Bf juni 2018
Bubbel85: bf+9
Kia82: bf+9
Oroligöverbarn: bf+2
Zebra: bf-2
Moorii: bf-3
Elvipe: bf-5
Fröken sol: bf-5
Utvandraren: bf-8
:)
:)
Diarré och mer slem...
Kämpa på alla som väntar på era bebisar! Vår prins kom lite oväntat den 20/6 på bf-5. Hade knappt några känningar innan 18/6 men då satte det igång med oregelbundna värkar och efter 36 h var han äntligen ute. Nu hänger vi på BB och ammar så mycket vi kan ????
Kindofnothing: bf+5
Lina83: bf-5
Här blev det bebis inatt! :)
Tack alla. Ja allt har verkligen gått så bra, så stor skillnad från min förra förlossning som hade en del komplikationer så minns inte så mycket av den.
Igår åkte vi in trots värkar bara var 6-12 minut, men vi vågade inte chansa när vi har 90min resväg. Väl på förlossningen var jag bara öppen 2cm. Åkte och köpte mat och tog in på patienthotellet och hade det lugnt och mysigt. Hade fått morfin som sovdos men när den inte hjälpte och värkarna tilltog vid 23.00 gick vi lugnt tillbaka till förlossningen 3 min bort. Väl där var jag öppen 3cm och skrevs in. Fick en fantastisk barnmorska, lustgas och senare ryggbedövning (varit så orolig att jag inte skulle hinna få den men nu planerade de in den redan när jag kom in). Lustgasen fungerade väldigt bra också. Smärtlindringen blev så bra att jag kunde småsova några gånger under natten. Allt flöt bara på såå lugnt och jag kände mig så trygg i situationen och kände att jag hade kontroll. Fick endast en liten bristning så bm sydde två stygn och jag har inte ont utan mår bra, kan sitta och gå på toa utan större problem. Varit orolig för att bebisen skulle bli stor men ut kom en tjej på 4020g och 52cm, samma vikt och längd som storasyster som kom innan bf. Amningen fungerar och vi har nu kommit hem och ska bara bara vara och njuta sv stunden. Ni som kämpar och väntar, snart är det er tur!
Grattis, hoppas allt gick bra! Hur stor var han/hon?
Här har det inte kommit någon bebis än, vattnet har gått men värkarna lyser med sin frånvaro. Kommer troligtvis att få hjälp att få igång det om det inte kommer igång inom några timmar. Fattar inte vad det är med min kropp och värkar denna graviditeten? Envisa unge!
Igår på midsommar kom äntligen våran lille kille. Efter vattenavgången kl 03.20 natten till fredag var det väldigt lugnt hela dagen bara lite småvärkar fram till kl 16 ca då det plötsligt poff började att komma värkar med 7-5 min mellanrum. Skrevs in på förlossningen 18.01. 19.30 satt jag och mannen i förlossningen väntrum och spelade kort med 2 min mellan värkarna (ville absolut inte ligga i sängen och ha ont längre än nödvändigt), tog väl en kvart så var det nere i 1 min mellan och 5 min senare kände jag att det var dags att gå till rummet och börja med lustgas. På de 30 metrarna till rummet fick jag tre rejäla värkar, krystvärkarna kom 20.15, då öppen 7 cm men gick att töja då jag var så mjuk. 20.17 var sonen född med en hand som kom först (Superman style ) och 20.25 var moderkakan framfödd. Det blev en trög start men gick fruktansvärt fort på slutet och sonen som vi trodde skulle vara stor efter att ha gått över 10 dagar visade sig vara min nästminsta bebis på 3775 gram och 53 cm.
Vi blev utskrivna kl 10 idag och är nu hemma, så skönt.
Bf-2 här imorgon. Första barnet kom i 40+5. Fick veta idag också att svärisarna tydligen åker till sin semesterbostad i Spanien samma dag som jag gått över 14 dagar (OM) nu detta skulle ske. (Peppar peppar). De bor nära oss och det är även de som är tilltänkt och given barnvakt när vi åker in. Visste att de skulle åka men trodde inte att de bokat så tätt inpå. Går jag över 14 dagar så blir det igångsättning samma dag de planerar att resa och då har vi ingen alls där det känns bekvämt att lämna storebror :/ Känns som många går över ännu längre med andra barnet? Jag vill SÅ gärna att den här bebisen dyker upp nu kommande vecka!
Vi har samma problem :/ svärisarna åker till rhodos på bf +14. Sa det till dom igår, det hade de inte tänkt på alls. Vi har inte heller någon självklar annan som kan ta honom, vare sig som är ledig eller som sonen känner särskilt bra. Vi får hoppas på att våra bebisar vill titta ut tidigare än så helt enkelt!
å så spännande för er alla! Snart är det er tur. Förstår att det är superjobbigt nu :( vill bara peppa med att jag hade en jättetuff förlossning tiden både under och efter första förlossningen men denna gången gick det helt komplikationsfritt... så ni som haft det tufft förra gången behöver inte få det igen. Följer er här i flödet och hejar på er!! :)