• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • BeatriceS
    efterfest skrev 2017-06-27 14:08:07 följande:

Känns som flera runt mig får missfall och jag läser bara negativt (det är det som fastnar..) Är så rädd själv men det är väl normalt att känna oro. Imorgon går jag in i vecka 6. Jag har bokat ultraljud 2/8 och går då in i vecka 11 (10+0) Hoppas den lilla vill stanna tills dess!

Hejsan! Vi är då precis i samma fas :) går in i vecka 6 jag med imorgon. Jag va hos min barnmorska idag och jag berättade min oro för missfall (jag har inte fått det men är orolig ändå) och hon sa att det finns inget man kan göra åt det. Hon sa även att om man får missfall så är det oftast så att kroppen gör sig av med lillen pågrund av någon anledning. Så jag försöker tänka att om han trillar ut så är det av en anledning. Jag vill också göra ett ultraljud, vi får se våran första gången i vecka 12-13 om vi vill göra kubtest.
  • soffe

Igår mådde jag illa, men blev nästan glad över det haha, känns lite verkligare. Har ni tagit kontakt med någon MVC? Gör man deg direkt? Första gången för oss så känns som det är mycket man inte har koll på med allt...

• BeatriceS
    soffe skrev 2017-06-27 22:31:12 följande:

Igår mådde jag illa, men blev nästan glad över det haha, känns lite verkligare. Har ni tagit kontakt med någon MVC? Gör man deg direkt? Första gången för oss så känns som det är mycket man inte har koll på med allt...

Haha jo man blir ju ändå lite glad eftersom det ändå är ett tecken fast man fått ett plus :) det är första gången för mig med men jag ringde och va inne idag på hälsosamtal och jag går in i v.6 imorgon :) tror det är ändå bra att komma in så tidigt som möjligt då man kan prata med någon som kan förklara allt för en och ge massa råd :)
  • efterfest
    BeatriceS skrev 2017-06-27 22:22:27 följande:

Hejsan! Vi är då precis i samma fas :) går in i vecka 6 jag med imorgon. Jag va hos min barnmorska idag och jag berättade min oro för missfall (jag har inte fått det men är orolig ändå) och hon sa att det finns inget man kan göra åt det. Hon sa även att om man får missfall så är det oftast så att kroppen gör sig av med lillen pågrund av någon anledning. Så jag försöker tänka att om han trillar ut så är det av en anledning. Jag vill också göra ett ultraljud, vi får se våran första gången i vecka 12-13 om vi vill göra kubtest.

Vad kul att vi är på samma dag :) Ja såklart får jag tänka så, att blir det missfall så är det antagligen nåt som inte stämde. Men jag, eller VI vill så gärna!!! Precis som alla andra, hehe. Men än så länge känns allt bra så det är bara att hoppas :) Lycka till med er!
  • soffe
    BeatriceS skrev 2017-06-27 22:51:02 följande:
    Haha jo man blir ju ändå lite glad eftersom det ändå är ett tecken fast man fått ett plus :) det är första gången för mig med men jag ringde och va inne idag på hälsosamtal och jag går in i v.6 imorgon :) tror det är ändå bra att komma in så tidigt som möjligt då man kan prata med någon som kan förklara allt för en och ge massa råd :)
    Ja så är det! Har även köpt lyxjuice som jag dricker hela tiden(brämhults) måste ju få mig c-vitamin. Får se till att göra det innan semestern nu då :)
  • Cecilie

Har också precis plussat! Fyller 27, har en dotter som är 4 år som längtar efter ett syskon vi har försökt sju månader så det var skönt att det äntligen blev något oavsett vad som händer. Skrev PM om att vara med i gruppen!

• Caisas

Hoppas att man kan få hoppa in i facebookgruppen lite senare, jag är inte redo än. :)

• Lykkeliv
    Caisas skrev 2017-06-28 09:02:52 följande:

Hoppas att man kan få hoppa in i facebookgruppen lite senare, jag är inte redo än. :)

KLart du får
  • Lykkeliv

Idag gör mage och rygg mer ont, bebis växer väl så de knakar

Och brösten kliar! Fler med kliande bröst??

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?