Inlägg från: lilaemma |Visa alla inlägg
  • lilaemma

Bf juni 2018

Smyger in jag med. Testade positivt idag på morgonen, trots att jag nog bara är äl+7 har dock ca 12 kemiska graviditeter/tidiga mf bakom mig så jag vet att det inte finns några garantier. Har å andra sidan även 3 härliga barn - så jag vet att det kan gå bra också. Lätt illamående och ont i brösten. Det är ju bra tecken. Försöker andas lugnt. Bf 10/6

• lilaemma
    Empalizer skrev 2017-09-24 09:47:09 följande:

Jag plussade i torsdags äntligen! :D
    Gravid med 3:de barnet men har tyvärr bara 1 i livet :( 

BF 2:a juni enligt app, så nu håller jag tummarna att det går hela vägen :) 

Just nu är jag väldigt trött och illamående till och från och molande värk i både mage och rygg :) 

Beklagar förlusterna - måste vara fruktansvärt tufft. Hoppas att allt går bra den här gången! 
  • lilaemma
    LillaFyran skrev 2017-09-26 19:31:38 följande:

Hej,

Här kommer jag, lite planerat oplanerat så har det flyttat in en liten fyra. Testade plus i dag och det verkar som att Bf blir den 3/6. :)

Har tre barn sedan tidigare, födda 03,09 och 11.

Ska bli spännande det här, var ju så länge sen jag var gravid sist och dessutom är jag nu 34 år.

Jag vill gärna vara med i FB-gruppen, pm:ar dig Caroline! :)

Då har vi två oväntade fyror på g.. Mina andra är födda 08, 10, 13
  • lilaemma
    Angel89 skrev 2017-09-27 17:00:34 följande:

Får jag vara lite fräck och nyfiken och fråga om ni vet vad som har orsakat era MF/ma ? Är också orolig för det såklart. Sist när jag vänta min son så kunde jag inte lugna mig med min ångest förren han var över året. Från när jag fick veta tills han var strax över året så hade jag hela tiden i tankarna att han kommer dö.

Mina missfall är inte utredda på något sätt då de skett så tidigt. De sa att jag skulle räkna det som tur. Att kroppen är bra på att välja vilka graviditeter den fullföljer, men det har jag svårt att köpa.
  • lilaemma
    Angel89 skrev 2017-09-27 23:15:04 följande:

Hur skulle ni tolka mina veckor beräknade. Hade Mens 26/8 normal Mens. Skulle ha mensen nu i söndags 24/9 och enligt min app haft ägglossning 10/9 . När jag sedan dagen efter den 25 ( i måndags) inte fått mensen så tog jag digitalt test och det visade Gravid 2-3. Vilket betyder 4-5 .

Får inte ihop de, är ganska ny med CB digital. Men när blev de befruktat ? Borde väl ändå stå gravid 1-2 vid test vid BIM?? Eller är jag helt ute och cyklar. Någon kunnig ?

Om du hade äl- dvs befruktning 10/9 så är den 25/9 15 dagar senare dvs 2-3 veckor (14-21 dagar). Tycker det verkar stämma perfekt. :)
  • lilaemma
    Lindalängtar skrev 2017-09-28 08:13:57 följande:

Tror minsann att jag kan hoppa in i denna tråden nu, fick plus på Stickan imorse. Första testet jag tagit, bim idag :) enligt app bf 7/6-18

Grattis och välkommen! :)
  • lilaemma
    SötaSarah skrev 2017-09-28 11:07:38 följande:

Jag hoppar in här! Plussade i morse lite oväntat med nr3. Beräknad 2/6 :)

Känner mig rätt chockad än. Glad men livrädd! Av många anledningar mest praktiskt (har redan 5 barn hemma inkl bonusar) och rädd som fan för att föda! Efter första längtade jag, andra gick ännu bättre än första men hade ingen som helst bedövning eller lustgas så kommer fortfarande ihåg paniken när jag trodde jag skulle svimma av smärta nästa värk, hade typ hjärtklappning! Så såå rädd för det. Oxh för att jag tänker att jag haft 2 såå enkla förlossningar, kan omöjligt gå lika smidigt en tredje gång ????

Grattis! Och jo, trean kan vara lika enkel eller enklare! Min etta tog flera timmar. Tvåan var jag inskriven en minut, trean var jag inne 20 min, så då hann jag ju bli lite förberedd! :)
  • lilaemma
    Vanessas skrev 2017-09-28 13:44:03 följande:

Jag plussade igår!! Bf 2/6-18

Grattis!
  • lilaemma
    SötaSarah skrev 2017-09-28 16:25:54 följande:

Får verkligen hoppas det :D 1:an tog 40h från första värk men det kom o gick liksom, gick dock rätt snabbt efter att de avtagit efter en natt på morfin satte igång mig, typ 6h. Tvåan tog 6,20 från första värk, hann va inne typ 2,50 så det va skönt. Behöver inte gå assnabbt men vill inte bli liggande o få massa problem. Så himla rädd för det. Och livrädd för smärtan nu efter att jag födde utan bedövining eller lustgas sist... Första mådde jag lite bättre ändå med EDA ett tag. Va ju skönt o slippa de men trodde verkligen jag skulle svimma inför varje värk sista timmen... Men vet också att man kommer till ett stadie när man bara vill ha ut ungen o inte är lika rädd längre ;D

Med ettan hann jag få epidural, de andra har varit helt utan - på grund av tempot...
  • lilaemma
    pernilla92 skrev 2017-09-28 18:28:31 följande:

Plussade igår :) BF 7 juni enligt NC. Kissnödig var o varannan timme i princip och lite molande värk i magen. Trodde det var mensen som var på G, men den dök inte upp ;) sen har jag ett extreeemt sig efter pizzasallad sedan ca 2 veckor tillbaka xD

Grattis och välkommen!
Svar på tråden Bf juni 2018