Bf juni 2018
Men då är det nog på g ska du se, lugnet före stormen! Började också sova bra sista nätterna och mindre känningar i kroppen... men så plötsligt. Håller hur som helst tummarna att det kommer igång snart <3
Men då är det nog på g ska du se, lugnet före stormen! Började också sova bra sista nätterna och mindre känningar i kroppen... men så plötsligt. Håller hur som helst tummarna att det kommer igång snart <3
Jaså! Ja, jag tycker det verkar så. Ingen av de bm jag haft har ens nämnt hinnsvepning, men när jag var på den där träffen angående studien idag så tyckte den bm att jag skulle be om en på min nästa tid som är på onsdag. Jag är desperat, så det kommer jag definitivt att göra..
Vad märkligt att de sätter igång så tidigt! Sa hon varför?
Ja, har hört om flera som gjort ett par hinnsvepningar. Verkar dock inte vara något som görs i Göteborg, iallafall inte som rutin. Får se om bm går med på detta på onsdag. Ja, som omföderska kan man tydligen vara öppen flera cm länge, fast verkar inte så i mitt fall eftersom hon bara fick in ett finger i fredags.. Men behöver ju inte vara så att du gått omkring så länge, kan ju ha hänt nyligt? Jadu, den där jäkla slemproppen.. Har ingen aning om min är kvar eller om det är den som kommit med blod de senaste dagarna..
Aha, ok. Vad skönt att de gör en sån grundlig kontroll! Det görs ju ingen kontroll alls här i Göteborg, förutom besök hos bm då, men det är ju bara det vanliga. Hade velat att det var så som du beskriver i hela Sverige, hade känts betydligt bättre!
Ja, det är ju svårt att veta när du inte känt så mycket såklart :/
Men va? Om de nu är så osäkra, varför gör de inte ett ultraljud? Förhoppningsvis var de säkra vid sista kollen. Var känner du sparkarna?
Själv var jag lite vaken inatt pga förvärkar, men som vanligt så har inget mer hänt, förutom mer blodigt slem. Orkar inte ens träffa folk längre, mannen får handla och sånt.
Ja, min lilla knör med nävarna längst ner, kan nog missuppfattas som fötter. Men tycker helt klart du ska ringa förlossningen när det drar igång som du säger!
Ja, någon del låg väldigt högt. Hon började säga att huvudet var fixerat innan hon började tvivla på om huvudet var upp eller ner. Så något tycktes vara fixerat i allafall;) Känner dock inget av det. Inga ilningar eller bowlingklot. Hade den känslan mer runt v 33-35 då fick jag även lätt sammandragningar av att röra mig. Sen försvann det plötsligt och allt blev lättare igen. Är det på 42+0 du blir igångsatt?
Ok, jadu, det är ju svårt att säga. Alla känner väl olika med tänker jag. Snart får du ju veta oavsett, tex på lördag om inget hänt innan dess.
Jo, 42+0. Inte så kul alls faktiskt. Hade ett helt gäng med vänner, bekanta och släkt som skulle ha barn runt mitt bf - datum, alla dom har fått sina barn, även de som gått över två veckor med sitt första barn. Den enda som är kvar är min svägerska som är beräknad på fredag, så hon lär få före mig med. Vet att det inte är någon tävling, men det är helt klart psykiskt påfrestande att se bebis efter bebis födas runtomkring en :/
Ja, jag har tappat den där pirriga längtan som fanns för bara två veckor sen. Så tråkigt :/
Jag har också fått genomskinligt slem några gånger, men svårt att veta om det har med slemproppen att göra. Ojdå, det blir spännande på fredag då! Vet vad du menar, var väl lite därför jag velade om jag skulle vara med på lottningen eller inte, men när jag väl hade bestämt mig så ville jag verkligen ha igångsättningen. Nu har lillan utbrytningsförsök för sig igen, antagligen kommer det inte leda nånstans den här gången heller.
Ja, kanske det. När startade din förra förlossning, minns inte om du sagt det?
Ingen aning om igångsättning innebär mer smärta, har ju inget att jämföra med.. Men de ökade droppet för snabbt så jag fick värkar i ett, inga pauser. Så kanske det inte hade blivit om det kommit igång av sig själv. Tack och lov för epidural säger jag bara!
Det händer inte mycket här. Hon har varit igång i många timmar i sträck idag, säkert fem, knölat med nävarna och tryckt sig neråt emellanåt så det gjort ganska ont vid sammandragningar, men inga värkar direkt. Ovanligt törstig idag, men i övrigt har inget särskilt hänt. Hur går det för dig? Imorgon ska jag iallafall till bm, hoppas verkligen hon går med på att göra en hinnsvepning.
Bf +10 och sista besöket till bm avklarat. Vad om hinnsvepning och jag hade tur, de hade nyss fått en kollega som jobbat på förlossningen som kunde göra en, min bm hade nog inte gärna gjort den.. Ont gjorde den, men visade sig att jag öppnat mig till nästan tre cm från en i fredags, och hon är numera ruckbar, inte rörlig som förut! Har också haft så onda förvärkar er senaste timmarna att jag haft svårt att gå, så hoppas detta drar igång något nu.