Inlägg från: lilaemma |Visa alla inlägg
  • lilaemma

Bf juni 2018

alina91 skrev 2017-10-15 16:08:01 följande:

Hej! Jag vill jätte gärna vara med i den hemliga fb gruppen, och/eller följas åt här, har precis hittat hit via appen och har inte så bra koll på de här med graviditet! Hehe. Jag har gjort 2 tester som varit starka och positiva, 2-3 veckor har de digitala testet viast, senaste mens 4sept och appen räknade ut BF 10juni. Det var inte alls planerat, båda blev glada och extremt chockade! Vi är 26 och 27år o det blir vårt första barn. Känner mig pigg o glad, väldigt ömma o stora bröst, lite hungrigare än vanligt och det kurrar mycket i magen. Finns de någon i sthlms området som skulle vilja ses senare o följas åt i graviditeten? :)

Grattis och välkommen. Väntar också en oplanerad bäbis 10 juni. Fast vår blir nr 4 om allt går vägen!
  • lilaemma
    Lisa2543 skrev 2017-10-16 06:00:39 följande:

Har börjat blöda nu, så håller nog på att få missfall ????

Håller tummarna för att det bara är en blödning och att allting går bra!
  • lilaemma
    Joozzaan skrev 2017-10-16 13:25:44 följande:

Är detta en okej stegring på några dagar?

Det starkaste testet är från idag på 4+5 - 5+2 någonstans :) har så ojämn cykel så tycker det är lite svårt att veta.

När är första testet ftån? Är båda tagna med morgonurin?
  • lilaemma
    Fröken92 skrev 2017-10-17 08:51:36 följande:

Klart inget ska vara lätt. MF igår i vecka 5+1. Började med rosa på pappret som blev rent rinnande rött blod. Fick det bekräftat igår kväll på gynakuten. Nya tag! Så glad jag har en fin och stark sambo som stöttar och hoppas det går lika fort igen <3

Någon som vet hur länge man ska vänta eller kan man försöka direkt igen? 

Man kan försöka direkt. BM brukar vilja att man väntar en mens för att de ska ha lättare att räkna ut hur långt gången man är.
  • lilaemma
    Zora skrev 2017-10-18 17:23:10 följande:

Får man vara med även om man inte väntar första barnet? Tänkte eftersom tråden ligger under första barnet :)

Sbsolut. Här är 4an på g...
  • lilaemma
    linnea12533 skrev 2017-10-20 12:54:16 följande:

Jätterädd och ledsen. Sista mens 23/8 och positivt graviditetstest på Bim+1. Enl det borde jag nu vara i v 8+ Var på gyn nu och gjorde ett vul. Läkaren såg tydligt ett foster men det var så litet så han mätte och sa att det borde vara v. 5. Ny tid om 2 veckor för att se om det går att se ett hjärta då. Jätterädd nu. Undra om fostret dött?! Så ledsen och rädd. Det kommer bli de 2 längsta veckorna i mitt liv.

Håller tummarna att du bara hade senare äl än vad du tror...
  • lilaemma
    linnea12533 skrev 2017-10-20 13:10:15 följande:

Tack. Det stämmer ju dock inte riktigt eftersom graviditetstestet inte borde visat positivt när det gjorde det om befruktningen skedde senare.

Mitt visade + på äl +7 dvs v 3. Så det är möjligt. Sen är det ju svårt att datera dem så tidigt. Ge inte upp ännu.
  • lilaemma
    emma8803 skrev 2017-10-21 17:30:41 följande:

Hej på er!

Har senaste tiden haft väldigt ont i magen, knappt kunnat stå upp när vissa hugg kommer. Efter i natt när jag vaknade 3 gånger av panik ont ringde jag 1177 i morse som tyckte jag skulle åka till gynakuten. Väl där tog de blod och urin prov men allt "såg bra ut" så blev hemskickad med ett lycka till. Nu till min fråga, är det vanligt att få så tokont runt livmodern i vågor? Har både det, jätteont i ryggen, hela övriga magen och jätte mycket gaser tillsammans med illamående. Blir liksom lite för mycket samtidigt för att man ska kunna göra något känns det som, någon mer som upplevt liknande! Är min första graviditet och går allt bra är den lille här 14/6 :)

Att det hugger och drar och moler och spänner är vanliga gravsymptom. Illamående och gaser också...jag har mycket ont i hela magen på grund av magkatarr som inte funkar så bra ihop med mina gravidmatvanor...

Panikont låter inte bra, men om det går över är det ingen fara...
  • lilaemma
    Västerås skrev 2017-10-21 20:18:18 följande:

Hej på er! Skulle gärna vilja haka på er här. Fick precis plus på stickan efter ivf

Vet inget innan första ultraljudet i november men jag fick två embryon tillbaka..

Spännande! Håller tummarna för att allt går bra med bägge! Tufft med tvillingar, men också härligt!
  • lilaemma
    bligravid123 skrev 2017-10-22 06:54:57 följande:

Jag börjar bli så rädd...mina symtom har försvunnit o igår var jag liksom öm runt livmodern så jag kunde inte ha byxorna knäppta. Funderar på om lilla fostret dött därinne...känner ingen molvärk längre ...

Jag läste någonstans att livmodern i vecka 6 är stor som en clementin men borde då inte tjejmagen bukta ut lite - jag är helt platt....

Åh jag är så fruktansvärt orolig - kan det ha dött? Hur känns det för er andra-vilka symtom har ni?

Jag mår inte illa. Allt smakar som vanligt. Lite trött bara men det kan jag annars vara om hösten...

Så orolig!

Tidigast v. 13 är vimodern över blygdbenet. Innan dess buktar det bara om man är svullen - inte på grund av graviditet..
  • lilaemma
    Sweetheart98 skrev 2017-10-22 13:24:53 följande:

Hej, jag är 19år och väntar mitt första. Har fått missfall två gånger tidigare. Jag upplever att min barnmoska som jag fått behandlar mig som väldigt korkad. Är det fler som känner så? Eller kan det bero på att jag är så ung som jag är och därför "inte vet bättre"?

Barnmorskor är väldigt olika. Ett har de nog gemensamt och det är att de måste vara övertydliga med vad man inye ska göra när man är gravid. Jag dricker inte alkohol - har aldrig gjort, ändå måste de varje gång gå igenom exakt hur alkohol påverkar fostret... Så om det är något sådant som får dig att känna att hon ser dig som korkad så gör hon bara sitt jobb. Om det är nått helt annat och hon har dålig attityd så kanske du ska kolla om det går att byta..
  • lilaemma
    Blomman321 skrev 2017-10-22 17:01:30 följande:

Hej hej.

Jag hoppar gärna med här oxå. Jag har vetat om att jag är gravid ett tag nu ( v 7+5 idag ) men jag har inte riktigt vågat "tro på det" då jag i slutet på juni fick opereras akut för ett utomkvedshavandeskap, som lämnade mig och min sambo rätt traumatiserade. Var tvungen att operera bort vänster äggledare men har varit på ett tidigt VUL i v 6+3 och såg då en graviditet på rätt ställe och det som ska bli hjärtat slå. Vet ju självklart att allt kan ske på vägen men det var just utomkveds jag var panikslagen för. Har barn sedan innan men dom är 13 år nu. Tvillingar! Visste inte att jag var gravid förrns i v 14 och fick reda på att de var två vid rutin ultraljud i v 21. Haha

Går oxå gärna med i hemlig en grupp då jag och sambon inte vill berätta för någon på länge till

Därför jag är lite Anonym även här.

Välkommen! :) Grattis till graviditeten och placeringen och lilla hjärtat! Nu är ju sannolikheten hög att allt går bra! Häftigt med tvillingar - hur kom det sig att du inte fördtod att du var gravid med dem ( nyfiken i en strut - du behöver inte berätta om du inte vill...)
  • lilaemma
    Blomman321 skrev 2017-10-22 17:45:01 följande:

Tack tack :)

Haha helt ärligt så tror jag bara att jag var väldigt ung och inte visste hur det skulle kännas. Åt även mini-piller som jag endast missat 1 endå gång på 2 år. Trodde alltså inte det var möjligt. Dessutom hade jag inga symptom alls mer än att jag hade ett dåligt humör och var sugen på magnumglass hela tiden. Men det var min rand på magen (namn på det?!) Som ens gav en indikation på att jag var gravid och det var min mamma som reagerade på den och tvingade mig att ta ett test. Haha ALLA symptomen kom direkt då jag visste att jag var gravid, rätt knäppt. Spydde från den dagen till förlossningsdagen. Just nu mår jag faktiskt väldigt bra förutom kvällsillamående så fort jag inte äter men har svårt att äta då jag känner noll med hunger.

Linea Nigra! (Säger hon som läst sllt hon kunnat komma över om graviditeter sedan 12 års åldern)!
  • lilaemma
    Sally8585 skrev 2017-10-22 19:18:07 följande:

Hej igen! Har ni någon hemlig fb grupp? Får jag vara med :) ?

Jupp det finns en grupp. Man skickar meddelande till caroline hellerfeldt på fb. Så släpper hon in dig. :)
  • lilaemma
    Elon123 skrev 2017-10-24 19:03:02 följande:

Jag fick tid för inskrivning på torsdags, är i v 6 då! Ska bli så spännande ????

Måste fråga om det är fler som har fått mer flytningar som går mot vit/gult hållet? Man nojjar sig för allt nu ????

Ökade flytningar är väldigt vanligt.
  • lilaemma
    Tre2018 skrev 2017-10-26 11:41:06 följande:

Jag hoppas på att kunna gå med i facebookgruppen igen :) avvaktar dock tills jag ser på digital att det stämmer. Plussade ju den 10 okt men börjar fundera på om det var ett torkstreck bara. Fick sen massa negativa streck och gick ur gruppen. Dock har ingen mens dykt upp och idag ser det ut såhär... jag tycker inte det borde vara spökstreck när de är så pass starka.

Ser klart positivt ut. Har du använt samma test när du fått negativt?
  • lilaemma
    Tre2018 skrev 2017-10-26 13:00:13 följande:

Dessa har jag hela tiden fått svagt svagt på och negativt på rfsu och cb.

Då tror jag att det är på G men för svagt för CB och RFSU ännu.
  • lilaemma
    LillaSmilla skrev 2017-10-29 17:43:44 följande:

Jag gick in i vecka 6 idag, men kan inte riktigt njuta alls. Jag är så otroligt orolig och vet inte hur jag ska kunna hantera den här oron så länge som till vecka 12. Har tidigt vul inbokat den 14/11, känns jättelänge!!

Hur känner ni andra?

Någon som har tips på att kunna hantera den här oron?

Jag googlar tvillinggraviditeter för att avleda mig från att googla missfall... Försök hitta nått att snöa in på. Det finns ju inget man kan göra för att påverka utfallet, så försök vara glad nu, så att du inte missar glädjen i att vara gravid för oro över ett missfall som du inte får. Och skulke det värsta hända, mot förmodan, så kan du ju vara ledsen då, och ändå veta att du i alla fall hhade en stunds lycka! ( säger hon som mår så pass ilka att hon flera gånger om dagen önskar att hon inte vore gravid och sen får ångest över att hon tänkt nått så hemskt och får panik över att ha önskat fram ett mf ( vilket man inte kan))
Svar på tråden Bf juni 2018