Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

CatjaL skrev 2018-06-14 07:27:22 följande:

Varit med i gruppen sen start men knappt skrivit något större, bf enligt mina beräkningar var först 24/6 men på rul blev vi flyttade till 3/7.

Haft en tuff graviditet men extremt illamående sen v6 till slut & i v31 fick jag havandeskapsförgiftning, har legat inlagd på sjukhus flera gånger och sista gången blev jag igångsatt, fick dubbla doser men inget hände & bebis blev påverkad negativt valde dom att ta ut bebis med kejsarsnitt. Så i v34+1 kom vår lille kille, 1930g & 44cm lång :) lillkillen fick ligga på neo & jag fick ligga kvar på förlossning i 2 dagar innan jag blev flyttad till BB avdelningen i 5 dagar, blev efter det flyttad till ett familjerum på neo & efter totalt 9 dagar blev han flyttad in till vårt rum.

Lillkillens blodsocker var lågt så det var tvunget att stabiliseras & på dag 13 fick vi åka hem men fortsatt sondmatning & vi är fortfarande inskrivna i neo och måste på kontrollen 2ggr/v.

Otroligt jobbig tid hela graviditeten men värst var nog att ligga isär på två olika avdelningar i 9 dagar & att man inte fick känna sig som en mamma & att man hade fått sitt första barn :( men nu är vi hemma & den känslan har kommit & herregud vad fantastiskt det är! :)

Hoppas det går bra för er alla andra & lycka till!

Men oj, vilken tuff tid för både dig och sonen, men fantastiskt kämpat!! Vad skönt att ni äntligen är hemma nu och får njuta av bebisbubblan <3
  • Moorii
    Utvandraren2 skrev 2018-06-14 14:46:18 följande:

Nu har jag varit till Bm. Är på 38+2 idag, så redan v39! Spännande! Alla värden var oförskämt bra. Vikt på stadig ökning. Jag äter helt sjukt mycket nu. Är hungrig hela tiden. Men har hög ämnesomsättning vanligtvis, så det kommer inte som någon överraskning. Tryckte i mig en 250 grams hamburgare igår och efterrätt på det! Sambon vart helt förfärad över hur det var plats till så mkt mat i magen. :)

Bm skrev in i journalen att det var mycket fosteraktivitet. Fröken gillade ju inte alls att BM tryckte så mkt på magen, så hon tryckte tillbaka. ;)

Vad härligt att allt såg bra ut! :) 38+3 här! Jag gick upp mest i början tror jag, har börjat lugna ner sig nu, men har ändå gått upp en del.. Men ungefär samma som med sonen iallafall, så det är väl min gravidvikt helt enkelt :)

Haha, förstår det. Bm sa att hon skulle kolla hjärtslag före hon kände efter hur hon låg, för de blir så irriterade :P
  • Moorii
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-14 20:24:59 följande:

Nu är vår tjej här! Blev snitt ändå för mitt BT gick bananas och dom ville inte riskera att vänta. Har gått toppen och hon mår finfint!

Lycka till nu brudar!

Åh, vad härligt, grattis! <3
  • Moorii
    Alisee skrev 2018-06-14 21:05:31 följande:

Har bf den 19e. Inga tecken alls på att det skulle vara på gång nån gång snart... bara så fruktansvärt trött. Läser om tips hur man kan få igång förlossningen, men eftersom alla tips innebär att man måste resa sig från soffan så blir det inte så mycket testande, hehe. Absolut 0 energi de senaste dagarna...

Haha, word. Jag orkar inte heller! Sen så funkade inget av sätten då jag väntade sonen, så jag väntar ut den här gången bara..
  • Moorii

Nu har det verkligen börjat göra ont i mina höfter. Kan inte stå eller gå en längre stund utan att det känns som dom ska gå av :/ Vanligtvis sover jag hur skönt som helst med gravidkudden, men igår hjälpte inte ens den, så det slutade med att jag fick ta två värktabletter för att ens kunna somna. Någon annan som har så ont? Skönt att det snart är över känner jag! Maximalt kan jag gå i 24 dagar till, bara att hålla ut..

• Moorii
    Kia82 skrev 2018-06-15 07:09:58 följande:

Sådär ont i höfterna hade jag med min första med, hade verkligen jätteproblem med hur jag skulle sova för ju mer höfterna belastades desto värre blev det. Usch, lider med dig men tyvärr har jag inget bra tips att ge, det är bara till att härda ut.

Minns inte att jag hade så ont med sonen, men alla graviditeter är väl olika..suck. Tack, ja det är väl bara att stå ut helt enkelt!
  • Moorii

Min ena svägerska fick sin bebis igår, på bf+9 och på samma dag som deras dotter är född, såklart.. :) hon födde på östra i Göteborg och det var så fullt så hon fick dela rum med tre andra, bara draperier emellan.. Så på sätt och vis kan det få dröja tills det är lite lugnare där, om det nu någonsin blir det. Däremot sa hon att det var valfritt om man ville åka hem efter 6 timmar eller stanna längre, skönt det iallafall.

• Moorii
    Kia82 skrev 2018-06-15 08:09:22 följande:

Se där, min lilla gosse får gärna komma idag han med och dela födelsedag med sin storebror. Se på alla tvillingar, har svårt att tro att dom har tagit skada av att behöva dela sin födelsedag!!?!! Varsin tårta och ett gäng presenter så borde det inte vara några problem? Det känns ?jobbigare? att fira två dagar i följd kan jag känna men men, det där är ingenting som man kan påverka, dom kommer när dom kommer.

Om bebis (och jag själv) mår bra så tänker jag försöka att komma hem så tidigt det bara går. Fick sist jag var hos bm veta att sommarens policy var att familjerummen var i första hand till för förstföderskor och att omföderskor (utan komplikationer) fick stanna max ett dygn så räknar med att snabbt vara på hemmaplan igen.

Nä, precis, det är nog ingen risk att de mår dåligt över det! Håller tummarna för att det sätter igång idag oavsett, så tufft som du haft det.

Jo det har jag också hört, det med familjerummen. Vi fick ett sånt på Mölndals BB med sonen och fick vara kvar i tre dagar vilket var jätteskönt, men den här gången vill jag nog åka hem så snart det känns ok.
  • Moorii
    Kia82 skrev 2018-06-16 12:13:51 följande:

Usch, avskyr det!

Jag ligger på sängen med molvärk, mannen tycker att vi ska åka till Hornbach men jag känner mig inte alltför sugen faktiskt samtidigt så är det skittråkigt att bara ligga här, fast jag är förvisso trött.., Gah, blir tokig!

Hur fördriver ni andra tiden?

Förstår känslan! Jag är ensam med sonen, så jag har inte så mycket annat val än att springa efter honom... Vi har varit till lekplatsen och det var ungefär vad min kropp klarade av idag, så resten av dagen får bli inomhus tyvärr.. Stackars min son, supertråkigt för honom! Bf om 8 dagar, får hoppas det inte dröjer så mycket längre än så.
  • Moorii

Åh, jag blir så avundsjuk på alla som kan göra storkok och frysa in! Vi har bara en "halv" frys, så den är ju full efter inköp av en veckas mat, typ..

Svar på tråden Bf juni 2018