• Kia82

Bf juni 2018

Jag har en tid hos bm imorgon så jag ska nämna det för henne då.

• Kia82

Bm-besök avklarat. Alla värden kanon, sf-mått 36 cm precis samma mått som mina andra barn slutat på. Bebisen är fullt fixerad och huvudet ligger ända ner i bäckenbotten.

Och det var ingen fara att det kom lite blod när slemproppen släppte.

Vecka 38 imorgon, galet nära nu!

• Kia82

Det heter teckenblödning föresten och uppstår när små blodkärl spricker i samband med att tappen vidgas. Helt ofarligt och ingenting som man behöver ringa till förlossningen om.

• Kia82
    evve88 skrev 2018-05-21 18:12:06 följande:

Spännnde och skönt att vara så långt gången nu! :)

Jag har ett tag kvar, enligt rul v 36 på torsdag och enligt sista mensen så är jag i v 37 idag.. så de är lite svårt att veta vad man ska gå på?? Haft såna förvärkar idag och mensvärk till och från hela dagen. Sist låg hon ju i tvärläge men nu känns de mer som att de trycker lite nedåt. Börjat må illa nu ikväll och brösten ömmar som bara den igen.. nästan så jag känner att jag borde packa bb väskan. Ställt fram endel på bordet men inte packad än. Trodde nästan de va på g innan idag.

Är din väska packad? :)

Skönt att vara på slutspurten men samtidigt lite läskigt. Väskan är packad ja men har lite småsaker kvar som ska ner i sista stund, är rädd att köra ifrån handväskan och körkort så att jag inte kan legitimera mig.

Hoppas att din lille lagt sig rätt nu annars så är det väl snart dags för ett vändningsförsök? Jag har också haft en hel del illamående den sista tiden. Packa din väska, min har stått nästintill redo i flera veckor.
  • Kia82
    Moorii skrev 2018-05-21 18:54:39 följande:

Låter som att bebis kan titta ut lite tidigare denna gång Kia82!

Jag var också hos bm idag, vecka 36 (35+0) och magen mätte 32, fyra cm mindre än då jag väntade sonen. Kurvan har lämnat mittenlinjen sen två veckor tillbaka, men bm var inte orolig över det, men hon trodde att denna bebis skulle vara mindre än den förra.. Man kan alltid hoppas! Iallafall huvudomfånget, det var 37 på sonen. Hon låg fortfarande neråt, men högt.. Ingen förhoppning om att hon kommer fixera sig heller. Jaja, ut kommer hon på ett eller annat sätt ändå ^^

Ja man kan ju hoppas, någon gång ska man väl kunna få innan bf!

Det finns fortfarande gott om tid för henne att sjunka och mina två sista fixerades inte helt förrän förlossningen satte igång eller åtminstone efter det sista bm-besöket innan förlossningen.
  • Kia82
    Moorii skrev 2018-05-21 19:35:21 följande:

Precis :) håller tummarna!

Jo, det finns det ju, får hoppas hon fixerar sig innan det är dags. Usch, jag är lite orolig idag. Har varit hemma hela dagen då jag blivit sjuk och mannen har varit ledig, så har haft mer tid att känna efter. Lillan har inte rört sig riktigt som hon brukar, lite mindre tycker jag, framför allt nu på kvällen då hon brukar köra gymnastikövningar. Sen tänker jag att hon kanske alltid är lugn mitt på dagen, bara att jag inte märkt det förut eftersom jag varit igång. Men nu på kvällen är det konstigt att det är så lugnt.. Har ni andra haft lugnare dagar?

Sa du något om rörelserna till din bm? Sålänge hon rör sig flera gånger varenda dag så tror jag inte att du behöver oroa dig men om du ändå gör det så ring bm. Min lille har rört sig mycket hela tiden fast såklart mer eller mindre ändå men nu den sista veckan har han varit fullkomligt galen och ska in med fötterna under revbenen, så hemskt,
  • Kia82
    Freya18 skrev 2018-05-22 00:46:36 följande:

Var till mvc idag och kollade blodtrycket igen. 140/90 så nu kommer jag få gå oftare på kontroll av tryck och lämna urinprover. Mår helt ok och känner mig som vanligt förutom jobbig värk i vänster handled som dök upp för 3 dagar sen och vill inte ge med sig. Ingen svullen om handlederna och upplever inga domningar i fingrarna. BM visste inte vad det kunde bero på.

Karpaltunnelsyndrom fast då kanske man har en tydlig svullnad? Själv har jag varit väldigt trött, öm och liksom tung i benen de sista dagarna.
  • Kia82
    evve88 skrev 2018-05-22 10:05:00 följande:

Min lilla hade äntligen vänt sig med huvudet nedåt. Skönt! En sak att slippa tänka på.. Bm tyckte också jag ska åka in på första värken eftersom de gick så fort med sonen och hon garanterade att de kommer gå väldigt fort denna gången. Nervöst! Har inte skrivit förlossningsbrev än så hoppas hon håller sig inne ett tag till!

Har alla packat bb väska nu? Vad har ni för SF mått nu?

Har 34, är i vecka 36

Så skönt, ett stressmoment mindre att gå och oroa sig för.

Huu, jag ska också åka in direkt eller så snart det går, det kan ta upp till en halvtimme för barnvakten att ta sig hit och sen har vi minst 45 min resväg till sjukhuset fast om jag känner maken rätt är vi där på 35. Troligtvis så kan vi åka redan innan barnvakten är framme så länge äldsta dottern (13 år) är hemma så klarar hon att hålla ställningarna den korta stunden. Han är fullt fixerad och står med huvudet i bäckenbotten och min tapp är i princip utplånad redan. Jag börjar på riktigt att bli nervös nu! Har rejäla förvärkar och är dålig i magen så är ganska beredd redan nu trots att det är tre veckor kvar till bf, gick in i vecka 38 (37+0) idag.

Väskan är packad bortsett från lite snacks och dryck som ska handlas, kanske borde göra det asap!

Sf-mått 36 cm.
  • Kia82
    evve88 skrev 2018-05-22 11:34:58 följande:

Åh förstår att du börjar bli nervös!!! Hoppas stora tjejen kan hålla ställningarna hemma så du slipper tänka på det också. Haha 35 min går de säkert på då , speciellt om de skulle ske på natten :p vår barnvakt är också minst en halvtimme bort.. så funderar på att ta med sonen till bb så får dom möta upp där om de krisar, istället för att vänta hemma om de blir panik! Jag började få rejäla förvärkar igår och kommer och går hela tiden, illamående och tryck nedåt.. bm lovade att känna nästa gång Om tappen var påverkad men nästa tid är 12 juni !! :/ känns som en evighet kvar dit! Inte för att ja tror hon borde komma så tidigt men man vet ju aldrig..

har du haft förvärkar länge??

Den 12 juni är vad jag är beräknad till och jag har hela tiden trott att jag kommer att gå över som med de andra men nu är jag inte lika säker längre. Vaknade med värsta mensvärken i morse och sen rasslade det till i magen och nu har jag varit på toaletten för nr 2 tre gånger hittills idag (klockan är 12 nu). Har tryck neråt och redan igår så kände jag mig konstig i kroppen och när bm kände på magen blev jag alldeles illamående och kände ett obehag i magen som jag endast upplevt under förlossningarna förut. Kanske kanske att någonting är på gång eller så är det bara kroppen som spelar mig ett spratt.

Jag har haft förvärkar ett tag nu, minns faktiskt inte när dom startade och innan dess hade jag REJÄLA sammandragningar under många veckor. För ett par kvällar sedan trodde jag att det var på gång för förvärkarna kom under lång tid och gjorde ordentligt ont men sen strax innan jag skulle gå och lägga mig så försvann dom igen. Kroppen är lurig. Har haft mycket ont i ryggslutet också på sista tiden också vilket är vanligt då allting ska mjukas upp och töjas. Det är bara att vänta och se vad som händer.
  • Kia82
    Freya18 skrev 2018-05-22 13:14:21 följande:

Ja, då borde man nog vara svullen och känna domningar eller liknande i handen. Känner ingenting konstigt i handen, bara i själva handleden.

Mina ben blir tunga och sväller när jag har varit ute på promenad och nu har tröttheten smygit sig på. Pigg på nätterna och riktigt trött på förmiddagarna. Somnade inatt vid 3 och pigg vid halv 6. Somnade om vid 9 och vaknade 12. Nu har halva dagen gått redan, men det är tur att jag inte har nå planer. Har inga barn eller husdjur så det finns tid att bara vila om det skulle behövas. :)

Det är samma här, har svårt att sova om nätterna och när jag väl somnat så vaknar jag och måste på toaletten. Vaknar kl 6 varje morgon (t.o.m 5.30 idag) och är klarvaken men har ingen möjlighet att sova under dagen då mina barn varit hemma med vattkoppor i flera veckor nu men kanske i nästa vecka?
Svar på tråden Bf juni 2018