Bf juni 2018
Bebisen gräver med händerna vid "utgången" ikväll, det gör till och med ont och känner mensliknande värk i samband med det. Någon annan som känner samma? Vill ju gärna tro att hon försöker gräva sig ut :D
Bebisen gräver med händerna vid "utgången" ikväll, det gör till och med ont och känner mensliknande värk i samband med det. Någon annan som känner samma? Vill ju gärna tro att hon försöker gräva sig ut :D
Min gör samma sak. Har varit orolig över det tidigare och tänkt att den måste ligga fel,.så "skönt" att du upplever samma. Har mest rörelser nertill i magen och igår och idag som mest efter bäckenet. Antar att det är händer. Mina tre senaste besök hos bm har de fått kalla in ngn extra för att känna och dubbelkolla bebis läge. Känns lite oroligt ändå.
Inte riktigt men känner mig tung där nere.
Men kan ändå förstå känslan hihi.
Hade ni kunnat ta Alvedon för tredje kvällen i rad? Första tog jag det för att se om värkarna avstannade (vilket de gjorde) men efter det här jag haft en sjukkänsla i kroppen, nästa som influensa. Huvudvärk, muskelvärk i överkroppen o ja känt mig krasslig. Tog Alvedon för att kunna somna igår o funderar på att göra samma ikväll. Men tre dagar på raden. Vågar man det? Brukar väldigt sällan ta värktabletter annars.
Ja det där känner jag igen. Så har min gjort till o från sen kanske 2 v tillbaks
Min lille är fixerad.
Hur ligger din?
Mitt vatten gick 03.20.
Här blev det bebis inatt! :)
Jag får väldigt hög puls emellanåt nu så fort jag rör på mig och till och med i vila. Har haft normalt blodtryck alla mina besök hos bm men pulsen tickar i rasande fart. När jag gjorde ctg-kurva på förlossningen för ca 2,5 vecka sedan så låg jag i ca 50 min (kände mig avslappnad) men hade en puls konstant mellan 100-110. I vila alltså. Borde man oroa sig? Har påtalat det lite löst för min bm vid ngt tillfälle som mest avfärdat det som ganska vanligt. Är orolig för hur pulsen ska te sig under förlossningen sen. Någon med kunskap/erfarenhet? Kan tilläggas att jag som icke gravid har mer åt det lägre hållet då min puls brukar ligga mellan 50-55.
Grattis, hoppas allt gick bra! Hur stor var han/hon?
Här har det inte kommit någon bebis än, vattnet har gått men värkarna lyser med sin frånvaro. Kommer troligtvis att få hjälp att få igång det om det inte kommer igång inom några timmar. Fattar inte vad det är med min kropp och värkar denna graviditeten? Envisa unge!