• lindizzen

BF April 2018

Hej. Plussa igår och har bf 3 april. Har 3 söner sedan tidigare. Så tänkte jag startar en tråd där vi kan följas åt. Stötta varandra och dela vår upplevelse av våran graviditet.

• Svar på tråden BF April 2018
  • Anonym (Matilda)

Hej!

Jag och min sambo verkar vara superfertila. Plussade igår på sonens 10-månaders dag med cb testa tidigt. BIM nästa fredag. Så jag försöker att inte rusa iväg alltför långt i mina drömmar om framtiden än då jag alltså bara är i v 2+6. Men ändå så glad. Både sonen och blivande bebisen i magen har blivit till på första "försöket".

Beräknad till 20/4. Håller tummarna för det här ska gå vägen. Har inga missfall i bagaget men en stark oro då jag känner att det gått för lätt. Att det kommer slå tillbaka på något vis.

Jag var i alla fall tvungen att skriva av mig då ingen annan vet om detta ännu. Min sambo är bortrest till lördag. Hur skulle ni gjort i min sits? Det är ett gemensamt beslut att vi skulle sluta skydda oss den här månaden och så fick det ta sig när det tar sig. Men jag vet inte om jag ska vänta med att berätta till han är hemma så han kan koncentrera sig resten av tiden iväg. Eller om jag ska berätta nu eftersom det är en fantastisk nyhet och 1,5 dygn är så lång tid. Men nu hjälper det ju visserligen att skriva här. Då har jag ju ändå fått berätta det för någon.

Långt och rörigt inlägg. Men rörigt är väl inget märkvärdigt under graviditet. ????

Symptom är yrsel och "mensvärk".

Yrsel fick jag en vecka innan plus med sonen, alltså ungefär som det är nu. Hoppas på en liten flicka den här gången. Men en pojke till blir underbart det med.

• my2girls

Hej!

Hittade precis hit, jag startade en tråd förr oss gravida med nr 4 och BF April-18!
    Får hänga lite här med :). Gravid med nr 4, bf cirka 6 April. Har några MF bakom mig så jag har lite svårt att ta in att jag verkligen är gravid!

• Ieieie

Plussade idag! Enligt beräkningar är jag planerad 10 April ???

Förra barnet fick vi göra 13 hormonbehandlingar för att få. Denna gång gick det på första. Har svårt att tro det!

• Elisabeth1987

Hej! Grattis till Alla!

Jag plussade i torsdags, mensen var 8 dagar sen så jag fick lite panik och gjorde ett test som var jättestarkt. Detta var oplanerat så det kom som en schock men nu känns allt jättebra. Vi hade planerat tre barn dock hade vi tänkt vänta ett par år till.

Har två tjejer sen tidigare på 7 och 4 år. Så detta blir mitt tredje men det känns jätteroligt nu !

Från chockartat till det bästa som hänt på två dagar ?

Jag har ömma bröst, mår aningens lite illa och känner mig konstig i kroppen. BF 3e april 2018! ????

• Lariz

Hoppar gärna in här med!

Första barnet, 8e försöket. ÄNTLIGEN!

Tog ett digitalt test idag som visade positivt, är troligtvis runt vecka 3 :)

• Lariz
    Lariz skrev 2017-08-05 22:57:11 följande:

Hoppar gärna in här med!

Jag är 21 (snart 22) och sambon 24 (snart 25).

Haft ömmande bröstvårtor, väääldigt svullna bröst och molande värk i magen (nästan som mensvärk)
  • DrömlivetiHD
    Lariz skrev 2017-08-05 22:57:11 följande:

Hoppar gärna in här med!

Åh Grattis!!! Förstår att ni är glada efter alla månader :D Måste vara en lättnad!
  • Lariz
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-06 00:08:37 följande:

Åh Grattis!!! Förstår att ni är glada efter alla månader :D Måste vara en lättnad!

Ja man hör ju folk som fått försöka mycket längre än 8 månader tyvärr.. men man börjar ändå tänka att det kanske inte går! O även om det kanske inte går hela vägen är det en lättnad att veta att vi kan bli gravida :D
  • Binabus

Hoppar gärna in här! :)

Plussade i torsdags eftermiddag (3/8), räckte jag stoppa ner test stickan i kisset så visa de nästan ett plus direkt, blev jätte förvånad eftersom jag hade gått på minipiller i över 10 år och sluta med dom i feb-17. Så trodde inte min kropp ville funka ;)

Detta är mitt och sambons första barn Vi är 26 (jag) och 23 (sambon) år gamla och bor i uddevalla, vart bor ni andra ? :)

Har fortfarande inte fattat att de är sant att de bor nån inom mig :D

Jag har haft regelbunden mens sen jag sluta med pillerna. Så är i V. 5 (4+2). Hoppas att pyret vill stanna kvar där inne :)

Svar på tråden BF April 2018