• smulis85

Bli gravid efter missfall

Hej!
    Alla ni som fått missfall jag beklagar verkligen och sitter i samma situation tyvärr :'( hade dock inte kommit så långt i min graviditet var bara i v4+4 och hade vetat om de 6 dagar men känns förbannat ledsamt i alla fall.

Det ända positiva med det hela är att jag i alla fall kan bli gravid men hoppas verkligen att det inte tar 1,5år till nästa plus som det gjorde med detta.

Har inte blödigt klart än så får väll se när ägglossningen kommer så ska vi försöka igen. Tänkte de är skönt att man inte är ensam om detta då de inte talas högt om detta i samhället varken om att de kan ta tid att bli gravid eller att det faktiskt är väldigt vanligt med missfall, vilket är väldigt tråkigt tycker jag.

• smulis85
    Elliot1 skrev 2017-09-02 00:41:59 följande:
    Usch vad tråkigt. Det spelar ingen roll hur långt gången man är, det är lika ledsamt ändå! :(

Här är du iallafall inte ensam, vi är många som är i samma sits. Mitt tips är stt försöka leva vidare på en gång ocj inte gräva ner sig. Det finns inget man kan göra åt det som hänt hur sorgligt det än är. Så fort man landat lite så är det lättare att acceptera även om det känns långt borta när man är mitt uppe i det.

All lycka till er, håller tummarna för att det går fortare denna gång :)
    Tack så mycket! Hoppas du också blir gravid igen snart. Som jag tror du skrev i ett annat inlägg högre upp kommer de nog bli lite oroligt att bli gravid igen men vad ska man göra man kan ju inte oroa sig för allt är ju inte bra de heller. Hoppas bara de går lite fortare denna gång att bli gravid!!! Har redan skickat efter äl-test för att hitta min äl igen använde cb-digital nu i två månader och de verkade ju fungera för oss så kör på det.
  • smulis85

Börjar bli trött på att blöda nu! Är dock bara på dag 6 vilket in mens brukar vara till. Vill bara ha äl så jag känner att vi är igång igen! Antar att de inte bara är jag som känner mig tom som om någonting saknas.

• smulis85
    Elliot1 skrev 2017-09-04 10:33:33 följande:
    Förstår känslan :( Jag har haft en jäkla massa mellanblödningar under våren och även om det inte var efter ett missfall så vet jag hur det är att bara blöda hela tiden. Tar på psyket!!!

Dock är ju 6 dagar inte så länge i detta samband även om det såklart inte är det du vill höra. Jag blödde 6 dagar totalt efter mitt missfall. Så det kan gå fort också! Försök leva på som vanligt så går dagarna ändå.. :)

Tänkte ni försöka på en gång, vid första ägglossningen?
    Ja nä 6 dagar är inte alls mycket men känns som en käftsmäll varje gång man går på toa
    :( ja vi tänkte köra på en gång tänkte lokalisera äl med äl test så fort jag slutat blöda. Brukar även känna min äl så testen är bara för att lugna nerverna så jag inte överanlyserar kroppen. Har ingen ork att vänta och min Bm sa att de bara var att köra på :)
  • smulis85
    Elliot1 skrev 2017-09-04 12:29:38 följande:
    Ja såklart känns det som en käftsmäll. Man får försöka stå ut helt enkelt :(

Okej, håller verkligen tummarna för att du snart slutar blöda så ni kan försöka igen! Heja!
    Tack ja hoppas alla här snart är gravida igen! Hur tänkte du göra försöka på en gång eller inte?
  • smulis85
    Elliot1 skrev 2017-09-04 14:30:04 följande:
    Har velat extremt mycket fram och tillbaka gällande att vänta eller inte. Min gynekolog sa en månad men när det enda argumentet de har är att det är lättare att räkna ut hur långt gången man är så känns det inte som att man måste vänta. Så vi kör nog på en gång! Men inte så pass strikt att vi kommer använda ÄL-tester eller så. Inte ännu! :)
    Nä det där med äl-test är ju inte alltid bra är ju olika från person till person. Själv vet jag oftast när jag har äl men blir lugnad av äl-testen så jag slipper överanslysera kroppen vilket jag kan känna är stressande. :)
  • smulis85
    Malmeri skrev 2017-09-04 14:41:19 följande:
    Det är tuff att vänta in kroppen och samtidigt bli så påmind om sin förlust!

Idag ser jag ett ljus då jag har slutar blöda och har faktiskt beställt ägglossningstest men velar fortfarande om vi ska försöka direkt eller inte.
    Elliot1 skrev 2017-09-04 14:30:04 följande:

Har velat extremt mycket fram och tillbaka gällande att vänta eller inte. Min gynekolog sa en månad men när det enda argumentet de har är att det är lättare att räkna ut hur långt gången man är så känns det inte som att man måste vänta. Så vi kör nog på en gång! Men inte så pass strikt att vi kommer använda ÄL-tester eller så. Inte ännu! :)

Tänker oxå som du om det bara handlar om att datera ev ny graviditet så borde man ju våga försöka och isåfall be om ett VUL.

Har ni testat negativt på gravtest efter missfallet? Jag var och tog mitt andra blodprov idag och hoppas att gravidhormonerna har sänkt sig.

Lycka till ni alla tappra <3
    Jag testade dag 3 med blödning då var mina gravtest negativa men var ju inte så långt gången så de sjunker väll väldigt snabbt då.
    Kommer nog fråga efter tidigt VUL vilket som efter detta eller om jag inte får går jag nog privat.
  • smulis85

Hmm blir så fundersam nu känner molande värk över äggstockarna började igår kväll exakt så som jag brukar ha någon dag innan äl-testen visar positivt. Tog ett äl-test som nästan är lika starkt som kontrollsträcket så nu undrar jag om äl är på g även fast de bara är 7 dagar sedan mitt missfall började eller om äl-testen reagerar på gravidhormonet fastän jag fick negativt på gravtestet redan blödningsdag 2? Vill ju inte missa äl ju ;)

• smulis85
    Malmeri skrev 2017-09-05 10:38:36 följande:
    Jag känner likadant som dig. Jag väntar på att tester ska komma hem i brevlådan idag så ska jag testa och se, men menar du att gravidhormonen visas även på äl-test?

Jag hade ju mitt missfall i tisdags med mest kraftiga blödningar till tor och nu inga. Men om jag skulle följt min gamla cykel så skulle jag haft ägglossning igår men kroppen kan väl inte redan vara redo?
    Hört att äl-test kan vara positiva innan bim när man är gravid fastän inte gravtestet ger nått utslag. Tror inte äl testen kan skilja hcg och lh hormonerna åt. Slutade blöda igår och om jag utgår från min vanliga menscykel så ska jag ha äl på fredag tidigast. Men tycker ju det borde skjutas upp lite pga missfallet?

Får väll testa vidare helt enkelt och sexa på om de ger utslag innan.
  • smulis85
    Erna90 skrev 2017-09-06 14:27:15 följande:

Hur hanterar ni frågan om det inte är dags för er att skaffa barn? Eller skaffa syskon?

Vi har hittills bara avfärdat det med att vi väntar lite men det är ju så mkt ljug det bara går. Vi vill ju inget annat än få syskon! (Vår närmsta familj och vänner vet dock hur det ligger till). Ibland funderar vi på att ärligt säga att Jo, det var tanken men sen fick vi missfall.. Sen vill jag inte berätta på jobbet för då skulle jag känna pressen på att alla försväntar sig att det snart blir ny graviditet typ.. Där spenderar man ju ändå 5 dagar i veckan och träffat kollegorna dagligen. De jag kan tänka mig att berätta för är väl mer sånna man inte träffar dagligen på det sättet om ni förstår mig någorlunda

Fy hatar denna fråga! Får den jämt och ständigt både från min familj, mannens familj och alla andra runt omkring mig. Ingen frågar min man liksom???

Jag brukar in kommentera alls längre utan säger bara nej inga barn än och byter samtalsämne. Svider varje gång någon frågar.

Har bara pratat om det med min närmaste vän men vi ses inte så ofta och hon tar inte upp frågan om inte jag nämner det först för hon förstår hur jobbigt det är. Har inte berättat om mitt missfall för någon känner att jag bara kommer bryta ihop igen då. Känns som om jag tar de sedan när vi väl blivit gravida igen kan jag tänka mig, ligger lite för nära inpå just nu.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall