• längtarefternr2

Vi som vill plussa I augusti 2017

Fortsättning på tråden "vi som vill plussa i juli 2017" men som inte fick det där efterlängtade plusset. Så nu satsar vi på augusti istället :D

Jag ska ha ägglossning till helgen, den 30 juli, bim blir enligt appen den 13 augusti.

Hur många vill följas åt? Dela tankar och stötta varandra, jag hoppas att vi som inte plussa i juli får plussa i augusti :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017
  • Wuuaau
    Disturbia89 skrev 2017-08-14 21:36:46 följande:

När jag blev gravid förra gången hade jag varit utan i flera år så ja jag är lite orolig att p-staven som jag hade inne i ett halvår ca ska strula till med hormonerna... Men det är som du säger olika för alla bara att vänta till bim :)

Nej åldern borde ju vara perfekt! Jag är 28 så borde ju inte ställa till det för mig heller hoppas jag. Får verkligen hoppas vi plussar! Kul det hade varit :)

Jag förstår din oro. Men jag tror inte det är några problem för dig. Möjligen bara att det kanske kan ta lite tid för kroppen att ställa om sig på baby-making-mode ;)

Det är så härligt, spännande och otroligt jobbigt att vänta nu bara. En vecka kvar för oss nu! Det hade varit roligt om vi båda plussade så kan vi hålla ihop genom graviditeten med allt vad det innebär! :)
  • Disturbia89
    Wuuaau skrev 2017-08-14 23:55:26 följande:
    Jag förstår din oro. Men jag tror inte det är några problem för dig. Möjligen bara att det kanske kan ta lite tid för kroppen att ställa om sig på baby-making-mode ;)

Det är så härligt, spännande och otroligt jobbigt att vänta nu bara. En vecka kvar för oss nu! Det hade varit roligt om vi båda plussade så kan vi hålla ihop genom graviditeten med allt vad det innebär! :)
    Ja precis så kan det ju vara :)
    Ja väntan är fruktansvärd alltså! Är det nån gång man önskar tiden gick fort är det mellan äl och bim haha! Hade varit superkul om vi båda plussade ja! :D Hoppas!!
    Du har inte börjar känna nåt än? :)
  • Disturbia89
    3hjärtan skrev 2017-08-15 00:29:54 följande:

Bim 28/8 första försöket efter mf som jag hade början av juli.

Håller tummarna för dig! :)
  • Jess1233
    3hjärtan skrev 2017-08-15 00:29:54 följande:

Bim 28/8 första försöket efter mf som jag hade början av juli.

Hur kände du av ditt missfall?
  • 3hjärtan
    Jess1233 skrev 2017-08-15 11:30:33 följande:

Hur kände du av ditt missfall?

Förstod nåt var fel när jag fick bruna flytningar som jag försvann. Gjorde vul men hjärtat slog men nån dag efteråt kom det mer som mensblod när jag torkade mig. Bokade ny tid och hjärta slog inte men fick komma tillbaka 2 dagar senare ändå men samma svar. Fick då cytotec så allt fick komma ut då min kropp verkade dra ut på det.
  • Micec
    Disturbia89 skrev 2017-08-14 21:38:20 följande:

Ser tyvärr inget på gravtestet men prova igen om några dagar så håller jag tummarna för dig! :) :)

Är också på äl+7 idag! Har du några symtomer?

Aa hoppas! Kul, då är vi nästan på samma dag då!

Jag har inta symptom. Lite halsbränna då o då möjligtvis, men kan vara ibillning.... själv?? :)
  • Wuuaau
    Disturbia89 skrev 2017-08-15 10:49:11 följande:

Ja precis så kan det ju vara :)

Ja väntan är fruktansvärd alltså! Är det nån gång man önskar tiden gick fort är det mellan äl och bim haha! Hade varit superkul om vi båda plussade ja! :D Hoppas!!

Du har inte börjar känna nåt än? :)

Eller hur! Känns som att dagarna går så långsamt. Speciellt nu när man har semester och bara strosa runt.

Nej känner inget alls.. har möjligen lite mer flytningar än vanligt, men jag tror att jag brukar ha det innan mens med... Känner du av något?
  • Jess1233
    3hjärtan skrev 2017-08-15 13:26:06 följande:

Förstod nåt var fel när jag fick bruna flytningar som jag försvann. Gjorde vul men hjärtat slog men nån dag efteråt kom det mer som mensblod när jag torkade mig. Bokade ny tid och hjärta slog inte men fick komma tillbaka 2 dagar senare ändå men samma svar. Fick då cytotec så allt fick komma ut då min kropp verkade dra ut på det.

Jag beklagar :( hoppas verkligen de går för dig nästa gång! Min syster fick missfall i början av året men är nu stabilt gravid i vecka 22.
Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017