• Kia82

Bf juni 2018

Bubbel85 skrev 2018-06-02 19:58:29 följande:

Tappen känns mjuk och det känns inte som den ligger som vanligt. Har för mig att tappen pekat rakt ner innan så man liksom känt kanterna men nu känns det som den ligger vertikalt och är mycket mjukare. Känner liksom inte vart öppningen är. Nån som är duktig på livmodertappar? :) haha där kom en mening jag aldrig skrivit förut :p bf 12/6

Tappens öppning varierar under menscykelns gång men när man är gravid är den oftast bakåttippad fram tills det börjar bli förlossningsdags då den tippas framåt istället.
  • Kia82

Jag har varit själv hemma med barnen hela dagen så har inte kunnat vila direkt och mina anklar är GIGANTISKA nu och jag är så öm under fötterna. Sitter nu i soffan med fötterna i högläge och hoppas på en skön natts sömn (man kan ju alltid hoppas). Jag är alldeles öm i nedre delen av magen och i ljumskarna. Jag har haft lite ångest över förlossningen och alla minnen av hur ont det gör och lustgasmasken etc har gjort sig påmind. Och så har jag gått och blivit förkyld också, alldeles täppt i näsan så det känns väl lite sisådär om det skulle dra igång då, fast innerst inne så tror jag inte att han kommer innan bf 12/6.

• Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-06-02 21:48:50 följande:

Attans också, ja det är precis så tappen känns, typ tippad/vinklad åt nåt håll. Kan den ändras tvärt eller ät det ett tecken på att det är en stund kvar tror du?

Jag har som tur är inga större problem med värmen och blir vätskefylld och får ont (peppar peppar), men så har jag inte ansträngt mig nämnvärt heller såklart. Jag är också lite förkyld men dottern riktigt riktigt förkyld, typiskt :(

Jag vet ju av egen erfarenhet att den kan ändra sig fram och tillbaka lite när det börjar att närma sig innan den bestämmer sig helt för en position framåt precis som om den känner sig fram lite. Det vågar jag inte svara på faktiskt.

Skönt att du slipper svullnaden, mina ben har fått rejält med besvär med de tre sista (denna inräknat), alla födda i juni och juli.
  • Kia82

MaTik, vaknade och tänkte på dig, nu har du garanterat fått din bebis skulle jag tro.

Själv så somnade jag inte förrän vid midnatt, har svårt att somna när inte mannen är hemma men sen var jag bara uppe på toaletten EN gång inatt vid 2 och sen vaknade jag 6.30. Åt endast fem godisbilar igårkväll och drack ett par glas cola men kräkte upp det innan jag gick och la mig, min kropp/bebisen verkar verkligen inte gilla godsaker på gott och ont.

• Kia82
    Moorii skrev 2018-06-03 08:43:15 följande:

Ensam för andra dagen i rad med sonen på 22 månader. Igår träffade jag gravidkompis med son, idag har jag inget planerat. Kan inte åka och bada eftersom jag inte har körkort eller bil, men hade nog inte vågat ändå eftersom jag är så långsam nu.. Tips på andra saker att göra i denna olidliga värme med en energisk och sprallig liten kille?

Behöver också tips på hur man kan sysselsätta sig idag, har barn i åldrarna 4, 6, 11 och 13 och är väl främst de två yngsta som behöver aktiveras. Stranden känns inte så lockande för denna höggravida kropp.
  • Kia82
    Moorii skrev 2018-06-03 15:34:47 följande:

Hmm, onda förvärkar har gjort entré. Kommer med ca 5 minuters mellanrum, gör ont, men inte så farligt. Känns som ett band med smärta undertill på magen, typ mensvärk fast mycket värre. Lär väl ha det så här i 3-5 veckor nu då..

Sådär hade jag också för ett tag sedan men just det där med bältet runt är lurigt för så kan det även kännas vid ett förlossningsläge. Hoppas dock att det är igång för dig. När var det du hade bf?
  • Kia82
    Moorii skrev 2018-06-03 15:52:47 följande:

Jaså? Jag är så oerhört skeptisk till att jag ska ha sån tur att denna förlossning startar i tid eller tidigare för den delen, eftersom jag gick över nästan två veckor med sonen (blev igångsatt). Bf är 24/6. Däremot är jag glad om det kommer igång av sig själv, vilket förvärkar kanske kan vara en indikation på att det kommer göra? Hoppas!

Jag hoppas jag med men har gått över med mina med så det känns inte så troligt dock har de kommit igång av sig själv och gått fort när värkarna blivit någotsånär regelbundna. Bf 12/6 så det börjar ju att närma sig nu och slemproppen fortsätter att släppa här hela tiden.
  • Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-06-03 21:35:34 följande:

Nu brudar dricker jag mirakeldrycken som sägs starta förlossningen!!! Lär knappast fungera men känner mig lite desperat just nu ;) kommer inte ihåg om nån skrivit om den innan eller om jag läst i en annan tråd men nån annan som testat? Är med citron, ingefära och Cayenne... om inte annat borde den ge halsbränna men tydligen ska receptet komma från en barnmorska :p

Huu, det låter som en riktig halsbrännebomb ja! Hoppas att den fungerar fast jag är ytterst skeptisk till att det överhuvudtaget skulle gå att få igång förlossningen hemifrån, tycker att jag borde ha lyckats med någon av mina isåfall. Bebisen kommer när den är redo helt enkelt,

8 dagar till bf.
  • Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-06-04 07:32:20 följande:

Ja inte har det hänt nåt här inte :) dottern som sover mellan oss vaknade dock 05.00 och spydde helt utan förvarning... så nu sitter man här och innerligt hoppas att det är pga att hon är förkyld och hostar som en tok och är slemmig i halsen... Gud om hon skulle ha kräksjukan och man åker på det nu :/

Usch, ja det hade varit värsta tänkbara nu!

En annan fick halsbränna igår och hade lyckats glömma köpa nya halsbrännetabletter så har haft dubbla kuddar under huvudet inatt och det känns i nacken idag. Hoppas att det drar igång snart, kan liksom ändå inte fatta att vi har bf I NÄSTA vecka(!) och troligtvis så har åtminstone våran lille plutt kommit innan den veckan är slut. De yngsta syskonen (4 & 6 år) är så förväntansfulla och frågar ständigt om han är vaken i magen så att dom kan försöka övertala honom att komma ut, så gulligt. Om han inte kommit innan helgen så blir det kalas för storebrorsan då för jag har liksom en känsla om att det finns en viss risk att vi inte kommer att vara hemma den 15:e när han fyller år och han ska absolut inte känna sig bortglömd!!
  • Kia82
    Emmy85x3 skrev 2018-06-04 08:39:38 följande:

Nu känns de faktiskt att det börjar närma sig. Har bf 18/6 men bebis är såklart välkommen redan nu. Så trött på magen :-\

Det positiva är ju att denna vecka är det lite saker inplanerat och sambon jobbar bara måndag/tisdag, så kanske tiden går undan . Försöker att inte önska så mycket att fl ska dra igång men det är lättare sagt än gjort

Ja man är sjukt trött på magen men samtidigt så försöker jag att njuta av den (lättare sagt än gjort) då detta blir våran sista bebis.

Denna veckan går mina två yngsta sina två sista dagar på förskolan innan ett lååångt sommarlov, jag har passat på att boka in en nageltid och har sista bm-besöket på torsdag innan bf. Ja och så blir det eventuellt/troligtvis kalas i helgen. Idag ska jag försöka att städa lite här hemma, bädda rent och lite sånt och det är svalare ute idag och blåser ganska rejält så det är skönt, ska öppna alla fönster och vädra ordentligt.
Svar på tråden Bf juni 2018