Inlägg från: Bubbel85 |Visa alla inlägg
  • Bubbel85

Bf juni 2018

Workingmom skrev 2018-06-19 11:37:47 följande:

Vilka här inne har gått över tiden?? :-/

Här har du en. Bf+7. Tycker sådär ynkligt synd om mig själv men du har gått över mer va? Haft regelbundna onda sammandragningar på kvällarna men nu har de hållit på sedan kl.18 igår kväll så drygt 18h men inget mer händer. Med första barnet gick vattnet och kände inget alls innan förlossningen drog igång som tog totalt 6 timmar. Denna gång har man haft förvärkar, mensvärk och allt möjligt i någon månad. Skitkropp! Att försöka aktivera en 4 åring på detta som inte får va på förskolan pga sommaruppehåll gör det inte bättre. Hade underlättat betydligt om hon kunde få vara på dagis ett par timmar iaf och leka så man kunde få andas lite.
  • Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-06-19 12:27:38 följande:

JAG! +7 dagar idag.

Fick ett ryck och åkte och gjorde ett par ärenden och fyllde en kundvagn på Willys och nu har jag lite småvärkar (troligtvis förvärkar med min tur) så vi får väl se om det leder någonvart?

Hoppas det drar igång nu för dig! Här kom sammandragningarna krypande tillbaka när jag vaknade, hann liksom bara va lugnt så jag hann skriva här att det avstannat innan det kom tillbaka... dock varken ökar eller minskar det i intensitet här så har gett upp. Ställer in mig på igångsättning om en vecka.
  • Bubbel85
    evve88 skrev 2018-06-19 22:07:08 följande:

Här kom vår lilla dotter idag efter en fantastisk förlossning <3 är otroligt trötta och glada nu <3

lycka till alla ni andra, snart har ni bebis här!! <3

Grattis!!
  • Bubbel85

Bf+9 idag. Var till bm i idag och skulle göra hinnsvepning... men tappen låg så högt upp så hon nådde inte in ordentligt utan retade bara tappen lite. Tappen var 1cm och jag var inte öppen mer än att hon fick in fingerblomman (eller vad hon sa). Tappen var dock väldigt mjuk och mogen sa hon och jag fick en blödning direkt efteråt. Hon menade att det inte borde blöda då hon varit så försiktig utan hon trodde att kroppen nog redan var igång eftersom det blödde så lätt och att förlossningen var nära, hon gissade 1-2 dagar. Jag hoppas såå att hon har rätt men tvivlar starkt, känner inget nu men har fortfarande lite blodblandade flytningar även om det blir mer och mer brunt. Fick tid på tisdag v.42+0 kl.09 för igångsättning om det inte kommit igång innan. Ställer in mig på det nu. Less...

• Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-06-20 20:21:44 följande:

Jag har också tid hos bm på tisdag fast kl 10 för planering av igångsättning. Jag kan inte fatta att jag är på +9 imorgon, det fanns liksom inte på världskartan att jag skulle gå över såhär länge! Min tapp hade ändrat sig, låg ganska lågt men var lite bakåt och öppen för två fingrar. Tappen var vääldigt kort dock. Vi kan vara ledsna ihop, känns som om jag skiter lite i vilket nu, stanna där inne med dig då om det inte passar att komma ut men sluta att lura mig/oss hela tiden!

EJL skrev 2018-06-20 20:36:09 följande:

Också bf+9 idag och har igångsättning på tisdag. Gällande hur öppen man är kan jag trösta med att det kan kroppen tydligen ignorera. Jag har varit öppen 4 cm sedan i måndags (kanske längre). Håller tummarna för att vi båda slipper igångsättning!

Ooops bf+8 inte 9 visst men same same känns som det kvittar nu. Håller med dig Kia att nu känns det som jag skiter i vilket bara kroppen kunde låta bli att ge falska förhoppningar hela tiden. EJL det är sant som du säger ang tappen och alla tecken, allt kan ju öppna upp sig på nån timme eller så är man öppen under lång tid utan att kroppen kommer vidare. Man vill inget hellre än att få klara svar på alla signaler men det får man tydligen inte.

Spännande att vi har igångsättning på tisdag alla 3... men hoppas ingen av oss behöver komma dit!
  • Bubbel85
    Lindalängtar skrev 2018-06-21 06:07:48 följande:

Efter 40 timmar på förlossningen har vi nu fått vår prins genom kejsarsnitt :) en jobbig men fantastisk upplevelse! Bf+ 14 hann det bli o han är stor därefter, 4530g o 57cm :) nu blir det snart välbehövlig vila :)

Stort grattis! Får man fråga varför det blev snitt? Bra kämpat!
  • Bubbel85
    EJL skrev 2018-06-21 07:10:54 följande:

Kl 23 kom värkarna som från klar himmel. 03:50 föddes vår andra son. Vad hände?! Allt gick fantastiskt. Nu håller jag tummarna för er andra, lite extra för er som gått över ett gäng dagar som jag gjorde- snart är det ni!

Nämen stort grattis! Oj ja så fort det kan gå! :) all lycka till så hoppas jag det blir samma för mig :)
  • Bubbel85

Ni som inte fått era bebisar ännu, när har ni bf? Vilka av oss är kvar? Nu när det börjat komma bebisar på löpande band har jag tappat kollen :)

Jag är idag på bf+9

• Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-06-21 08:46:10 följande:

Ja, det är du och jag som är lika långt gångna, +9.

Ja dig har jag koll på ;)
  • Bubbel85

Ok, då är vi än så länge:

Bubbel85: bf+9

Kia82: bf+9

Oroligöverbarn: bf+2

Moorii: bf-3

Elvipe: bf-5

Utvandraren: bf-8

Svar på tråden Bf juni 2018