Bf juni 2018
Jag har en tid hos bm imorgon så jag ska nämna det för henne då.
Jag har en tid hos bm imorgon så jag ska nämna det för henne då.
Bm-besök avklarat. Alla värden kanon, sf-mått 36 cm precis samma mått som mina andra barn slutat på. Bebisen är fullt fixerad och huvudet ligger ända ner i bäckenbotten.
Och det var ingen fara att det kom lite blod när slemproppen släppte.
Vecka 38 imorgon, galet nära nu!
Det heter teckenblödning föresten och uppstår när små blodkärl spricker i samband med att tappen vidgas. Helt ofarligt och ingenting som man behöver ringa till förlossningen om.
Spännnde och skönt att vara så långt gången nu! :)
Jag har ett tag kvar, enligt rul v 36 på torsdag och enligt sista mensen så är jag i v 37 idag.. så de är lite svårt att veta vad man ska gå på?? Haft såna förvärkar idag och mensvärk till och från hela dagen. Sist låg hon ju i tvärläge men nu känns de mer som att de trycker lite nedåt. Börjat må illa nu ikväll och brösten ömmar som bara den igen.. nästan så jag känner att jag borde packa bb väskan. Ställt fram endel på bordet men inte packad än. Trodde nästan de va på g innan idag.
Är din väska packad? :)
Låter som att bebis kan titta ut lite tidigare denna gång Kia82!
Jag var också hos bm idag, vecka 36 (35+0) och magen mätte 32, fyra cm mindre än då jag väntade sonen. Kurvan har lämnat mittenlinjen sen två veckor tillbaka, men bm var inte orolig över det, men hon trodde att denna bebis skulle vara mindre än den förra.. Man kan alltid hoppas! Iallafall huvudomfånget, det var 37 på sonen. Hon låg fortfarande neråt, men högt.. Ingen förhoppning om att hon kommer fixera sig heller. Jaja, ut kommer hon på ett eller annat sätt ändå ^^
Precis :) håller tummarna!
Jo, det finns det ju, får hoppas hon fixerar sig innan det är dags. Usch, jag är lite orolig idag. Har varit hemma hela dagen då jag blivit sjuk och mannen har varit ledig, så har haft mer tid att känna efter. Lillan har inte rört sig riktigt som hon brukar, lite mindre tycker jag, framför allt nu på kvällen då hon brukar köra gymnastikövningar. Sen tänker jag att hon kanske alltid är lugn mitt på dagen, bara att jag inte märkt det förut eftersom jag varit igång. Men nu på kvällen är det konstigt att det är så lugnt.. Har ni andra haft lugnare dagar?
Var till mvc idag och kollade blodtrycket igen. 140/90 så nu kommer jag få gå oftare på kontroll av tryck och lämna urinprover. Mår helt ok och känner mig som vanligt förutom jobbig värk i vänster handled som dök upp för 3 dagar sen och vill inte ge med sig. Ingen svullen om handlederna och upplever inga domningar i fingrarna. BM visste inte vad det kunde bero på.
Min lilla hade äntligen vänt sig med huvudet nedåt. Skönt! En sak att slippa tänka på.. Bm tyckte också jag ska åka in på första värken eftersom de gick så fort med sonen och hon garanterade att de kommer gå väldigt fort denna gången. Nervöst! Har inte skrivit förlossningsbrev än så hoppas hon håller sig inne ett tag till!
Har alla packat bb väska nu? Vad har ni för SF mått nu?
Har 34, är i vecka 36
Åh förstår att du börjar bli nervös!!! Hoppas stora tjejen kan hålla ställningarna hemma så du slipper tänka på det också. Haha 35 min går de säkert på då , speciellt om de skulle ske på natten :p vår barnvakt är också minst en halvtimme bort.. så funderar på att ta med sonen till bb så får dom möta upp där om de krisar, istället för att vänta hemma om de blir panik! Jag började få rejäla förvärkar igår och kommer och går hela tiden, illamående och tryck nedåt.. bm lovade att känna nästa gång Om tappen var påverkad men nästa tid är 12 juni !! :/ känns som en evighet kvar dit! Inte för att ja tror hon borde komma så tidigt men man vet ju aldrig..
har du haft förvärkar länge??
Ja, då borde man nog vara svullen och känna domningar eller liknande i handen. Känner ingenting konstigt i handen, bara i själva handleden.
Mina ben blir tunga och sväller när jag har varit ute på promenad och nu har tröttheten smygit sig på. Pigg på nätterna och riktigt trött på förmiddagarna. Somnade inatt vid 3 och pigg vid halv 6. Somnade om vid 9 och vaknade 12. Nu har halva dagen gått redan, men det är tur att jag inte har nå planer. Har inga barn eller husdjur så det finns tid att bara vila om det skulle behövas. :)