• smulis85

Bli gravid efter missfall

Lilja020710 skrev 2017-09-12 10:36:31 följande:

Fick ma som slutade med skrapning nu 6/9 o testade positivt äl cb test 11/9 kan det stämma eller är det gravidhormoner kvar? Kände kanske tydligt ägglossning därför vågade jag testa då jag gade stickor kvar hemma . Vad tror ni? Kan det va möjligt så tidigt efter? Tacksam för svar ;)

Oj jag vet faktiskt inte om de kan gå så fort. Hat haft äl-värk sen mitt missfall dock skrapades inte jag, men ingen äl och ingen fast gubbe på cb testen än bara blinkande. Kan ju vara så att du hade gravidhormon kvar i kroppen som ger utslag på äl-testet? Men vad vet jag kanske kan gå så fort ;) håller tummarna!
  • smulis85
    evve88 skrev 2017-09-13 07:33:28 följande:

Och hääär kom mensen :/ är väl bara att ta nya tag nästa månad!

Nej va tråkigt! :( men håller tummarna att nästa månad är din månad igen! :)
  • smulis85

Blinkande gubbe i 4 dagar nu på cb-digital och äl-smärta typ varje dag dumma kropp att inte villa ägglossa!! Man vill ju bara bli gravid igen... Hoppas att den fasta gubben kommer någon gång så jag i alla fall får äl. =/

• smulis85
    Zora skrev 2017-09-13 12:14:09 följande:

Hej
    Kikar in lite här. Försöker få vårt 3:e barn och det går inte så bra. Började försöka i maj förra året och blev tillslut, efter nästan exakt ett år, gravid i slutet av april. Fick MA i mitten av juni i v 9, men graviditeten hade avstannat kring v.6. Fanns inget foster bara en fostersäck.

Blev gravid direkt på första Äl, ingen mens emellan. Men även den gången slutade det med ett MA i augusti i v.11. Fostret dog i v.7.

Båda gångerna har det kommit ut av sig själv, men senast hade rester fastnat i livmodertappen så hade hemskt ont och fick åka in så dom kunde ta bort det.

Har nu haft Äl igen för 1 v sedan så nu väntar jag på mens eller utebliven mens. Känner mig väldigt kluven känslomässigt. Vill bli gravid men är rädd att det ska bli MA/MF igen och behöva gå flera månader i "onödan"..

Beklagar dina missfall så tråkigt. Du ger mig hopp om att det inte tar 1år till att bli gravid igen efter mf så tack för det! Har försökt sen december 2015 fick mf nu i augusti.

Jag är också orolig att bli gravid igen och förstår att du inte vill gå flera veckor igen utan att veta. Du kanske kan be om ett tidigt vul pga mf eller gå privat. Jag tänker nog be om det i alla fall när jag blir gravid igen annars är man ju orolig hela tiden :(
  • smulis85
    Zora skrev 2017-09-13 13:04:07 följande:
    Nej, det behöver inte ta lång tid bara för att det gjorde det innan. Men man ska nog inte räkna med att det går direkt heller.

Mitt första missfall upptäcktes när jag började få bruna flytningar i v.8, skulle gått på VUL en vecka senare inför fosterdiagnostik, men hann inte så långt.

Det andra upptäcktes när jag gjorde VUL inför fosterdiagnostik (för att fastställa graviditetslängd mm och fostret var ca 2 v för litet)

Om jag blir gravid igen kommer jag att göra ett sådant VUL igen i ca v.9 (om jag kommer så långt) och tidigare VUL än så ger kanske inget? Två timmar efteråt kan den ju ha dött ändå, även om det såg bra ut.. så det jobbiga är att det antagligen bara är att härda ut de första 12 v och sedan förhoppningsvis kunna slappna av lite iallafall.
    Nä du har nog rätt tidigare än v8-9 är nog ingen idé vet inte riktigt när man börjar höra hjärtslagen för innan det är ju det inte någon idé att titta.

Håller tummarna att de tar sig och stannar nästa gång! <3
  • smulis85
    Malmeri skrev 2017-09-13 22:49:40 följande:
    Så frustrerande ????

Jag fick cirkel i torsdags och blinkande gubbe ända sen i fredags! Väntar oxå på fast gubbe och hoppas att den kommer snart för oss ????????
    Men gud så frustrerande det är! Kör sex varannan dag för att inte missa äl om jag aldrig får någon fast. Blinkande idag med. Brukar du använda dessa tester? Brukar du ha så många dagar med blinkande? Måste ju vara hormonerna som spökar efter mf? Har aldrig haft mer än 2 dagar med blinkande gubbe. Ja vi får hoppas att den fasta kommer snart så vi slipper fundera =/
  • smulis85
    CinnamonGirl skrev 2017-09-14 17:02:00 följande:

Har ni haft mycket värk och blodklumpar?

Jag fick mensvärk upphöjt till 10 i tisdags och blödning som vanlig mensblödning samt med två rejäla blodklumpar under eftermiddagen. Sen har det tuffat på med mensblödning tills idag på eftermiddagen med två nya blodklumpar. Dock noll värk, vilket iofs är skönt.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
    Jag hade inte så mycket värk nästan mindre än mensvärken jag brukar ha men mer blod och mycket blodklumpar. Varade i 5 dagar för mig men bara typ mycket de första dagarna sedan bara lite småblödningar.
  • smulis85
    Papperstrassel skrev 2017-09-14 20:01:49 följande:

Då hoppar jag på här också.

Har haft de klaraste graviditetssymptomen, sa redan dag tre efter ägglossning att jag är gravid, fullkommligt säker och plussade i söndags. 

Igår kväll efter att ha bokat tid hos fysioterapeut för foglossning som kom på en gång, precis som förra gången så började jag blöda. 
    Och helvete vad jag blöder det gör extremt ont och idag på jobbet kom allt ut. Inte alls roligt. Redan nu ikväll börjar höfterna värka mindre och kroppen suckar liksom ut graviditeten.

Väldigt ledsamt men det är bara att hoppa på det igen. 
    Andra missfallet på tre månader nu. <3 

Fy va trist beklagar verkligen. Kan bara skicka över styrkekramar <3 Hoppas du snart får bli gravid och får behålla!
  • smulis85
    Malmeri skrev 2017-09-13 22:49:40 följande:
    Så frustrerande ????

Jag fick cirkel i torsdags och blinkande gubbe ända sen i fredags! Väntar oxå på fast gubbe och hoppas att den kommer snart för oss ????????
    Hur går det för dig? Nån fast gubbe än? Här blinkar den fortfarande, i 6 dagar nu :( tycker dock när man trycker ut hylsan från testet att sträcket var starkare idag så kanske är på g..
    Känner fortfarande äggstockarna och idag fick jag även ömma bröst brukar inte få de förens efter äl så min kropp verkar vara helt i obalans =/
  • smulis85
    Malmeri skrev 2017-09-15 20:53:13 följande:
    Idag blev det en fast gubbe :) hade bara en hylsa kvar... skönt att kroppen förmodligen är igång men frustrerande du mitt hjärta är borta i helgen! Fick till en snabbis idag innan han åkte, men det är inte lätt med en liten på 21 månader och känslan av att idag måste vi...

Var ju första gången med ägglossningstest för oss och jag upplever nog att det ökade stressen, tyvärr!

Din gubbe kommer nog snart ;) i dubbel bemärkelse <3
    Härligt att du fick fast gubbe tillslut :) här blinkar den idag också men testar även billiga test och de visar positivt idag men kan ju stämma då jag brukar få fast gubbe typ bara 12 timmar innan äl :) så vi sexar på hehe . Har bara en sticka kvar så hoppas verkligen på fast gubbe imorgon bara för att säkerställa och kunna räkna ut bim :)
  • smulis85

Woho äntligen fick jag en fast gubbe på äl testet efter 7 dagar blinkande bim blir då den 2/10 :)

• smulis85
    Malmeri skrev 2017-09-17 09:10:26 följande:
    Vad skönt...fantastiskt hur kroppen är!

Min sambo fick köra 20 mil igår kväll för lite mys hemma och tillbaka tidigt idag :)
    Hehe bra där ska försöka få till det idag men får se hur de går då mannen var ute och festa igår. Men sexat igår o i förrgår så om vi sexar imorgon så borde vi prickat ganska bra ;)
  • smulis85
    bebismys skrev 2017-09-17 14:08:57 följande:

Hej! Jag är i samma sits :) beklagar ditt missfall.. fick ett sk missed abortion i augusti. Fick positivt äl-test onsdag och torsdag förra veckan, var ca 5veckor efter ma. Så om det stämmer har det gått drygt 1v sen äl nu och mensen borde komma nästa helg. Eller helst inte komma :)

Beklagar ditt ma så tråkigt att behöva gå igenom :( håller tummarna för att mensen inte kommer nästa helg för din del ;)
  • smulis85

Ååå hatar verkligen det här med att vänta!! Redan börjat googla på symtom och alla inlägg som fins på alla webbplatser om tidiga symtom har jag redan läst. =/ Är bara på äl+1 liksom herregud vad min kropp inte är med mig. Redan molvärk, lite ömma bröst och svagt illamående. Vet att de troligtvis är progesteronet som spökar! Kan dock inte sluta hoppas då jag mådde illa redan på äl+2 förra gången ;) alltså bra med starka hormoner redan tidigt efter äl då den enda gången jag mått illa så tidigt vart jag gravid. Ni hör ju själva inte en uns av tålamod här vill bra bli gravid igen.

Svar på tråden Bli gravid efter missfall