Inlägg från: Lojsj92 |Visa alla inlägg
  • Lojsj92

Bf juni 2018

Freya18 skrev 2018-01-08 12:20:59 följande:

Ringde till MVC imorse och fick en tid på onsdag. Dom förstod varför jag är lite ängslig nu och ska försöka lyssna på hjärtljud när jag är där. Känns skönt, men nu blev det super nervigt! Hoppas att vi hör ett pumpande hjärta så att jag kan glädjas ordentligt fram till RUL. Maken är hur lugn som helst och har en bra magkänsla vilket gör mig lite mera avslappnad. :)

Åh men vad skönt! Så gott att de faktiskt lyssnar när man känner oro. :) Ja precis, jag hoppas här också för er! Ja det låter ju positivt dessutom, det är nog inga konstigheter men hjärnan spelar spratt med en hela tiden. Jag har så liten mage så jag hela tiden frågar mig själv om det verkligen är något där.. Så då blir jag orolig av det också ????
  • Lojsj92

Tänk att vi alla redan gått halva tiden nu/snart, iallafall är vi alla runtomkring där någonstans :) Helt fantastiskt! Hur mår ni nu? Är magarna stora? Känner ni av det lilla pyret där inne? :)

• Lojsj92
    Moorii skrev 2018-01-22 18:47:33 följande:

Ja, det är otroligt egentligen! Tyckte att det gick så långsamt ett tag och nu är jag i vecka 19 och undrar var den här stora magen kom ifrån :P blir konstigt nog fortfarande svullen på eftermiddagen /kvällen, så har mycket större mage då. Svullnaden försvann långt tidigare förra gången. Jag känner lillan röra på sig dagligen nu, framför allt på morgonen innan jag kliver upp kan jag känna små buffar <3 På dagtid känner jag mest sprattel :) Känner du något?

Ja visst är det så! Jag blir också fortfarande mer svullen på kvällen men har fortfarande ganska liten mage. Jag kan fortfarande dölja den om jag skulle vilja liksom ???? Men rul visade att bebis hade det bra så den tar sig väl plats när den behöver! Jag känner också buffar och sprattel varje dag nu :) Mest på kvällen här och lite sprattel under dagen om jag sitter ner på någon rast eller så. Så mysigt är det! :)
  • Lojsj92
    MaTik skrev 2018-01-25 10:32:51 följande:

Har ni börjat köpa grejer ännu? Jag har köpt lite kläder begagnat och en bärsjal, inget mer.

Jag har köpt något set med kläder samt en skötväska hittills. Vecka 21 idag :) tänkte åka iväg någon dag och köpa lite små saker. Känns bra att "sprida ut" inköpen så det inte blir så mycket i slutet! Är ju en del pengar som ska kastas ut.. :)
  • Lojsj92
    Freya18 skrev 2018-02-23 20:39:25 följande:

Har ni haft en stadig ökning av vikten? Jag vet inte om jag ökar för snabbt eller inte? Vet inte vad som är "normalt". Står så olika när man Googlar efter info.

Nu när mina socker-cravings kickade igång så gick jag upp nåt kilo lite snabbare. Men nu har jag ätit bönsallad och massa avokado med keso för att kompensera! Haha.

För mig har det gått lite fram och tillbaka hur fort det går med viktuppgången. Totalt är det 8 kg ungefär sedan start och nu är jag i v26. Fram till vecka 18 stod jag på bara några kg plus men nu de senaste veckorna har det gått fortare för mig också :) Det är min första graviditet så jag har ingen aning om vad det kan landa på eller hur mycket man "brukar" gå upp de sista 15 veckorna som nu är kvar. Försöker också kompensera med nyttig mat när cravings tar över för mycket, haha! Här har piggelin varit ett stort behov det senaste :D
  • Lojsj92

Nu är det faktiskt inte långt kvar mina gravidvänner! Härligt :) Har ni börjat boa och greja hemma? Vad har ni kvar att göra/köpa?

Jag har fortfarande en ganska "liten" mage och dessutom var SF-måttet lite litet förra bm-besöket.. någon som är/har varit med om samma??

• Lojsj92
    beme skrev 2018-04-02 17:57:31 följande:

Blir många inlägg från mig nu, men glömde ju svara på SF-måttet innan jag skickade iväg föra svaret, haha, virrhöna! Jag har ju tvärt om från dig, första mätningen låg vi på mittenkurvan, andra (senaste) mätningen precis över den övre kurvan. Imorgon bitti ska vi mäta igen och är det fortfarande stort eller större då, så ska vi på tillväxtultraljud. Nämnde inte din BM något om tillväxtultraljud?

Svarar på båda inlägg här då ;) Härligt att få börja greja lite tycker jag! Men som du säger känns det långt borta än, fast det faktiskt inte är det egentligen.. haha :) Vi skruvade ihop spjälsängen idag och bara la i sakerna som ska vara där men har inte heller tvättat eller bäddat något än! Babyskydd ska vi oxå hämta snart, vagnen köpte vi begagnat så den har stått här ett tag nu!

Ja då var du tvärtom, Okej men gott att de ändå kollar till så det står bra till tycker jag :) Jo min bm sa att om det fortfarande är för lågt nästa gång jag kommer (fick dock ingen extra tid utan ska dit om typ 2 veckor) så kan det nog bli tillväxtultraljud för oss med.
  • Lojsj92
    Moorii skrev 2018-04-02 20:38:50 följande:

Jag har bf 24/6, så drygt tre månader kvar (räknar med att gå över), så än har jag inte boat så mycket. Har köpt lite kläder, nåt gosedjur och så, hämtat ut en babybox, köpt en begagnad syskonvagn. Tänker att när jag passerat vecka 30, vilket ju faktiskt är nästa vecka, så ska jag tvätta alla kläder. Man vet ju aldrig! Har det mesta andra sen innan, babyskydd hyr vi som sist. Nu vill jag bara träffa den lilla <3

Just det, om tre veckor ska jag på gravidfotografering också! Inte för att det kanske har med att boa att göra, men en sak på checklistan iallafall :)

Ja efter vecka 30 känns allt så mycket närmare på något vis! Hör fler och fler som får tidigare än BF så då blir man ju lite stressad eftersom man egentligen förväntar sig att gå över, det har iallafall jag räknat med sen start :) Men som du säger man vet ju aldrig! Jag tycker det är skönt att ha mycket ordnat (lite kontrollfreak) så man kan slappna av i slutet, haha. Ja tänk nu får vi snart träffa dom små liven som legat där inne och sprattlat!! <3

åh vad mysigt med gravidfotografering!! Det är ju absolut en rolig sak att göra nu i slutet! :)
  • Lojsj92
    beme skrev 2018-04-02 21:42:39 följande:

Det gjorde du rätt i! ;) Ja det blir lite mera verkligt när man donar i ordning - snart är det dags för förlossning och en mini-människa kommer till familjen <3

Har du - och ni andra här i gruppen - införskaffat böljor, tvättlappar och vidare smått och gott, eller är det främst kläder och möbler som haft fokus hittills? Här hemma har vi varit så "realistiska" med vad vi behöver, att vi nästan gått till underdrift med inköpen hittills, haha, men dags att sätta fart med det sista nu.

Jag fick inte heller någon extra tid utan tror dom som standard väntar till nästa tillfälle för att se hur man ligger till då, om det inte är sent i graviditeten. Det kanske inte händer allt för mycket förändringar än?

Nej blöjor och sånt har vi inte köpt. Fick dock en påse med lite blöjor i minsta storlek från min sambos bror då de haft en liten nyligen :) Men tänkte att när man packar BB-väskan köper vi nog lite våtservetter och sånt. Det känns också lättare sen när man får upp skötbord eftersom man då har någonstans att göra av allt :)

Nej det är nog som du säger att man kör på de vanliga besöken än så länge. Idag har jag faktiskt känningar av någon form av växtvärk så jag hoppas det växer där inne :) hur gick det för dig på mätningen?
  • Lojsj92
    beme skrev 2018-04-06 11:30:04 följande:

Det låter vettigt, vi har heller inte köpt blöjor och sådant just för förvaringsplatsen/skötbordet är inte helt klart. BB-väskan har vi inte ens tänkt på, haha, men det lär bli snabba puckar snart, men vet ju aldrig - vad som helst kan hända, när som helst. ^^

Mätningen gick bra, ligger kvar på övre kurvan och behövde inget tillväxtultraljud än. Däremot var mitt blodtryck lite högt, så det kollade dom lite extra kring. BM kollade även hur lillen låg i magen och han ligger fortfarande kvar med huvudet neråt (låg så redan i v 28 vid tillväxtultraljudet och har inte ändrat sig ngt sedan dess, v 32 nu), låg långt ner tyckte hon och han var ruckbar men inte rörlig eller vad hon sa. Han skulle iaf inte ändra position utan vara kvar där han är. :)

Ja det är ju det som är så spännande ju! Att man inte har en aning om hur framtiden ser ut från nu :)

Okej vad gott att mätningen gick bra :) Skönt att han redan nu ligger rätt dessutom!

Jag vet inte hur bebis ligger men vi har aningar om att huvudet är neråt iallafall eftersom jag känner starkare buffar vid höger revben och mindre buffar nere i magen.. men vi får se vad Bm säger nästa besök helt enkelt :)
Svar på tråden Bf juni 2018