• Karins08

Fler?

Hej!

Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.

Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?

• Svar på tråden Fler?
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-08-20 17:48:58 följande:

Tack! Jag börjar nu ladda om inför FET. Tänker att det borde bli runt 11 september om mensen nu kommer igång. Den brukar inte komma förrän en slutar med Lutinus eller? (Är på bim idag)

Åh, kan du börja direkt? Jag var tvungen att vänta in en mens och sedan var FET aktuellt. Nu kom ju dock sommaruppehåll emellan så har väntat två mens extra
  • Längtar17
    Karins08 skrev 2017-08-20 21:40:34 följande:

Åh, kan du börja direkt? Jag var tvungen att vänta in en mens och sedan var FET aktuellt. Nu kom ju dock sommaruppehåll emellan så har väntat två mens extra

Jag har inte hört nåt annat än att jag kan börja direkt. Tänker att jag kontaktar dom på tisdag.
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-08-20 22:56:19 följande:

Jag har inte hört nåt annat än att jag kan börja direkt. Tänker att jag kontaktar dom på tisdag.

Det är ju jättebra så klart!

Är väl bara själv förvillad över att saker och ting är så olika, hade ju gärna själv velat börja direkt
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-08-20 20:03:59 följande:
    Jag tog ett clearblue digitalt igår och det var negativt. Då var det exakt två veckor sen äggplock. Har inga tecken på graviditet och tänker att jag borde känna nåt om jag är gravid. Har därför bestämt mig för att utgå ifrån att det inte lyckades och testa igen på tisdag bara för att bekräfta.

Har inte använt menopur. Bara Gonal-F och Bemfola På vilket sätt gör det ont i magen?
    Får ont i äggstockarna, det sitter liksom en liten smärta där som man känner hela tiden. Och ibland sticker det verkligen till, speciellt på höger sida. Tur att jag har ultraljud på onsdag. Håller på att bli galen av allt detta. Jag förstår verkligen inte varför det ska vara så omöjligt för vissa att bli gravida medan andra blir gravida bara man rör dem.

Hur har det gått för dig Längtar17, har mensen kommit än?
  • Längtar17

Karin: ja, allt verkar vara väldigt olika. På ett sätt kanske det är bra att låta kroppen återhämta sig men vill gärna komma igång.

Kiim: fick lite rosa med Lutinus idag. Och ont i magen nu på morgonen (har endometerios).

Kiim: så hade jag. Mer och mer under stimuleringen. Har fått för mig att det är för att många folliklar växer. Bra att du ska på vul och kolla.

• ijo

Hade sagt till mig själv att vänta till dag 9 med att testa men kunde inte hålla mig och testade nu på dag 5 - jättetidigt alltså! Tycker mig se ett plus men vet inte om jag inbillar mig/spökstreck? Är så rädd sen mitt tidiga MF förra gången. Dumt att testa så tidigt, nu har jag ju ännu mer tid att noja!

• Längtar17
    ijo skrev 2017-08-21 11:52:35 följande:

Hade sagt till mig själv att vänta till dag 9 med att testa men kunde inte hålla mig och testade nu på dag 5 - jättetidigt alltså! Tycker mig se ett plus men vet inte om jag inbillar mig/spökstreck? Är så rädd sen mitt tidiga MF förra gången. Dumt att testa så tidigt, nu har jag ju ännu mer tid att noja!

Grattis, ser ju positivt ut! Då vet du att det fäst :)
  • Karins08

Åh! Det ser definitivt ut som ett plus! vad kul!
  • Kiim0

Grattis är glad för din skull. Nu håller vi tummarna att vi andra också får ett plus.
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-08-21 12:48:28 följande:

Grattis, ser ju positivt ut! Då vet du att det fäst :)

Karins08 skrev 2017-08-21 13:06:03 följande:

Åh! Det ser definitivt ut som ett plus! vad kul!

Kiim0 skrev 2017-08-21 16:11:03 följande:

Grattis är glad för din skull. Nu håller vi tummarna att vi andra också får ett plus.

Tack så mycket! Vågar dock inte ta ut något i förskott som sagt. Är ju väldigt svagt och fick ju tidigt MF sist så :/ Nu är nästa delmål att plussa på testdagen 1/9 - långt borta!