Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

zebra skrev 2017-12-12 17:46:15 följande:

Jasså, på det viset :)

Va hemskt att behöva gå igenom det två gånger dessutom! För mig har jag bearbetat det men du som fått gå igenom det så nyligen, usch :(

Själv ska jag inte göra kub. Gjorde int eheller förra gången. Känns som vi tar saker som de kommer efter rul.

Jo, det är inget vidare :/ men man tar sig vidare, längtan efter ett till barn förändras ju inte trots allt.

Ok, kanske skönt att inte göra det också, för det blir ju ett extra moment av oro. Jag har dock för stort kontrollbehov för att inte göra det :P sen är jag dessutom 35, så jag känner att jag vill ha koll därför, plus att det är gratis nu. Dessutom pågår en studie i nipt på sahlgrenska, så ska göra det precis efter kub. Kostar minst 5000 annars, så man får passa på :)
  • Moorii
    evve88 skrev 2017-12-12 13:52:11 följande:

Alltså gravidbyxor! Guds gåva till mänskligheten typ :p

Kommer inte ihåg att de kändes såhär skönt att dra på dom förra graviditeten :p väntade nog lite längre denna gången. Gud vad sköna dom är!

Haha, eller hur! Jag satte på mina i vecka sju, kunde inte ha några av mina vanliga byxor redan då, så fort gick det inte förra gången :P men det är underbart, magen får allt utrymme den behöver :D jag tycker det jobbigaste är att gå tillbaka till vanliga byxor efter graviditeten, dröjde nog ett par månader innan jag gjorde det sist ^^
  • Moorii
    evve88 skrev 2017-12-12 19:37:44 följande:

Haha ja i denna grav gick de mkt fortare?? :p känner mig super uppsvälld på kvällarna framförallt . Haha.

Haha ja jag har fortfarande mina gravid tights i garderoben som jag använt även när ja inte var gravid. Såå sköna ju. :) men gravidbyxor är ju faktiskt rätt skönt efter grav med, håller liksom dallret på plats.. haha :)

Samma här, har en liten kula på morgonen och på kvällen är magen lika stor som i vecka 20 (inget skämt, har bilder från vecka 20 i förra graviditeten)! Var ska detta sluta :P

Haha, precis. Man blir aldrig så bekväm av sig som efter en graviditet, iallafall inte jag :) Inget "är man fin får man lida pin" här inte ;)
  • Moorii
    Lojsj92 skrev 2017-12-12 20:22:24 följande:

Är det bara jag som har fått världens trögaste mage? ???????? går in i vecka 15 imorgon..

Nej, du är INTE ensam... Haft det sen jag plussade. Jag har fått vänja mig vid att känna mig nödig i två-tre dagar innan det faktiskt händer nåt, jättetrevligt - _- Är i vecka 13 nu. Tyvärr går det inte över, och äter man sen järntabletter så gör inte det saken bättre direkt.. Men man vänjer sig :)
  • Moorii

Elvipe, väldigt svårt att säga hur just du ska göra. Vi ska också göra nipt, men vi vet redan att vi kommer kolla kön, dels för att vi båda är för nyfikna, dels för att det känns som att man kan knyta an till den lilla personen i magen på ett annat sätt (tycker vi). Bestäm innan så du inte velar när resultatet väl är där!

• Moorii
    evve88 skrev 2017-12-13 06:34:28 följande:

Hahah samma här!! Sambon tror typ att jag trycker ut den men den är stenhård och går inte att dra in :p

Hahah nä verkligen inte, samma sak i förslossningsrummet, förr hade man vart obekväm ju fler folk som såg en ligga där naken. Nu var de ju mer -åh vad skönt en till, kom in bara!!" Haha

Haha, jo, det med förlossningsrummet håller jag med om! Blev bråttom i slutet på min förlossning, och bara sådär stod det 5-6 personer runt mig. De var mer än välkomna! Många saker som man oroade sig för innan var inte så noga i det läget direkt :P
  • Moorii

Kub gjort och allt såg fint ut! <3 Låg risk på alla trisomier, så skönt. Det var en livlig rackare också, stor skillnad mot förra, så anar vad jag har att vänta :P Nipt gjordes direkt efter i samma rum, väldigt smidigt!
  • Moorii
    amandajunii skrev 2017-12-20 22:24:48 följande:

Nu vågar jag joina tråden/gruppen :D

Precis varit på ultraljud och allt såg bra ut med bebis.

Skönt, kanske man vågar slappna av lite. Haft ett mf och ett ma innan denna graviditeten.

Väntar bebis nr 3. Har två pojkar sedan tidigare :D

Har ni alla gjort CUB test?

Välkommen! :)

Tråkigt med ditt mf och ma, har varit med om båda själv och det är omöjligt att inte oroa dig efter det tyvärr :/ Skönt att allt såg bra ut! :D Vi gjorde kub i fredags och allt såg bra ut med. Vi gjorde nipt precis efter så om några dagar får vi reda på vad som lurar i magen :) har en pojke sen innan, så får se om det blir en till eller en tjej!
  • Moorii

Fick idag svaret på nipt! Låg risk för avvikelser, jätteskönt! Dessutom är det en flicka, så underbart :D Snart har vi en av varje :)

Är i vecka 15 nu (14+2). Lite illamående kvar, lite trött, men inte alls som förut och extreeemt svullen. Ser ut som jag är gravid i vecka 20 här med :P Mer kissnödig, men utöver detta inga direkta symtom.

• Moorii
    Elvipe skrev 2017-12-28 00:19:40 följande:

Åh grattis, vad kul! :) Har också gjort nipt och fick veta att vi väntar vår andra pojke. Blev lite chockad först då jag hade gått med en riktig tjejkänsla den här gången men nu har det smält in att det blir en liten lillebror istället :) Tycker min mage varierar sig rejält, på morgonen är den lite väl platt och syns inte alls tycker jag, men allt eftersom dagen går ökar den i omfång och kvällstid ser jag också ut som jag gjorde i typ v 20 förra grav. Lite mysko hur den kan förändras så mycket under dagen. Här mycket molvärk så antar att det växer så det knakar.

Tack! :) Det är lurigt det där med känslan. Jag var övertygad om att det var en flicka första gången och denna gången en pojke, så intuitionen ska man visst inte lita på ;) Ja, det är samma här, den är mindre på morgonen, men sen några dagar är den större på morgonen med, sen sväller den mer och mer under dagen också. Jag har knappt nån molvärk, men känner ändå hur det expanderar därinne :P det börjar kännas obehagligt när sonen klättrar på magen nu, så antar att livmodern är på väg upp! Längtar efter den riktiga magen och de första buffarna nu <3
Svar på tråden Bf juni 2018