• lindizzen

BF April 2018

Hej. Plussa igår och har bf 3 april. Har 3 söner sedan tidigare. Så tänkte jag startar en tråd där vi kan följas åt. Stötta varandra och dela vår upplevelse av våran graviditet.

• Svar på tråden BF April 2018
  • Lariz
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-06 23:42:01 följande:

Gör du rätt i :)

Går nog bra. Jag tänkte ringa imorgon :)

Ringde idag och fick en tid den 28/8 för ett första möte :) Är det ditt första barn?
  • DrömlivetiHD
    Lariz skrev 2017-08-07 11:58:21 följande:

Ringde idag och fick en tid den 28/8 för ett första möte :) Är det ditt första barn?

Så bra! Frågade hon vilken vecka du var i då?

Jag har inte ringt än eftersom jag varit med min mamma och syster hela dagen.. Får se när jag kan komma ifrån och ringa :)

Ja det är mitt första :) Ert med va? Sorry om du sagt det innan men det är så många som skriver här att jag blandar ihop det lite ibland :p Jag har skapat en tråd som heter Första barnet bf våren 2018 om du vill vara med i så fall :)
  • Lariz
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-07 14:30:29 följande:

Så bra! Frågade hon vilken vecka du var i då?

Jag har inte ringt än eftersom jag varit med min mamma och syster hela dagen.. Får se när jag kan komma ifrån och ringa :)

Ja det är mitt första :) Ert med va? Sorry om du sagt det innan men det är så många som skriver här att jag blandar ihop det lite ibland :p Jag har skapat en tråd som heter Första barnet bf våren 2018 om du vill vara med i så fall :)

Ja hon frågade, och hon räknade också ut att det blev 5(+2) :) Ja första!

Då går jag med i tråden :)
  • Nlg

Hur vanligt är det att blöda vid mens trots graviditet..?

• JeSsOlRo

Hej alla. Grattis till alla pluss :) Hoppas jag får va med här, enligt ena appen är bf 1/4-18 och enligt andra appen är bf 31/3-18. Blev väldigt chockad när plusset dök upp. Har två barn sedan innan och detta var verkligen inte planerat men vi är glada ändå :)

• Lariz
    Nlg skrev 2017-08-07 09:39:24 följande:

Hej! Plussade i lördags med vårat andra barn.

Haft känningar i magen i ca 2 veckors tid, gör ganska ont ofta. Hade en kväll sån "kramp" i magen att jag inte kunde resa mig upp på 2 timmar.

När hade ni andra tänkt kontakta MVC? Inskrivning brukar väl inte ske för närmare v 10-12 va? Åtminstone här så vitt jag vet.

Jag plussade i lördags och är i vecka 5(+2) , ringde mvc idag och var väldigt fullbokat! Fick en tid vecka 35, då går jag in i vecka 9 :) Så ring du!
  • Lariz
    Nlg skrev 2017-08-07 09:39:24 följande:

Hej! Plussade i lördags med vårat andra barn.

Haft känningar i magen i ca 2 veckors tid, gör ganska ont ofta. Hade en kväll sån "kramp" i magen att jag inte kunde resa mig upp på 2 timmar.

När hade ni andra tänkt kontakta MVC? Inskrivning brukar väl inte ske för närmare v 10-12 va? Åtminstone här så vitt jag vet.

Jag plussade i lördags och är i vecka 5(+2) , ringde mvc idag och var väldigt fullbokat! Fick en tid vecka 35, då går jag in i vecka 9 :) Så ring du!
  • DrömlivetiHD
    Lariz skrev 2017-08-07 14:57:26 följande:

Ja hon frågade, och hon räknade också ut att det blev 5(+2) :) Ja första!

Då går jag med i tråden :)

Hehe så bra! Då blev du inte så chockad över att du var i vecka 6 i alla fall ;)

Kanon!
  • Lariz
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-07 16:42:41 följande:

Hehe så bra! Då blev du inte så chockad över att du var i vecka 6 i alla fall ;)

Kanon!

Haha Ne men precis, du hade ju redan förberett mig för den chocken :D Men först sa hon vecka 9 o då blev jag helt förvirrad, och sen så sa hon "nej jag menar såklart att du är i vecka 9 när vi ses", haha ;)
  • DrömlivetiHD
    Lariz skrev 2017-08-07 16:46:56 följande:

Haha Ne men precis, du hade ju redan förberett mig för den chocken :D Men först sa hon vecka 9 o då blev jag helt förvirrad, och sen så sa hon "nej jag menar såklart att du är i vecka 9 när vi ses", haha ;)

Haha ja :D Jaha! Haha då blev du ännu mer chockad förstår jag xD Perfekt med första samtalet v 9 ju :)
Svar på tråden BF April 2018