Inlägg från: Krocki1 |Visa alla inlägg
  • Krocki1

Bf juni 2018

Orolig över barn skrev 2018-06-29 17:20:31 följande:

Här blev det bebis i natt. Jag fattar inte att det kan gå så snabbt !

Grattis shit vad fort det gick!
    wibblywobbly skrev 2018-06-29 15:12:23 följande:

Nu var det ett tag sen jag skrev här och mycket har hänt.. :)

Hade BF 9/6, men gick över tiden. Natten till Måndagen den 18/6 åkte vi in till förlossningen, hade då regelbundna värkar (och jätteont..!) men hade bara öppnat mig 2 cm. Fick dock läggas in, fick en morfintablett och en sömntablett med hopp om att jag skulle kunna få sova mig igenom värkarna ett tag men det gick inte..

Väl inne på förlossningen var jag dock peppad, tog mig igenom varje värk med hjälp av Tens till en början, men efter ett par timmar var jag helt slut.. Märkte också att jag tappat förmågan att kunna kissa själv, så de fick tömma mig.. vilket var hemskt ärligt talat.

Värkarna ökade i styrka, fick lustgas.

Timmarna rullade på.. Jag öppnade mig knappt. :( Började tappa all ork. Fick epidural som fungerade riktigt bra mot smärtan i några timmar! Dock.. Så efter över 30 timmar av värkar beslöt man att jag skulle snittas, för då var all ork slut.

Väl inne för att snittas tog ingen bedövning, så jag fick sövas. 11:20 på Tisdagen 19/6 kom vår lilla dotter, och maken fick ta hand om henne då jag låg sövd och sedan var sängliggande.. Vi stannade på BB tills på Fredagen, då vi äntligen fick åka hem.

Så... inget gick så som jag hade hoppats, men har världens finaste tjej här hemma. :)

Grattis
  • Krocki1
    Moorii skrev 2018-06-29 18:47:16 följande:

Nu hade det kommit blod i trosan när jag gick på toaletten. Är det teckenblödning det kallas? Har hört att förlossningen kan börja ganska snart efter det, men att det också kan ta lång tid. Spännande hur som helst, då jag aldrig fick några tecken alls med sonen! Börjat känna ett tryck neråt också. Hoppas, hoppas det händer något nu.

I natt hade jag lite molvärk, första gången på en vecka. Lite blodstrimor i flytningarna.

8.30 var jag hos Bm och gjorde en riktig rejäl hinnsvepning, kändes som hon aldrig ville sluta, haha.

Sen har jag haft pytte lite blödning ff molvärk och har rikigg ont i ryggen. Men det är ingen mensvärk smärta utan bara smärta.

Har du fått någon mer blödning? Värkar?

På onsdag har jag fått en tid för samtal om igångsättning.min Bm sa att jag skulle ta med mig en väska ifall de ville behålla mig om de har en lucka.

Hon tror att det räcker med att ta hål på fosterhinnorna för att förlossningen ska sätta igång.

Men hoppas såklart att han kommer i helgen, då kommer svärmor hit som avlastning för dottern. :)
  • Krocki1
    Moorii skrev 2018-06-29 22:22:20 följande:

Vad bra att hon gjorde en ordentlig hinnsvepning :) hoppas det sätter igång något! Hoppas också du slipper vänta till onsdag. Hur mycket över är du då?

Ingen mer blödning, men fick täta och onda värkar nästan direkt efter, så pass att jag sa till mannen att jag ångrar mig, här ska inte födas några barn :P

Bestämde oss för att ringa förlossningen och höra vad de tyckte, och koordinatorn tyckte det lät som att jag iallafall borde åka in och kolla för säkerhets skull, så vi var nyss där, men åker hem igen nu.. Tappen hade minskat med två cm och hon fick in ett finger, så hon trodde inte det var jättelänge kvar. Skämdes en del för det kändes som jag tog upp deras tid i onödan, men de var väldigt trevliga ändå och sa att jag skulle ringa igen om jag får två onda värkar på tio minuter, eller om vattnet går. Fick med starka smärtstillande också ifall det blir jobbiga värkar inatt. Bara att vänta nu då..

Jag är inte över något alls, har Bf idag. Men ni dotter kom 10 dagar tidigare och jag var helt säker på att denna lilla gosse ville komma tidigare oxå. Men nej!

Jag orkar inte gå över särskilt länge, kroppen börjar ge upp med alla krämpor och även mitt psyke.

Bra att du åkte in! Hur har natten varit?

Jag har vara lite molvärk i nedre delen av magen, inget annat. Så trist! Kom igen nu bebis! Mamma vill ha dig på brösten ist för i magen
  • Krocki1
    Utvandraren2 skrev 2018-06-30 11:38:01 följande:

Vaknade kl 3 med värkar var 10 minut. Nu är det vart 15 minut, men regelbundet. Så nu blir det spännande. Vid två på 10 minuter åker vi in, bor ju 5 min ifrån sjukhuset. :)

Hoppas du har fått din bebis nu. :)
  • Krocki1

Min slempropp gick ju förra veckan. Jag undrar hur mkt ?slem? det kan finnas där inne. Igår och idag har jag haft som ägglossningsflytningar som är blodblandade.

Så undrar om det är mer propp eller bara flytningar.

Har lite molvärk fram i magen ff, känner mest av det när jag ligger ner.

Svärmor är hos oss i helgen så hade varit underbart om han ville komma ut nu.

• Krocki1
    Elvipe skrev 2018-06-30 16:38:48 följande:

Jag mår illa idag för andra dagen i rad. Ni vet som när man är på väg att bli magsjuk. Tror ni att man bör kolla upp det eller kan det vara ett tecken på att nåt är på G eller helt enkelt bara en eventuell kräksjuka på gång? Eller allmänt gravdillamående som kommer tillbaka såhär i slutet:S

Ring förlossningen och fråga, jag mådde bara illa av smärta förra gången.

Kan det vara så att bebben trycker på

Någon nerv som gör att du mår illa?
  • Krocki1

Har haft fem st riktiga förvärkar, såna som stegrar sig och sen avtar, på en timme.

Får se om det fortsätter eller om det avtar. Hoppas på det först nämnda såklart

• Krocki1
    Moorii skrev 2018-06-30 22:38:53 följande:

Åh, hoppas verkligen det! :D

Det slutade med att vi lämnade sonen hos svärföräldrarna ikväll, mest för att svärmor insisterade. Om inte annat så kommer jag för första gången sen sonen kom till världen sova så länge jag vill, det kommer kännas konstigt!

Åh vad skönt! Lika bra att göra som de säger när de erbjuder. Här verkar det som det avtog. Får se om det kikar igång i natt igen.

Sonen är verkligen vild i magen ikväll iaf, just nu har han hicka.
  • Krocki1

När ska man ringa in till förlossningen? Jag blir så osäker... vaknade nyss till ordentligt av onda värkar, tagit två alvedon och ska se om det hjälper. Får kanske ringa in nästa gång jag vaknar för att se om det finns någon plats för mig.

Min först tog fem timmar så är rädd att detta kommer att gå fortare.

• Krocki1

Har fortfarande bara en värk var 10 min, ska försöka mig på ett ärligt försök att somna om efter en liten runda med hunden.

Svar på tråden Bf juni 2018