Inlägg från: Sara2017 |Visa alla inlägg
  • Sara2017

Bf mars 2018 följas åt?

efterfest skrev 2018-01-30 19:36:44 följande:

Tack för alla svar på mitt inlägg. Jag har mycket att tänka på och tänker inte bestämma mig förren jag har pratat ordentligt med läkare på förlossningen, ska få en tid dit. På det här sjukhuset har dom erfarenhet av sätesförlossningar men det skrämmer mig ändå. Får se vad jag gör som sagt, och kryssar fingrarna på att ett mirakel händer och att han vänder sig själv...

Lycka till!!

Du får gärna berätta hur det gick sen :) <3
  • Sara2017
    faglin skrev 2018-02-02 01:32:36 följande:

Varför vill dom inte att du föder vaginalt pga foglossning?

Tror hon ska föda vaginalt, bara det att hon kommer få dropp som startar förlossningen tidigare än vad den den gjort naturligt :) precis som de sätter igång de som går över tiden :)
  • Sara2017
    KarinIngrid skrev 2018-02-01 23:47:58 följande:

12:e feb har jag fått möte med förlossningsläkare angående igångsättning pga min kraftiga foglossning.

Jag kommer då vara i v 38 och då kommer de kolla status på livmodertappen o se om den börjar mogna. Samt uppskatta bebisens storlek.

Om det verkar ok för igångsättning kommer det att bli den veckan!!

Det är så illa nu att jag inte tar mig ut. Hasar mellan soffan o sängen typ. Vid varje steg känns som knivar upp mellan benen o höfterna i länden brinner..

Sova går knappt så jag är som zombie.

Hoppas verkligen att de bedömer mig mogen nog för igångsättning!!

Åh! Vad skönt att höra att du fått till ett möte! Hoppas det går din väg! Jag klarar knappt av min foglossning så kan tänka mig att det måste bara fruktansvärt för dig!! :(

Håller tummarna för dig!! <3
  • Sara2017

Är det bara jag som tycker det är krångligt att fälla ihop vagnen? Vi har en Emmaljunga city cross. Men att få in den rätta tekniken känns nästan omöjligt, haha :) dagens i-landsproblem, att stå vid bilen och hålla på i en evighet med att få ihop vagnen :P

• Sara2017
    KarinIngrid skrev 2018-02-02 08:22:11 följande:

Tack! Det känns skönt att ha möte inbokat med förlossningen. Sen får vi ju se vad undersökningarna visar. Men min barnmorska tror att jag kommer vara redo. Bebisen har sjunkit ner o huvudet ligger startklart.

Man vill inte gnälla egentligen för denna graviditet i sig är ett mirakel.

Men ja det är tufft. Har haft kryckor o konstant smärta sen oktober. Så jag hoppas få ett avslut snart.

Men självklart sätter de inte igång om inte bebisen är redo. Då får jag bita ihop o inta sängläge tills den är det.

Hur går det för dig?

Jo, men hoppas du slipper vara sängliggandes. Eller att du blir sängliggandes med en bebis i famnen ;)

Jo, men det går bra för mig. Har väl ca 1 månad nu till beräknat. Och visst har jag ont, men jobbar knappt 4 h om dagen, sen går jag hem och lägger mig. Behöver det sociala på jobbet, men snart ger jag nog upp :)
  • Sara2017
    KarinIngrid skrev 2018-02-02 08:25:06 följande:

Oj det lät jobbigt! Jag tycker vår vagn är jättelätt att fälla ihop. Men vi hade samma med första barnet så jag har banan inne :)

Du får stå hemma i vardagsrummet och öva några gånger tills du känner dig bekväm. Så behöver ingen se kampen ute på parkeringen :)

Hahaha! Precis! Får öva hemma :) Du skulle sett när vi köpte vagnen :P vi har två små hundar så vi har bur till dem. När vi valde vagn tänkte vi att vi får lösa resten sen med logistiken. Men när vi stod på parkeringen, med både liggdel och sittdel. Tält och bur och allt annat skit som vi har när vi är ute och tävlar med hundarna. Och då samtidigt inte kunna fälla ihop vagnen... haha! :)
  • Sara2017
    Vargen070918 skrev 2018-02-05 11:01:04 följande:

24 dagar till BF. Känns som en evighet samtidigt som t ex helgen har swischat förbi. Konstigt hur det är :)

Jag har börjat få fler och ondare förvärkar. Molvärk i mage och rygg, ibland ljumskar. Sover dåligt och är iaf uppe 3-5 ggr per natt för att gå på toaletten.

Märker att jag börjar trappa ner på jobbet. Motivationen är inte på topp om man säger så. På onsdag har jag min sista överlämning till min vikarie - sen kan h*n få komma när den vill ;)

Hur har ni det?

Mina tidigare förlossningar har börjat med att slemproppen har släppt, si så där 3-5 dagar innan etablerat värkarbete. Ni som har barn, hur har era förlossningar startat?

28 dagar kvar. Håller med dig, tiden går snabbt men ändå långsamt. Som när man går och väntar på sin sommarsemester...

Håller med dig, man har inte lika hög motivation på jobb längre. Fortfarande inte bestämt mig när jag skadliga jobba, om jag ska sluta jobba... har det rätt så lugnt, gör lite vad jag vill på jobb...

Får mensvärk ibland och fler/kraftigare sammandragningar. Men inga värkar än med nedåttryckande känsla... Första barnet...

Vill bara att förlossningen ska börja nu...
  • Sara2017
    Vargen070918 skrev 2018-02-05 13:03:28 följande:

Känner du av ilningar neråt?

Jag får ibland så jag nästa viker mig dubbelt! Antar att det har att göra med att bebis trycker sig neråt.

Liknelsen med semestern är klockren

Enda känslan jag har neråt är att barnet trycker på blåsan! Så ont det kan göra att gå >.<

Men ilningar, hmm, nej, men jag ska ha tanken i huvudet och känna efter.. :)

Är också trött och seg, märkte att mitt förra inlägg va lite drygt ^^ :P

Men ja, att gå och vänta på något. Som jobb och semester. Jobbet blir så himla jobbigt innan semestern och man kräker nästan över det. Nästan lite samma känsla här. Jag vill ha mitt barn. Nu! :)
  • Sara2017
    Vargen070918 skrev 2018-02-05 17:48:30 följande:

Jag satt efter lunchen idag och bara stirrade. Funderade ett tag på att gå och lägga mig i korridorssoffan

Haha! Ja, det är lite sjukt hur allt som annats är viktigt kan bli så oviktigt nu i väntans tider...

Man ska kanske ta och börja tvätta bäbiskläderna?
  • Sara2017
    KarinIngrid skrev 2018-02-05 18:44:54 följande:

Mina är färdigtvättade sen ett par veckor. Tråkigt vara sjukskriven så piggat upp mig med att göra allt klart för bebisen!!??

Det kan jag förstå! Just nu känns det som att man bara vill att tiden går. Samtidigt så har jag inte ordnar något med bäbiskläder, förlossningsbrev, väskan är långt ifrån påtänkt, babyskyddet ligger fortfarande i sin kartong. Tänkte sambon skulle städa bilen först...

Gipset till magen ligger kvar på sin hylla, den kanske man borde fixa snart? Haha! Kommer väl stå hemma med värkar och tvinga sambon att gipsa!

Ja, sen ta tag i socialen eftersom vi inte är gifta... har för mig vi kan fixa faderskapet innan förlossningen...

Lång lista som jag inte orkar ta tag i :P

Just det, hundvakt måste vi ordna också :P
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?