• längtarefternr2

Vi som vill plussa I augusti 2017

Fortsättning på tråden "vi som vill plussa i juli 2017" men som inte fick det där efterlängtade plusset. Så nu satsar vi på augusti istället :D

Jag ska ha ägglossning till helgen, den 30 juli, bim blir enligt appen den 13 augusti.

Hur många vill följas åt? Dela tankar och stötta varandra, jag hoppas att vi som inte plussa i juli får plussa i augusti :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017
  • OxalisAcetosella
    Ester1234 skrev 2017-08-12 15:41:23 följande:

Hej! Vilken bra grupp. Får jag vara med så är jag gärna det!

är inne på 7e månaden med försök.... Denna månad har jag dock inga som helst mensvärkssymtom eller andra symptom, förutom att mina bröst gör lite ont. Dock mindre än normalt. Hur som helst så här jag BIM den 14/8. Har väldigt regelbundna men korta cykler, i snitt 23 dagar. Någon som vet om det påverkar chansen att bli gravid?

Tog ett test idag, dvs dag 21-22 i cykeln men bara ett par dgr före bim. Jag anar något myyyyyycket svagt, men tror att det är spök/skugga. Vad tror ni? Det är ett sånt där testa tidigt test från graviditetskollen.

Kul att du hänger på ! Jag ser tyvärr ingenting på bilden men håller tummarna att du är gravid och att det är ett litet frö inne i magen som växer !

Har en vän som också försöker bli gravid som har regelbunden samt kort cykel, hon är lur på om det påverkar henne också och om det är så att även ägglossningen är snabb. Att från att hon får positivt ÄL så släpper ägget ganska fort. Är ju himla svårt att veta.

Förhoppningvis håller sig mensen borta ! :)
  • Micec

Hej allihopa! Hur gåt det för er? ett tag sen jag var här o tittade. Jag är på äl+6 nu , vi sexade på rätt bra kring ägglossningen.

Har dock inte symptom, Möjligtvis rikligare vattnigare flytningar än vanligt, men det kanske jag brukar ha vanligtvis efter ägglossning med... Vet faktiskt inte. Vill att dagarna ska gåååå så jag kan börja missbruka mina 25 test som ligger i ett paket här hemma o väntar !

• Mawie
    Grodanboll83 skrev 2017-08-10 15:00:55 följande:

HAr BIM idag.. ingen tant röd än så länge.

Har dock mensvärk så misstänker att den är på G.Hoppas inte!

Tog grav. Test imorse som visade negativt. Har även genomskinliga flytningar(?).

Jag fick genomskinliga flytningar kanske 5 dagar innan jag plussade, väntade att testa efter bim.

Håller tummarna för dig! :D
  • 5467

Hej hej! BIM mot slutet av augusti. Fler som väntar och håller sina tummar?

bim 24e augusti
  • Disturbia89
    5467 skrev 2017-08-13 09:51:00 följande:

Hej hej! BIM mot slutet av augusti. Fler som väntar och håller sina tummar?

bim 24e augusti
    Hej!
    Bim 22/8 för mig och väntar otåligt! :)
    Har du några symtom?
  • 5467
    Disturbia89 skrev 2017-08-13 11:12:03 följande:

Hej!

Har du några symtom?

Haha verkligen, inga symptom än. Har precis haft äl! (Kortare lutealfas) Har du några symptom? -När var ägglossning? :)
  • ostarihavet
    Fridiskaninis88 skrev 2017-08-09 17:46:09 följande:

Tack för svar!

Åh vad härligt att ni äntligen fick ett plus! Stort grattis! Hoppas att du får fortsätta må lika bra och att allt fortsätter gå bra med graviditeten. <3

Jag har inga känningar i brösten men funderar också på om jag kanske inte har haft det överhuvudtaget (dvs inte vid pms, mens, äl) sedan jag gjorde en bröstförstoring i december -16. Någon annan med bröstimplantat som känner igen detta? 

Jag har också implantat, bakom muskeln men mellan äl och mens får jag alltid skitont i brösten, sen jag slutade med p-piller för ett år sen :)
  • Wuuaau
    Disturbia89 skrev 2017-08-13 11:12:03 följande:

Hej!

Har du några symtom?

Jag har också BIM 22/8, väntar lika otåligt med ;) håller tummarna för oss! :)
  • Disturbia89
    5467 skrev 2017-08-13 11:21:34 följande:
    Haha verkligen, inga symptom än. Har precis haft äl! (Kortare lutealfas) Har du några symptom? -När var ägglossning? :)
    Nej då är det lite tidigt förstår jag hehe :) Jag hade ägglossning den 7/8. Jag har fått ömma bröst och det hugger/värker i magen. Men det kan ju lika gärna va mensen som man börjar känna av så jag vågar inte hoppas nåt än :) När har du bim?
  • Disturbia89
    Wuuaau skrev 2017-08-13 11:58:35 följande:
    Jag har också BIM 22/8, väntar lika otåligt med ;) håller tummarna för oss! :)
    Hej!
    Va spännande! :) Jag har ömma bröst och det värker/hugger till nere i magen men vet inte om det är mensen som är på g.. Vågar inte hoppas. Har du symtom? :)
Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017