Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

Ensam för andra dagen i rad med sonen på 22 månader. Igår träffade jag gravidkompis med son, idag har jag inget planerat. Kan inte åka och bada eftersom jag inte har körkort eller bil, men hade nog inte vågat ändå eftersom jag är så långsam nu.. Tips på andra saker att göra i denna olidliga värme med en energisk och sprallig liten kille?

• Moorii

Slutade med att vi åkte till inomhusbad, all svalka är bra svalka tänkte jag, vägrade dessutom sitta hemma i bastun till lägenhet.. Gick fint, skönt att få guppa omkring i vattnet lite, sonen uppskattade det med. Nu sover han i vagnen och jag vilar på en bänk. ONT i hela bäckenet dock.. Men det fick det vara värt!

• Moorii

Hmm, onda förvärkar har gjort entré. Kommer med ca 5 minuters mellanrum, gör ont, men inte så farligt. Känns som ett band med smärta undertill på magen, typ mensvärk fast mycket värre. Lär väl ha det så här i 3-5 veckor nu då..

• Moorii
    Kia82 skrev 2018-06-03 15:45:31 följande:

Sådär hade jag också för ett tag sedan men just det där med bältet runt är lurigt för så kan det även kännas vid ett förlossningsläge. Hoppas dock att det är igång för dig. När var det du hade bf?

Jaså? Jag är så oerhört skeptisk till att jag ska ha sån tur att denna förlossning startar i tid eller tidigare för den delen, eftersom jag gick över nästan två veckor med sonen (blev igångsatt). Bf är 24/6. Däremot är jag glad om det kommer igång av sig själv, vilket förvärkar kanske kan vara en indikation på att det kommer göra? Hoppas!
  • Moorii
    Kia82 skrev 2018-06-03 16:34:38 följande:

Jag hoppas jag med men har gått över med mina med så det känns inte så troligt dock har de kommit igång av sig själv och gått fort när värkarna blivit någotsånär regelbundna. Bf 12/6 så det börjar ju att närma sig nu och slemproppen fortsätter att släppa här hela tiden.

Håller tummarna för att du slipper gå över den här gången!
  • Moorii

Kanske konstig sak att ta upp, men mina bröstvårtor har börjat klia och svida, känt av sen igår. Någon som fött barn tidigare som känner igen sig i detta, att det händer nära förlossningen? Minns inte att jag märkte av detta då jag väntade sonen.

• Moorii
    Bubbel85 skrev 2018-06-04 21:02:33 följande:

Det har mina också, inte svida direkt men klia. Vaknade också igår och förundrades över att de hade växt markant över natten och ömmade. Antar att det är hormonellt att det börjar närma sig men tror inte det är ett tecken på att det sker ikväll tyvärr :/ kommer inte ihåg att jag hade såhär med dottern, men å andra sidan kände jag inget alls med dottern innan vattnet gick medans man nu gått runt med värk, smärta och massa annat i över en månad :)

Aha, där ser man. Säkert, kroppen förbereder sig nog! Men håller med om att det antagligen inte betyder förlossning någon gång snart.. Med sonen kände jag lite onda förvärkar vid ett enda tillfälle, sen inget annat alls innan jag sattes igång. Nu är det både det ena och andra, lite kul hur olika det kan vara!
  • Moorii

Jag går faktiskt bara upp och kissar när jag blir väckt av sonen, vilket oftast bara är en gång per natt, så det är ändå skönt.

Vet ni vad, 15 grader här idag!! :D öppnat alla fönster och balkongdörren, tvärdrag, korsdrag, allt som går :P får passa på när sonen är på förskolan. Första dagen då jag är hemma hela dagen, så istället för att vila har jag röjt i förrådet så dubbelvagnen får plats, gått med fem stora ikeakassar med pant till Ica, handlat och slängt sopsortering.. Kan liksom inte ligga och ta det lugnt när det finns så mycket att göra. Har inte ens packat BB-väskan, fast jag sa att jag skulle göra det för två veckor sen. Får vila någon annan dag helt enkelt.

• Moorii
    MaTik skrev 2018-06-05 15:51:09 följande:

Hej! Igår kom en liten pojke till världen. Mina värkar kom aldrig igång ordentligt efter att vattnet gick, så vi fick åka in för igångsättning i söndags kväll. Hade lite egna värkar då, men de gav inte så mycket effekt, så fick värkförstärkande dropp. Förlossningen tig lååång tid, vi skrevs in kl 18 och han föddes 12:45 dagen därpå. Men allt gick jättebra! Jag kände mig stark hela tiden och behövde aldrig mer än lustgasen. Krystfasen var dock hemskt jobbig. Men han och jag mår bra och han är så fin!

Härligt att allt gick bra! Grattis till sonen <3
  • Moorii

Känner ett väldigt tryck neråt idag, ibland gör det riktigt ont! Min gissning är att hon trycker sig neråt, tidigare har hon legat högt upp nämligen, så man kan alltid hoppas. Känns som jag behöver gå och göra nummer två varje gång, fast på ett smärtsamt sätt :S Blev svinhungrig helt plötsligt nyss, vilket också kan betyda att magsäcken fått mer plats... Tryckte ett deluxemål på max och känner mig lagom mätt så :P

Svar på tråden Bf juni 2018