• Anjaheterjag

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?

• Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • Anonym (Tredje)

Hej! Har följt den här tråden sen den startades. Har inte viljat skriva något innan jag känner mig säker på att det går åt rätt håll. Gravid i vecka 13, har precis fått reda på att NIPT visade bra resultat. Har en doppler som jag lyssnar lillhjärtat på här hemma. Har inte mått så himla bra första veckorna med trötthet, psykisk depp och blivit slutkörd vid minsta lilla ansträngning, men igår kändes det som om livet återvände. Illamående är inte så illa längre och jag har mer energi. Tredje barnet där det yngsta just nu är 6 år =)

Jättetråkigt att läsa om ni som fått missfall. Hoppas det tar sig nästa gång och att det går bra med graviditet <3

• EnLitenTrea
    Charlieellerså skrev 2017-10-31 16:16:37 följande:

Här slutar min gravid resa för den här gången. Fick veta nu på kub att graviditeten stannat av i v 8. Känns så tomt och konstigt. Jag mår fortfarande så illa och känner mig så gravid. Lycka till nu till er andra.

Beklagar verkligen, vet vad ni går igenom :(
  • EnLitenTrea
    linnea12533 skrev 2017-10-31 17:28:27 följande:

Nej men va jobbigt. Har missat dina tidigare inlägg, varför har du inte fått gjort kub då? Är det för att bebisen var för liten? Vad säger de om att bebisen är för liten då? Vad det beror på eller så?

Hela graviditeten har varit kaosartad, blödning nu i 7 veckor, dock minskat rejält. Gynakuten flertalet ggr , och förra veckan på kub låg fostret så dåligt att måtten inte stämde, fick göra nytt kub i måndags med en läkare. Då var mina blodprover för gamla så han kunde inte räkna ut Kub värdet , samt att jag borde vara i v 13, men måtten säger 11+6 så det känns inte så bra.

Ska få svar på måndag när dom analyserat mina nya blodprover. Suck... denna väntan och oro är olidlig
  • hondär

Hej igen alla, jag var hos barnmorskan idag och skrev in mig, sambon åker på jobb och ville verkligen vara med så vi fick tid idag. Sen blir de kub+ tidigt UL mellan 20-25, skulle ha gått 13 fulla veckor för att kub testet skulle vara effektivt. Och tydligen (iaf här) har de börjat med två UL, ett i v. 13-14 för att bestämma BF och sen set vanliga RUL för att kolla bebisen mer ordentligt. Skulle tydligen ge ett mer korrekt BF i v.14. Vilket innebär att gör man kub så Görs de tidiga ultraljudet i samband med de.

Iaf så gick de bra idag. När vi satt och fyllde i och var nästan Färdiga så hörde man genom väggen när någon lyssnade på sin bebis hjärta, då bad ja min bm väääldigt snällt om hon kunde Försöka på mig med, och det gjorde hon och det gick! Hjärtat dundrade på med 163 slag. Helt galet, har glömt vilket fantastiskt ljud det är!

Så jag är gravid även om jag mår bättre än vad jag gjort hittills.

Tyckte till och med för några sekunder att min viktuppgång va helt okej, men jag har ändrat mig igen.... Jag har gått tio fulla veckor i morgon och har gått upp 8 kilo, det blir väl ett kilo i veckan sen själva befruktningen. Hur kommer detta sluta?? Nån mer än mig som gått upp massa?

• hondär

Här slutar min gravid resa för den här gången. Fick veta nu på kub att graviditeten stannat av i v 8. Känns så tomt och konstigt. Jag mår fortfarande så illa och känner mig så gravid. Lycka till nu till er andra.

Beklagar jätte mycket ???? det är en jobbig tid nu och ett tag framöver men hoppas ni orkar försöka snart igen.
  • marsen

Åh nej :( Beklagar <3
  • Trea2018

Nej, vilket jobbigt besked, så ledsen för er skull!
  • vinterbebis12

Jätteledsen för ditt och andras missfall "Charlie eller så".

Jag lämnar tråden eftersom min graviditet fick avbrytas pga en allvarlig infektion i livmodern som gav sig till känna genom rygg och magsmärtor. Vill tillägga, för er som ev är oroliga, att det är extremt ovanligt och ren otur. Fick cytotec och på ett par timmar kom vår lilla flicka ut (hade precis fått fint resultat på NIPT där man även såg kön).

Håller tummarna hårt för er andra!

• Charlieellerså

Tack snälla ni för värmande ord. Har precis tagit cytotec så nu är det bara att vänta. Ingen hejd på tårarna i dag. I går var jag mest tom. Jag vet att många med mig har gått igenom det här men det känns så sorgligt att behöva tänka om och att bebisen jag och resten av familjen vågat börjat längta efter inte kommer. Mitt sött att klara det här är att jag vill köpa hem gravtest och sikta framåt på när vi kan försöka igen. Jag måste ha något positivt att hänga upp mig på. Och titta på de tre fina barn jag redan har. Stor kram till er alla.

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL