• Kia82

Bf juni 2018

Emmy85x3 skrev 2018-06-04 12:09:55 följande:

Det är samma här med sista bebisen, magen klarar jag inte att njuta av idag när den endast är tung och i vägen :-\ min yngsta har varit hemma med mig heltid sen april och det har faktiskt fungerar riktigt bra, fast mamma är tråkig och inte riktigt orkar allt har student och skolavslutning plus sista bm besök innan bf denna vecka.

Hejja dig, va duktig du är :-P

Nu orkar jag inte mer, fick några riktigt onda förvärkar också men nu är här åtminstone lite renare så det är skönt.

Hur gamla är dina barn och när har du bf?
  • Kia82
    Emmy85x3 skrev 2018-06-04 15:15:32 följande:

Kanske städningen startade allt Håller iaf tummarna att det är över snart.

Mina är snart 11 år och snart 2 år, båda fyller i juli. Hur gamla är dina?

Har bf den 18 så kanske bm klämmer in ett till besök innan, men det kvittar mig lite faktiskt. Hoppas på BB istället

Man kan ju alltid hoppas.

Jag har fyra, de blir 4, 6, 11 och 13, alla sommarbarn och det är bara 13-åringen som fyllt än sålänge. Tänk när vi har FEM sommarbarn att fira!
  • Kia82
    Lindalängtar skrev 2018-06-04 15:09:53 följande:

Varit på sista bm besöket innan bf på torsdag nu, hoppas det blir sista o att det kan komma igång snart. Högt SF-mått igen men vi hoppade ultraljud denna gången o avvaktar. Bebis ligger högt o rörligt också så blir att ringa förlossningen för koll om det drar igång. Du är välkommen nu lilla plutt även om det inte går någon större nöd på mig i värmen...

Spännande, nu är det nära! Lycka till när det drar igång!
  • Kia82
    Moorii skrev 2018-06-04 19:37:13 följande:

Kanske konstig sak att ta upp, men mina bröstvårtor har börjat klia och svida, känt av sen igår. Någon som fött barn tidigare som känner igen sig i detta, att det händer nära förlossningen? Minns inte att jag märkte av detta då jag väntade sonen.

Det är inget som jag har något minne av, sorry.
  • Kia82

Varje gång jag legat ner en längre stund och reser mig upp känns det som om bebben ska trilla ut, så obehagligt. Har ont i ryggen som strålar lite ut på sidorna av magen och ett himla tryck neråt nu men är inte särskilt förhoppningsfull. En vecka kvar till bf och är såå less, räknar dock kallt med att gå över så tror på minst 10 dagar innan bebben behagar titta ut och har nästan på känn att han väljer att göra entré på storebrors födelsedag.

• Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-05 10:34:54 följande:

Kissar endast en gång på natten.. men massor på dagen annars är det svårt att gå.

Inga symptom (

Bf om 4 dagar. Less less less

Springer också på toaletten stup i ett, får inte plats många droppar där inne inte men så dricker jag förvisso mer än vanligt nu när det är så varmt också.

Har nästan dagligen huvudvärk också och tycker att illamåendet kommer krypandes titt som tätt. 7 dagar till bf.
  • Kia82

Här är det INTE svalare idag, bränner fötterna av sig om man går ut barfota på terrassen och minst 30 grader ute nu. Det onda i min rygg sitter i och det gör ont framtill nu också och trycker neråt. Tänk om det kunde bli ett litet nationaldagsbarn.

• Kia82
    MaTik skrev 2018-06-05 15:51:09 följande:

Hej! Igår kom en liten pojke till världen. Mina värkar kom aldrig igång ordentligt efter att vattnet gick, så vi fick åka in för igångsättning i söndags kväll. Hade lite egna värkar då, men de gav inte så mycket effekt, så fick värkförstärkande dropp. Förlossningen tig lååång tid, vi skrevs in kl 18 och han föddes 12:45 dagen därpå. Men allt gick jättebra! Jag kände mig stark hela tiden och behövde aldrig mer än lustgasen. Krystfasen var dock hemskt jobbig. Men han och jag mår bra och han är så fin!

Ett jättegrattis till sonen, så underbart!
  • Kia82

Hej! Igår kom en liten pojke till världen. Mina värkar kom aldrig igång ordentligt efter att vattnet gick, så vi fick åka in för igångsättning i söndags kväll. Hade lite egna värkar då, men de gav inte så mycket effekt, så fick värkförstärkande dropp. Förlossningen tig lååång tid, vi skrevs in kl 18 och han föddes 12:45 dagen därpå. Men allt gick jättebra! Jag kände mig stark hela tiden och behövde aldrig mer än lustgasen. Krystfasen var dock hemskt jobbig. Men han och jag mår bra och han är så fin!

• Kia82

Svar på tråden Bf juni 2018