Inlägg från: Krocki1 |Visa alla inlägg
  • Krocki1

Bf juni 2018

Kia82 skrev 2018-06-12 06:56:07 följande:

Påminner väldigt mycket om hur jag sett ut de senaste veckorna fast nu är här grått och blåsigt och en perfekt dag att föda barn på. Bf idag, komsikomsi.

UH jobbigt att ha så jämt :(
  • Krocki1

Imorgon ska jag klippa mig, sen för bebis mer än gärna komma.

När jag sitter på toaletten och kissar känns det som han ligger långt ner. Blir som ett litet tryck.

Hinnsvepning på fredag. Jag önskar såååå mkt att det ska göra susen. Jag har fått för mig att min kropp är redo för en och sen ska det starta.

Tänk så besviken jag kan bli, hehe...

• Krocki1

Var hos Bm idag, han har fixerat sig iaf.

Hon tyckte att det vr lite tidigt med en hinnsvepning 37+6 men jag lyckades övertala henne att iaf känna hur statusen var.

Knappt någon slempropp kvar trodde hon, då måste jag ha missat den.

Fick in ett finger och pillade på bebisens huvud. Sen gjorde hon en försiktig hinnsvepning.

Jag som var redo för en ordentlig.

• Krocki1
    evve88 skrev 2018-06-16 22:45:41 följande:

Fått jätteont i ryggen/svanken nu på kvällen, kommer även som molvärk i magen emellanåt men mest påtagligt är ryggsmärtan... inte Alls haft ont i den innan. Tog två alvedon nu så får vi se om de försvinner!

Emmy85x3 skrev 2018-06-17 04:28:39 följande:

Nog är det pågång alltid, men det går långsamt... Hade ganska snälla värkar hela kvällen. Började ca 17 och kom med 4-7 min mellanrum och varade ca minuten. La mig halv ett, vaknade nu och magen har tömt sig, samt att värkarna tagit i. Ska klocka värkar, ringa för och väcka sambo närmast Bitterljuvt att det dragit igång. Längtar efter bebis, men drar mig

Har aldrig märkt när slemproppen lossnat :-P

Spännande att det är på G för er :)

Så där ont i ryggen hade jag oxå förra gången när allt startade.

Jag har haft molvärk fram i magen hela natten... undra om det börjar här med.

Eller måste man även få ont bak till oxå?

Varit lite illamående oxå, känner inte igen det från förra gången det startade.
  • Krocki1
    evve88 skrev 2018-06-17 08:22:58 följande:

Min ryggont varade några timmar inatt och var på toa flera ggr, däremot har de inte tilltagit mer men har mer molvärk i magen. Försvann aldrig med alvedonen men har hellee inte blivit värre så hoppas de i alla fall är ett tecken på att NÅGOT händer även om de inte är förlossning på G här! Jag blev igångsatt sist så har ingen erfarenhet av det, men just när ja kände ryggsmärtan igår kände jag ?ja men de är ju såhär de känns? så fick verkligen upp hoppet. Men verkade vara lite falsklarm eftersom de inte blev värre. Hur känns de för dig nu?

Klart det är ett tecken att ngt är på G

Mitt molvärk har avtagit, men har oxå hållit i gång hela dagen, la mig på soffan nu och känner bara av ytterst lite molvärk i magen.

Får hoppas det kommer igång igen och blir ännu mer till natten

För mig var det ett stort tecken förra gången att det satte sig i ryggen. För mig kom det då igång typ 12 timmar efter det.
  • Krocki1
    evve88 skrev 2018-06-17 22:53:34 följande:

Ja nu blev jag inlagd här med blodtrycks medicin och blir eventuellt igångsättning imorgon! Såååå nervös.

Ligger en mamma här i rummet nära och krystar för fullt och jäääääävlar vad hon skriker. Blir man ju inte mindre nervös....!! Även om man gjort de förr. Mannen är hemma och roddar med barnvakt och kommer hit snart igen. Känns skönt att dom har koll!

Skönt att du är på rätt ställe. Spännande, hoppas du får träffa din lilla skatt idag
  • Krocki1

I natt hade jag inga förvärkar.

Skulle verkligen vilja att han kommer ut så vi hinner hem till midsommar.

Men han verkar trivas där inne.

Hinnsvepning på onsdag igen, känns långt dit fast det inte är så. Jag är bara extremt otålig!

• Krocki1
    evve88 skrev 2018-06-18 10:21:18 följande:

Här blir det igångsättning idag. Är så taggad men så sjukligt nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Känns helt sjukt att hon snart är här! <3

Wohooo spännande!

• Krocki1

Så fort jag ätit ni förtiden får jag som kraftig värk i magen, typ mensvärk, sen måste jag springa på toa och göra nr 2, någon som haft det så?

Magvärken försvinner efter jag varit på toa.

• Krocki1
    Orolig över barn skrev 2018-06-18 14:38:12 följande:

Samma här, vid varje måltid.. vet dock inte vad det beror på. BF imorgon.

?Skönt? att jag inte är ensam.

Undra om det är tarmarna som vill hålla sig tömda kanske.
Svar på tråden Bf juni 2018