Inlägg från: Krocki1 |Visa alla inlägg
  • Krocki1

Bf juni 2018

Är det bara jag som är less? Precis tre månader kvar att vara gravid. Jag mår mest dåligt hela tiden, med det menar jag aldrig någon extra energi. När jag hade semester i januari fick jag influensan och nu när jag är påskledig har jag fått feber.

Ska jobba i två månader till men kommer säkert bli halv tidssjukskriven sista månaden då jag har foglossning och när jag sitter så har jag som ett tryck under högra bröstet.

Idag har jag fått som en kramande smärtande känsla i bröstet.

Japp väldigt positivt inlägg det här känner jag, men min man orkar nog inte höra mer på mitt klag så jag tänkte att jag skriver

Här där förhoppningsvis någon känner igen detta.

Det positiva är att min bebis börja röra på sig mer. Men känns mest sparkar neråt mot typ Kissblåsan.

Glad påsk till er alla.

• Krocki1

?Skönt? jag inte är ensam. Jag är också stor, den här magen är en typisk pojk mage och jag kan knappt knyta skorna på

Jobbet längre.

Hur länge tänker nu försöka jobba om ni jobbar?

• Krocki1
    Moorii skrev 2018-03-31 08:01:57 följande:

Börjar bli jobbigt att böja sig ner här också, kliva upp ur sängen osv.

Jag hade tänkt jobba till tio dagar innan bf, men får se hur det känns längre fram, för sånt kan man ju inte bestämma i förväg till 100 %. Än så länge mår jag bra, blir trött och öm i fogarna när jag rör på mig för mycket, men annars inga krämpor, så skönt! Trött dock, lägger mig nio varje kväll.. Nu är det seriös nedräkning iallafall, snart har 70 % av graviditeten passerat!

10 dagar innan är strongt!

min första kom tio dagar förtidigt. Jag hoppas att den här lille prinsen vill komma tidigare oxå :) bara för det kommer jag gå två veckor över tiden, hehe.
  • Krocki1
    Kia82 skrev 2018-03-31 09:57:20 följande:

Jag gick nu till påsk, ska bara gå hemma och ta det lugnt och få lite extra tid med mina andra barn de drygt två månaderna som är kvar och det ska bli så skönt. Har varit sjukskriven i två veckor redan pga en propp i benet.

Vad mysigt att få så pass mkt tid egentid med de andra kidsen :)

Förra gången jag var gravid fick jag havandeskapspenning från två månader innan. Jag tyckte det var väldigt härligt att vara hemma och kika på serier och inte göra någonting :)
  • Krocki1
    Moorii skrev 2018-03-31 12:19:31 följande:

Ojdå, då kanske du inte jobbar fullt så länge! Hur länge hade du tänkt jobba? Jag var in på antenatal i bf +11 sist pga yrsel och de upptäckte då att jag hade för lite fostervatten, så blev igångsatt dagen efter, men var helt omogen då så hade nog dröjt länge efter det om jag inte blivit igångsatt.. Har därför inga större förhoppningar om att det kommer bli annorlunda denna gång, och det var hemskt att gå hemma så länge förra gången, därför jag helst jobbar så länge som möjligt.

Jag tänkte sluta jobba en månad innan BF, om kroppen pallar det. I ?värsta? fall får jag köra 50% min sista jobb månad. Jag har väldigt mkt medarbetarsamtal och sånt jag måste hinna med utöver mina vardagliga sysslor så jag hoppas verkligen att kroppen är med mig :)
  • Krocki1

Jag har inte börjat fixa med någonting än, dock ska jag nog ha sist i gruppen, Bf 30 juni :)

Bäbisen Alexanders rum är iaf färdig renoverat, men i det rummet har vi massa verktyg och saker för att vi renoverar hallen och trappan. Men så fort det är klart så ska det inhandlas en byrå, matta och någon tavla.

Vi har det mesta redan då vår dotter är 2 år, 2 mån. Spjälsängen är fortfarande ihop satt, hon fick en vanlig 90 säng nyss.

Men jag Känner mig totalt oförberedd denna gång, men det ändrar sig nog snart.

• Krocki1
    evve88 skrev 2018-04-05 18:04:51 följande:

Måste bara skriva av mig lite, mår så himla dåligt så fort jag inte äter, drick lite dåligt, går för lång promenad, inte äter kolhydrater, ja typ allt triggar.. fick ringa hem sambon idag som fick ta hand om vår son medan jag spydde och var såå matt. Fick sova tre timmar och nu mår ja lite bättre. Mådde inte alls såhär och var så känslig när jag väntade sonen. Nån mer som mår dåligt för minsta lilla? Har vart illamående och spytt sen start men ibland känns de som att de bara eskalerar...

Vad jobbigt att du mår så dåligt och spyr.

Jag mår dåligt av halsbränna och ont under bröstet. Men annars helt ok. Längtar sååååå mkt till juni.
  • Krocki1
    evve88 skrev 2018-04-05 21:46:48 följande:

Ja nästan så man blir orolig ibland när man är så matt och vimmelkantig. Usch halsbränna måste vara jätte jobbigt med! :/ vilket datum har du BF? Helt sjukt att Juni faktiskt är inom räckhåll! :)

30 juni är han beräknad. Så kan ju lila gärna bli juli :)

Men jag hoppas själv på innan midsommar. När har du?

Jag ringde Bm i panik med halsbrännan. Hon sa att jag kunde köpa omeprazol på apoteket och det har blivit sån sjuk skillnad redan. :)
  • Krocki1
    Sjuttiosjuan skrev 2018-04-06 07:12:04 följande:

Omeprazol har räddat mitt liv:) Det enda som faktiskt funkar!

Mitt oxå! Förstår inte att jag vänta så länge på att kontakta Bm.
  • Krocki1

MaTik: Bf: 29/5, inga barn sedan tidigare

beme: Bf 2/6, inga barn sedan tidigare

Bubbel85: Bf 12/6, 1 barn

Kia82: Bf 12/6, 4 barn

Sjuttiosjuan: Bf 13/6 inga barn sedan tidigare

Moorii: Bf 24/6, 1 barn plus en bonusson

wibblywobbly: Bf 9/6, inga barn sen tidigare

krocki1: Bf 30 juni, 1 barn

Svar på tråden Bf juni 2018