Inlägg från: Elvipe |Visa alla inlägg
  • Elvipe

Bf juni 2018

Jag hänger också med, är gravid i v.6 snart v.7 och har bf i slutet av juni någon gång. Skriver också gärna och blir med i fb gruppen.

• Elvipe
    LillaSmilla skrev 2017-10-29 17:43:44 följande:

Jag gick in i vecka 6 idag, men kan inte riktigt njuta alls. Jag är så otroligt orolig och vet inte hur jag ska kunna hantera den här oron så länge som till vecka 12. Har tidigt vul inbokat den 14/11, känns jättelänge!!

Hur känner ni andra?

Någon som har tips på att kunna hantera den här oron?

Jag känner lite samma sak, har du pratat med din bm om hur du känner dig? Fanns ingen möjlighet till vul tidigare än 14 november? Jag ska prata med min bm också, vet dock inte i vilken utsträckning de kommer gå med på att låta mig göra vul bara sådär. Men känner man stark oro eller är ängslig över andra orsaker så borde det kunna prioriteras önskar man.
  • Elvipe

Jag fryser också sååå mycket! Tycker att det är olidligt kallt i vår lägenhet medans sambon går runt i kortärmat. Jag blir verkligen skakig. Har sovit med strumpor, tröja och två täcken. Tänker att jag ska fråga min bm så det inte kan bero på någon typ av brist i kroppen? Räddningen är att ta en varm dusch.

Jag är gravid med mitt andra barn och har haft SÅ mkt mer symptom nu än sist. Åtminstone vad jag minns. Sist hade jag ömma bröst i några veckor och mådde sedan väldigt bra hela graviditeten. Den här gången mår jag illa till och från (inte spytt), är sjukt osugen på mat men extra törstig. Kan inte heller dricka kaffe, jag som egentligen verkligen är en kaffedrickare. Blir lätt illamående av tanken. Jag är i vecka 9 idag om mina beräkningar stämmer.

Syns det något på era magar ännu, ni som är runt v 12-13?

• Elvipe
    bligravid123 skrev 2017-11-21 12:02:27 följande:

Hej på er alla. Måste fråga.... jag är i v 10 (9+3) & alla mina gravidsymptom är borta!!! Blir så fruktansvärt orolig. Från att ha mått illa varit förstoppad yr trött sur uppblåst.... tio ingenting. Nu är jag så rädd att lillen döttdärinne. Hur är för er andra. ... kan symtomen plötsligt försvinna utan fara för barnet? Har UL bilar på fredag men håller på att gå sönder av oro. Har nån annan upplevt samma o det ändå gått vögen?

Jag går in i vecka 10 (9+0) imorgon och mina symptom har också börjat bli svagare. Har lite illamående till och från men mitt allra tydligaste symptom har varit mina bröst som varit SÅ ömma sen jag plussade. Fortf ömma men inte alls så mkt som tidigare då de nästan gjorde ont. Även tröttheten har blivit lite bättre. Oroar mig också men försöker intala mig själv att det faktiskt var på liknande vis min förra graviditet. Kommer nog oroa mig ända fram till ultraljudet.
  • Elvipe

Jag får lite panik. Jag är i vecka 10 och idag frågade person nr 2 (!) mig om jag var gravid. Sådär lite med glimt om "ja när ska han få ett syskon då?" (Har ett barn sen tidigare). Och sedan sa hon att hon "sett det". Hade egentligen tänkt vänta tills efter vecka 12 men tydligen syns det alltså så mycket redan att man törs fråga? Min första graviditet kunde jag dölja till ca vecka 17-18 kring RUL. Har lite putmage av mig själv och alltid haft men ser ut som en ballong för tillfället och så vet man att det lilla pyret som gömmer sig där i är vadå, typ 3 cm? Blir lite stressad över detta.

• Elvipe
    Sjuttiosjuan skrev 2017-11-22 15:25:26 följande:

Hej!

Jag väntar mitt första men upplever att mina vänner som väntar tvåan blir stora mycket fortare så det är nog inget man kan göra åt. Jag är i v 10+5 och har också fått nån slags mage som är omöjlig att dra in, är dock inte pinnsmal annars och pendlar rätt mkt i vikt så tror ingen skulle våga fråga men på kvällarna syns det definitivt. Ja, pyret är så litet men det är väl livmodern och allt annat också. Sen tycker jag man är lite generellt uppblåst och gasig:)

Du får sätta på dig pokerfejset om fler frågar:)

Nej, jag tycker själv bara att jag ser uppblåst/tjock ut men tydligen tycks min omgivning redan kunna dra slutsatsen att jag är gravid. Är inte heller väldigt smal. Ja, man kanske skulle dra nytta av att få se folks skämsansikten om man säger "nä, vadå tycker du att jag ser gravid ut?" samtidigt som man lägger på ett förolämpat tonläge. Skämtåsido .. de som frågat har jah snällt erkänt och sagt att det inte är officiellt ännu.
  • Elvipe
    Mayday85 skrev 2017-11-22 21:12:08 följande:

Jag fick reda på idag att vi väntar en liten pojk efter att ha gjort nipt testet.. Den sjukaste känslan jag varit med om :)

Låt tiden gå fort nu :)

Grattis vad kul! Ska också göra nipt om 1,5 vecka och är så osäker på om jag ska kolla kön eller inte:p Kan hända att man får svårt att hålla sig.
  • Elvipe
    solrosen1980 skrev 2017-11-23 06:02:22 följande:

Jag har också 12/6, första barnet och ska göra kub testet nästa vecka. Vi kommer ta reda på könet för min pojkvän vill veta.

Kön syns inte på KUB. Om du inte gör det efter vecka 14 men oftast görs det väl runt v 12?
  • Elvipe

Vilka har ni berättat för än? Jag är i vecka 11 och vi tänkte berätta runt vecka 13-14. Hittills vet tre av mina bättre tjejkompisar, och för familjen berättar vi nog nästa vecka. Men tänker just på att "offentliggöra" det på sociala medier, finns risken att ngn tar illa upp för att man inte berättat det personligen först? Kommer berätta för mina föräldrar + svärisarna först.

• Elvipe

Jag har gjort ett nipt test privat förra veckan. Är 29 och här erbjuds bara kvinnor över 35 kub så då slog vi till på ett nipt istället. MEN till saken är att jag är sååå kluven på om jag ska klicka på knappen för kön eller inte. På Karolinskas hemsida skulle svaret komma inom 10 dagar vilket för oss bör bli i slutet av veckan. Om man vill kan man då från provsvaren klicka sig vidare för att få reda på kön. Hur hade ni gjort?! Har en son sen tidigare och då kollade vi. Lite kluven denna då jag tänker att det skulle vara kul att få veta först på förlossningen men samtidigt så nyfiken att jag inte vet om jag kommer kunna hålla fingrarna i styr när man vet att svaret finns rakt framför än om man så vill.

Svar på tråden Bf juni 2018