Inlägg från: Lojsj92 |Visa alla inlägg
  • Lojsj92

Bf juni 2018

Millagrstrom skrev 2017-11-22 22:51:17 följande:

Häftigt (:

Ja Gud så roligt.

Vart bor du? Är det första barnet?

Ja det är första barnet :) är det första för dig också?

Jag bor i Dalsland, var bor du? :)
  • Lojsj92
    Millagrstrom skrev 2017-11-26 10:19:46 följande:

Vad kul (:

Nej jag har en son som blir 8 år nu i mars.

Sä detta blir mitt andra barn,men det blir sambons första :)

Sonen min är överlycklig över att han ska bli storebror

Han har tjatat flera år nu haha.

Vi bor i Uppsala

Åh vad härligt att äntligen få bli storebror då! :)

Då bor vi en bit från varandra då, tur det finns dessa sociala medier så man kan följas åt ändå! :)

Ska ni ta reda på kön?
  • Lojsj92
    Millagrstrom skrev 2017-11-27 09:11:17 följande:

Ja eller hur :)

Japp vi tänkte det. Ska ni? :)

Vi kanske ska starta upp en ny fb grupp då den andra är full?

Spännande! Som vi känner nu så hoppar vi att ta reda på kön men det är verkligen svårt att låta bli att bli nyfikna!! :)

Ja men det tycker jag absolut vi ska göra! vet du hur man gör en hemlig grupp så som de gjort med den andra som var full nu?
  • Lojsj92
    solrosen1980 skrev 2017-11-27 06:00:27 följande:

Jag bor också i Dalsland ????

Nämen sedär! Var bor du någonstans då? :)
  • Lojsj92

Är det bara jag som har fått världens trögaste mage? ???????? går in i vecka 15 imorgon..

• Lojsj92
    Moorii skrev 2017-12-29 22:14:26 följande:

Någon mer än jag som är förstoppad? Har varit sen dag 1, men sen en vecka tillbaka (är nu i vecka 15) så har det blivit mycket värre. Sist gick det fyra dagar, nu har det gått tre efter det :( fick panik och tog en halv dulcolax, för sist tog jag en hel och fick tarmvred från helvetet. Men så desperat är jag alltså nu.. Hur gör ni andra? Det kan ju inte vara bra att gå så många dagar emellan tänker jag :/

Jag har också varit förstoppad i flera veckor men nu den senaste veckan har det blivit mycket bättre, jag försöker äta a-fil med linfrö varje morgon samt att jag tar några torkade katrinplommon varje kväll. Detta plus att äta grovt bröd verkar ha hjälpt mig för det har lättat enormt! Prova det ett tag och se om det hjälper dig också :)
  • Lojsj92

Härligt att så många börjar känna bebis :) jag kände första fladdret i början av veckan men nu har jag inte känt sedan dess. Kom två dagar i rad och sen har jag iallafall inte uppmärksammat något mer. Får se när det dyker upp igen :) är i vecka 18 och ska på Rul om drygt en vecka, längtar ihjäl mig!! :)

• Lojsj92
    Elvipe skrev 2018-01-06 19:22:35 följande:

På morgonen känns magen nästan liten tycker jag men på kvällen ser min också betydligt större ut. Här lite problem att få i mig mat, inte för att jag mår illa längre utan känner mig liksom mått. Blir mätt av väldigt små portioner och orkar oftast bara lunch men knappt någon middag. Kanske är för att bebis tar plats i magen. Är ni hungriga? Oroar mig lite men antar att bebis får i sig det som behövs.

Jag har också problem att få i mig mat.. :( jag tycker inget smakar gott och är också mätt hela tiden.. Det enda som är lättare att få ner är godis, haha... försöker tvinga i mig för bebis skull men det är inte så lätt ???? Så jag känner igen mig!!
  • Lojsj92
    Freya18 skrev 2018-01-07 10:01:45 följande:

Mina bebis fladder har också försvunnit sen nån dag tillbaka.. Man blir ju superorolig för nu känner jag mig helt vanlig igen! Inga kramper eller nånting.. Jag längtar också till RUL! Vad skönt att du bara har en vecka kvar. Här får man vänta över 3 veckor.

Det kom igen idag så det verkar som det kan ta några dagar innan man känner något igen, så du kan nog vara lugn :) Det är nog värre sen längre fram att inte känna något på någon dag skulle jag tro. Men oron sätter till direkt, jag håller med.. Ja det ska bli underbart! Men det går fort, jag minns när vi bokade tiden och det var typ två månader kvar - nu är vi redan där så snart är det er tur :) vilken vecka är du i?
  • Lojsj92
    Freya18 skrev 2018-01-07 22:15:05 följande:

Jag är i vecka 16 (15+5). Jag bokade RUL för några dagar sen och första samtal med barnmorskan är om 9 dagar, så jag har varit väldigt sen med allt. Det finns en anledning till det, var gravid i vintras som inte gick vägen och har varit något nervös denna graviditet. Efter RUL kan jag andas ut.

Åh då förstår jag.. Då blir det något annat! Orolig är man alltid men förstår att du har ännu större oro. Håller alla mina tummar och tår att det går bra denna gång :) Snart är dagen här när du ska göra RUL!
Svar på tråden Bf juni 2018