något farligt :(

Hur går det för dig?
  • PuLoha
    regndroppe skrev 2017-07-26 12:36:21 följande:

Jag åkte till akuten och fick komma till gyn. De tog prover och gjorde vul. Sen kom domen.

Jag är gravid, de såg ett litet hjärta picka i storlek som v 5+3 <3 (så jag är kortare gången än jag trodde). Underbart!! Vilken lättnad! MEN bredvid hinnsäcken såg de något annat, något som de inte vet vad det är... Men det är från den saken blodet kom. Efter det beskedet tog de fler prover och så ska jag på återbesök om en vecka. Då gör de nytt vul och ska se om de kan komma fram till vad det konstiga är för något.

Åh vad skönt! <3 hur långt gången trodde du att du var?

Jag har för mig att jag har läst någon tråd där dom också hade sett något bredvid embryot men det hade försvunnit med tiden och allt hade gått bra :)
  • PuLoha
    Linn och Robin skrev 2017-07-26 14:49:14 följande:

Precis på toaletten och det kom en vattnig blodig flytning :( känns inte alls lovande. Har aldrig blött under mina tre andra graviditeter.. får se vad vul säger imorgon.

Lycka till imorgon!
  • PuLoha
    hggeli skrev 2017-07-26 18:00:25 följande:

Jag vet inte. Åh jag försöker njuta men det är illa nu. Mår så fruktansvärt dåligt. Är ingen lek. Och när jag kan inte säga jag njuter. Jag mår så pissdåligt. Försöker tänka dock att det är bra och går över men det är tungt :(

Jag vet många vänner som aldrig mått illa mEn som har fått fullt friska barn. Gått bra hela vägen så att du ej är symptom behöver inte betyda nått. Kram. Hade vart skönt va den som slipper symptom och den som det går bra för ;)

Jag ska ringa gyn imorgon och se om jag inte kan få komma in på ett vul nästa vecka. Klarar inte av den ovisshet..
  • PuLoha
    hggeli skrev 2017-07-27 09:46:06 följande:
    Det tycker jag du ska göra. Du ska inte behöva gå runt och oroa dig. Men att inte ha symptom eller illamående betyder ju inte att allt inte är normalt. Du kan ju va en av de tursamma som faktiskt klarar sig utan illamående, som min kompis jag träffade igår som nyss fått barn och aldrig mådde illa. Gud vilken lyx, samtidigt som jag förstår att man oroar sig lite. Jag är på ett sätt glad jag mår illa nu för när jag fick tidigt missfall så mådde jag aldrig illa. så jag längtade tills illamåendet startade meeen nu när det väl startat så längtar jag som tusan tills det går över. uscha uscha! 
    Man får hoppas på det bästa :) men känns väldigt oroande när symtom försvinner så här tidigt. Men nu har jag iaf bokat tid hos gyn och ska dit nästa vecka. :)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?