Bf juni 2018
Varit med i gruppen sen start men knappt skrivit något större, bf enligt mina beräkningar var först 24/6 men på rul blev vi flyttade till 3/7.
Haft en tuff graviditet men extremt illamående sen v6 till slut & i v31 fick jag havandeskapsförgiftning, har legat inlagd på sjukhus flera gånger och sista gången blev jag igångsatt, fick dubbla doser men inget hände & bebis blev påverkad negativt valde dom att ta ut bebis med kejsarsnitt. Så i v34+1 kom vår lille kille, 1930g & 44cm lång :) lillkillen fick ligga på neo & jag fick ligga kvar på förlossning i 2 dagar innan jag blev flyttad till BB avdelningen i 5 dagar, blev efter det flyttad till ett familjerum på neo & efter totalt 9 dagar blev han flyttad in till vårt rum.
Lillkillens blodsocker var lågt så det var tvunget att stabiliseras & på dag 13 fick vi åka hem men fortsatt sondmatning & vi är fortfarande inskrivna i neo och måste på kontrollen 2ggr/v.
Otroligt jobbig tid hela graviditeten men värst var nog att ligga isär på två olika avdelningar i 9 dagar & att man inte fick känna sig som en mamma & att man hade fått sitt första barn :( men nu är vi hemma & den känslan har kommit & herregud vad fantastiskt det är! :)
Hoppas det går bra för er alla andra & lycka till!