Inlägg från: Sara2017 |Visa alla inlägg
  • Sara2017

Bf mars 2018 följas åt?

Starlights skrev 2017-11-13 19:07:18 följande:

Någon här som har katter som väntar första barnet, och tankar kring detta? Eller någon som har barn sedan tidigare, som har erfarenhet om hur det gått att introducera katterna med bebisen? 

Älskar ju mina katter över allt annat, men min mamma har blivit så himla allergisk att hon knappt kan hälsa på hos oss längre. Vore ju så tråkigt om hon inte kan hälsa på sitt barnbarn, och jag kan tänka mig att det är ett fint stöd att ha sin mamma nära när man får första barnet. Men samtidigt vill jag ju inte göra mig av med mina älskade katter.. :( 

Har inga katter, dock hundar. Försöker ha de så nära min mage så mycket som möjligt så de känner hen röra sig. De har också hälsar på en 3 veckors bebis, ena hunden blev lite avis när vi gosade. Så ska bli spännande och se. De vi hälsade på har katter, just nu håller de sig undan bara. Innan låg de i spjälsäng, Babynest mm, men så fort det fick bebisdoft så ville de inte ligga där.

Kan inte sin mamma ta tabletter mot allergin? Det har vi vänner som gör när de kommer och hälsar på...
  • Sara2017

Åh vad tiden går lite segt nu. På onsdag blir det nu träff med läkaren för att diskutera vidare sjukskrivning (har 50% idag). Har fortfarande inte fått beslut om sjukpenning så får nog inte mycket pengar på kontot på fredag :P

Hur går det för er andra?

Ska ni vaccinera er mot influensan? Själv är jag väldigt osäker...

• Sara2017

Åh så avis jag blir på er som klarar av att jobba heltid! Hade inte alls tänkt mig min graviditet skulle se ut så här. Men man får tänka positivt :) det är bara smärta och det är inte lång tid kvar tills prins/prinsessan är i våra armar :)

• Sara2017

Lite gnäll... mitt blodtryck är 108/59... just nu känns det som att jag håller på att dö! Ska fixa en magbild snart jag med!

• Sara2017
    KarinIngrid skrev 2017-11-22 22:16:30 följande:

Är det inte dags för lite magar tycker ni??

Här kommer v 26 (25+5)

Vet att det är individuellt! Men ser ut som att du är rätt mycket större än mig :) :P
  • Sara2017
    Krusbärskompott skrev 2017-11-27 20:39:25 följande:

Så fina magar!

Som förstagångspreggo undrar jag om ni har några tips på hur man bäddar vagnen i början av mars? Bor i skåne så det är sällan jättekallt.

Åkpåse? Fårskinn i botten? Annat? Verkar finnas tusen alternativ...

Tacksam för tips!

Vi köpte först åkpåse, men sen hittade jag ekologisk fårskinn på julmarknaden på wapnö (Halmstad). Hade likadan när jag föddes och föddes i juni. Fårskinnet är varmt på vintern och sval på sommaren och ska tydligen ge barnet trygghet så att hen sover bättre. Så vi kommer ha det i liggdelen så länge den används och ha den när hen sover på andra ställen :) så vi delar på åkpåsen och har överdelen som täcke :)
  • Sara2017
    Gluttan1981 skrev 2017-11-28 11:10:36 följande:

Vi har köpt en mini åkpåse att ha i både vagn och babyskyddet. Skönt att slippa bråka med overall, bara lägga ner i åkpåsen. I åkpåsen räcker det med vanliga kläder och en mössa

Så många fina magar, kul att se!

Men det är väl inte så lämpligt att ha åkpåse i babyskyddet? Med tanke på bältet. Man ska väl inte ha overaller och liknande i babyskydd i bil?
  • Sara2017
    Gluttan1981 skrev 2017-11-29 08:32:33 följande:

Det är bäst att ha åkpåse i babyskyddet för du trär igenom bältet i öppningarna på ryggen av åkpåsen!!

Man ska UNDVIKA overaller och tjocka kläder i alla bilstolar.

Obs! Lånad bild.

Jaha! Men gud vad smart! Tänkte inte på att det är hål i ryggen, men klart det är :P

Trodde först du tänkte ta bältet över hela påsen. Men det är ju hål i den påsen vi har också ju... typiskt gravidhjärna :P
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?