Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?
Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?
Mitt o all sorg känner jag nu glädje också. I dag fick jag se en liten skrutt på 8 mm med tickande hjärta på vul. Var så inställd på negativt besked att jag blev som ett frågetecken. Så är då i v 6+5 nu ungefär. Får inte i hop det riktigt men hon som gjorde vul tyckte inte jag behövde lägga tid på det. Så tacksam. Och tack för alla värmande ord här.
Men Grattis vad roligt!! <3
Hej, jag blev ju aldrig speciellt aktiv här, skrev bara ett första inlägg. Men idag har jag tyvärr fått konstaterad ofostrig graviditet, så det blev inget för mig den här gången. Mitt första missfall. Lycka till för är andra!
Mitt o all sorg känner jag nu glädje också. I dag fick jag se en liten skrutt på 8 mm med tickande hjärta på vul. Var så inställd på negativt besked att jag blev som ett frågetecken. Så är då i v 6+5 nu ungefär. Får inte i hop det riktigt men hon som gjorde vul tyckte inte jag behövde lägga tid på det. Så tacksam. Och tack för alla värmande ord här.
Åh va underbara nyheter! Blir så glad för er skull. Jag fick själv en blödning igår och nojjig som jag är lyckades jag flytta vårt planerade VUL från måndag till idag och fick också se ett tickande hjärta. Helt magiskt!
Idag går jag in i vecka 7! Lillbebis är då ungefär 8mm lång. Är väldigt uppblåst om magen, så skulle man inte veta att jag bara vara i vecka 7 så skulle man kunna tippa på vecka 20! :D
Vi har fortfarande inte berättat något för någon och tänkte vänta så länge det går med det. Kan man vara tyst och dölja det till jul så vore det juen fin julklapp :)
Det ska bli mest spännande att berätta för sambons mamma då det är hennes första barnbarn. Mina föräldrar har redan 4 st, men de kommer såklar också bli glada :)
Min femåring kommer bli i extas när hon får reda på att mamma har en bebis i magen <3
Vad härligt! Stort grattis! (Säger man så?)
Nu har jag berättat för familj och närmaste kompisar. Första barnet väntade vi med till minst v.13 att berätta men nu känns det inte alls lika viktigt att vänta :) Jag har fortfarande noll symptom förutom kanske känsligare bröstvårtor och såklart utebliven mens. Men skulle det visa något knas på KUB så blir det inget mer försök till fler barn (hade en liten blödning för någon vecka sedan därför jag är lite osäker om allt står rätt till). Våra två barn blev till på första försöket dom var väldigt planerade och den här blev till på ett halvhjärtat halvplanerat första försök efter mycket velande om jag ville vara gravid en gång till, så det känns som att det är meningen att just bara det här barnet i magen ska få en chans. Känns skönt att både jag och min sambo har den inställningen :) Blev en liten novell men skönt att skriva av sig lite :) Kommer bli så spännande med kubtest och lite magbilder framöver i gruppen ;)