Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

Bubbel85 skrev 2018-06-10 21:19:35 följande:

Sorry, såg nu att det vara Beme :)

Ingen fara :)
  • Moorii

Happ, så ligger man ute i vardagsrummet i soffan med fläkten på eftersom det var så varmt i sovrummet så jag var alldeles blöt av svett. Mannen tycker det blir för kallt med öppet fönster och kan inte sova då det är ljud (fläkt). Suck. Det ska åtminstone bli svalare i veckan, så något att se fram emot..

• Moorii
    Bubbel85 skrev 2018-06-11 05:19:24 följande:

Jepp, ligger också på soffan sedan 02.30 och kollat Netflix. Blir en spännande dag när en pigg 4-åring vaknar om några timmar och man själv sovit någon timme max inatt :/ längtar till svalare väder!

Åh, stackare :/ Har en snart två-åring som vaknar om en stund med, men han ska åtminstone till förskolan kl nio som tur är! Ja, förhoppningsvis stämmer prognosen för tio dagar framåt, bara någon enstaka dag över 20 grader.
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-06-12 10:16:39 följande:

Idag har jag vart hos bm. Blodtryck började stiga så extrakoll på fredag. Hon har lurat Mig totalt för känt huvudet långt ner, men hon låg jätte högt och rörligt. Bm fick till och med göra ett ul för att se så hon inte låg helt tokigt. Men andra barnet behöver ju inte fixera sig så hon kommer väl ligga så tills hon kommer. Kom nuuuuu bebis!

Väntar också andra barnet och i fredags var hon fortfarande rörlig, så tror det blir samma här, att hon ligger så tills hon kommer ut. Tolv dagar kvar, så seeegt.. När hade du bf?
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-06-12 14:38:46 följande:

Ja de blir väl så för oss!! Hade känts bättre om hon i alla fall låg lite längre ner :p hela magen känns skönare tycker jag när dom inte ligger uppe i revbenen!

Har fått två datum, 21 och 28 juni, så är några dagar kvar! Dom går oändligt långsamt :p speciellt när det luras vid flera tillfällen? Bm ville inte känna på tappen idag utan om en vecka..

Jo, håller helt med där. Halsbränna och svårt att äta ordentligt med mat är också sånt som jag gärna sluppit!

Aha, spännande att se vilket som stämmer bäst då! Varför olika datum? Jaså, vet inte om min bm gör sånt ens, gjorde inte den förra iallafall.. Hade varit intressant att veta hur det ser ut, om man är helt omogen som med sonen eller mer "redo" :)
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-06-12 16:49:49 följande:

Gjorde moderkaksprov för att jag har en sjukdom, då hade hon mätt på fel sätt men ändå trodde dom den 21:e, sen vid rul mätte hon igen till den 27:e. De konstiga är att ja isf måste plussat typ 3 veckor innan ja va gravid liksom :p så vet inte vad jag ska tro. Enligt sista mens är de 17:e juni!

Min mage är helt urballad idag och extremt trött med huvudvärk. Alla dessa symptom som lurar en :p

Känner du något som skulle kunna vara på g?

Jaha, ok. Ja, det är ju inte ens möjligt, så antagligen är det datumet inte rätt då :)

Jag är också väldigt trött, men det har jag varit de senaste 2-3 månaderna och mitt järnvärde var nu på 116 så inte var det det iallafall.. Har en son som håller mig vaken ibland dock :P I övrigt inga tecken tyvärr. Hoppas verkligen på en midsommarbebis!
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-06-12 17:47:15 följande:

Ja visst hade de vart underbart om dom kom typ dagen innan eller på midsommarafton :)) hade ju tom vart mysigt att fira midsommar på bb :p :)

Verkligen ^^ Lite jobbigt för oss för om jag går över två veckor så har vi ingen barnvakt, de åker utomlands då :S Så hoppas verkligen hon kommer tidigare!
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-06-12 19:54:20 följande:

Haha vad lustigt, vi har exakt samma problem... jag kunde inte låta bli att bli lite sur när dom berättade att dom skulle åka mitt i själva BF :/

Jaså, ja det var lite lustigt! Nej, det är väl inte optimalt.. Tror många inte tänker på att det kan dröja så pass länge som över två veckor efter bf innan bebis kommer. Sist när jag väntade sonen så bokade mina föräldrar in resan hit till 14 dagar efter bf. Hade jag blivit igångsatt som tänkt på bf +15 så hade de fått se honom som hastigast på BB innan de skulle hem igen, men pga lite fostervatten sattes jag igång på bf +12. Sen var det inte direkt kul att de kom och hälsade på samma dag som vi kom hem från BB, mitt i allt tumult med första barnet.. Denna gång krävde jag att de bokade in resan till tidigast tre veckor efter bf :P
  • Moorii

Och jag behöver gå på toaletten hela tiden, men inget händer när jag väl går, så frustrerande! En ond förvärk idag, men inget mer sen.. Om några timmar ska jag åka på skolavslutning för mina elever, har inte träffat dom på 1,5 vecka, så det ska bli kul!

• Moorii
    Lojsj92 skrev 2018-06-14 05:35:58 följande:

I tisdags kväll kom den en liten prinsessa till oss efter en lite jobbig förlossning med pannbjudning. 3555 gram och 50 cm lång flicka, helt perfekt. ?? nu njuter vi på BB och ammar för fullt! Men oj vad lite sömn det blir speciellt nu andra dygnet när lillan vill äta/suga mer på bröstet. Tur man har någon slags onaturlig energi :)

Oj, aldrig hört talas om! Vad skönt att det gick bra ändå, och stort grattis! Ja, man klarar mycket mer än man tror, det är fantastiskt :)
Svar på tråden Bf juni 2018