Inlägg från: Lojsj92 |Visa alla inlägg
  • Lojsj92

Bf juni 2018

Plussade imorse :) Så lyckliga!! Första försöket efter jag slutade med p-piller i augusti. Känns helt sjukt :) Har inte haft några större symptom men har haft lite molvärk nu i några dagar. Inbillar mig att mensen kan komma ändå men det gör den ju antagligen inte, men värken är likvärdig med lättare mensvärk. Vad har ni andra för symptom? :)

• Lojsj92
    Tinilina skrev 2017-10-04 23:45:13 följande:

någon mer än jag som ska ploppa ut första ungen? :)

Jag är också gravid med första barnet :)
  • Lojsj92

BF-lista

1/6 - Mayday85, 32 år, barn nr 1

1/6 - andromedae, 34 år, barn nr 1 (IVF)

2/6- Femblirsex14, 38 år, barn nr 5

2/6 goosebumps, 31 år, barn nr 1

'5-6/6 beme, 28 år, barn nr 1

6/6 hashtagbonusmamma, 27 år, barn nr 1

7/6- Lindalängtar, 23 år barn nr 1

7/6 - dameke, 24 år, barn nr 3

12/6 - millagrstrom, 29 år, barn nr 2

13/6 - Lojsj92, 25 år, barn nr 1

15-16/6 - Joozzaan, 25 år, barn nr 2

18/6 - mammaibyn, 24 år, barn nr 1

• Lojsj92

Hur mår ni alla blivande junimammor? Jag har sedan en vecka tillbaka haft illamående om jag inte äter varannan/var tredje timme, men det går rätt bra ändå får jag säga. Annars är ömma bröst ett starkt symptom :) Går in i vecka 8 imorgon och vill bara att veckorna ska gå!!

• Lojsj92
    MaTik skrev 2017-11-09 09:34:22 följande:

När tänker ni berätta på jobbet, alltså gå ut med det till alla (inte bara närmsta kollegorna)? Tänker främst på er som har ett skrivbordsjobb där det egentligen inte finns något behov av att berätta så tidigt. Vi kommer ha ett arbetsplatsmöte dager efter mitt kub, då är jag i vecka 13. Funderar på att berätta för alla då så att det är gjort, men samtidigt så känner jag att jag vill hålla på hemligheten lite, kanske till v 15. Eller är det sent?

Jag tänkte nog vänta med att berätta på jobbet minst till v 15 om det går att dölja till dess, med magen menar jag :)
  • Lojsj92
    Elvipe skrev 2017-11-15 22:20:40 följande:

Jag fryser också sååå mycket! Tycker att det är olidligt kallt i vår lägenhet medans sambon går runt i kortärmat. Jag blir verkligen skakig. Har sovit med strumpor, tröja och två täcken. Tänker att jag ska fråga min bm så det inte kan bero på någon typ av brist i kroppen? Räddningen är att ta en varm dusch.

Jag är gravid med mitt andra barn och har haft SÅ mkt mer symptom nu än sist. Åtminstone vad jag minns. Sist hade jag ömma bröst i några veckor och mådde sedan väldigt bra hela graviditeten. Den här gången mår jag illa till och från (inte spytt), är sjukt osugen på mat men extra törstig. Kan inte heller dricka kaffe, jag som egentligen verkligen är en kaffedrickare. Blir lätt illamående av tanken. Jag är i vecka 9 idag om mina beräkningar stämmer.

Syns det något på era magar ännu, ni som är runt v 12-13?

Jag är i slutet på vecka 11 och det syns ingenting på mig än så länge :) bara att jag ser lite svullen ut. Men som någon annan skrev kan jag inte heller dra in magen längre så det börjar väl trycka sig utåt antar jag. :)
  • Lojsj92

Mina symptom börjar avta mer och mer, iallafall illamåendet! Väldigt skönt att slippa! :) Var på andra besöket hos bm idag och fick tid till RUL, inte förrän 15/1. Känns sååå långt bort men får hoppas tiden går fort! När har ni andra fått tid för RUL? :)

• Lojsj92
    Bubbel85 skrev 2017-11-21 20:23:25 följande:

Vad är du i för vecka och ska du göra kub? Jag är i V.10+5 och har tid för kub 5 december. Antar att jag får tid för RUL efter det om allt ser ok ut. Känner fortfarande av illamåendet men det har blivit så otroligt mycket bättre, börjar se ljuset i tunneln igen faktiskt :)

Jag går in i vecka 12 imorgon :) Nej jag har inte tänkt göra kub, så nu händer inget förrän rul för mig. Då är du en vecka bak mig ungefär då :) Ja visst är det härligt att man ser en ände på det! Trodde aldrig att illamående kunde få en att bli så påverkad i hela vardagen, haha! Hoppas kub går bra och att du snart får tid för rul :)
  • Lojsj92
    Millagrstrom skrev 2017-11-21 20:30:38 följande:

Jag har tid för rul 18/1 (:

Kub har jag den 1/12 längtar :)

Jag gick in i vecka 12 idag.

Spännande! Då är vi nästan på lika långt gångna, jag går in i vecka 12 imorgon :) när har du bf?
  • Lojsj92
    Millagrstrom skrev 2017-11-21 21:04:27 följande:

Vad kul :)

11/6 har jag BF

När är du beräknad?

Jag har 12/6 så då skiljer det bara en dag mellan oss! Vad roligt att ha någon som är på nästan precis samma ställe i graviditeten :)
Svar på tråden Bf juni 2018