• Kia82

Bf juni 2018

Någon annan som mår mycket illa nu på slutet? Jag har mått illa i åtminstone en veckas tid nu varenda dag och jag minns inte alls att jag gjort det innan tidigare förlossningar??

• Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-06-11 12:22:06 följande:

Jag mår såå illa, har gjort det i fem dagar ungefär. Nu såpass att jag har svårt att få ner mat, får tvinga i mig. Jag spyr inte som du gör men mår konstant illa. Hoppas det är ett tecken men börjar tappa hoppet av alla symtom :( var jättedålig i magen i helgen men det har slutat :(

Då är man inte ensam om detta åtminstone, var fyra år sedan dottern föddes och man glömmer så fort. Min mage tömde sig helt här nyss (sorry för äckelinfo). Känner mig så uppgiven och det känns som om jag redan har gått över minst en vecka och ändå är det inte bf förrän imorgon.
  • Kia82
    Elvipe skrev 2018-06-11 13:39:58 följande:

Jag mår också illa! Imorse funderade jag till och med på om jag höll på att bli magsjuk. Fruktansvärt dålig aptit har jag också. Får tvinga ner maten. Ett väldigt begränsat antal rätter jag lyckas få i mig nu. Skulle kunna leva på frukt och jordgubbar. Inte haft de problemen tidigare i graviditeten förutom i början. Har kommit tillbaka nu sista två veckorna och själva illamåendet bara nu sista dagarna.

Det är samma här med aptiten, lever på vattenmelon, jordgubbar, bubbelvatten och cola Zero. Mår illa bara av att tänka på varm mat typ eller godis och chips, örk! Visst, värmen har nog gjort sitt till. Tack och lov att det är svalt idag och förhoppningvis håller det nu i sig så att man får föda innan värmeböljan som lovats komma tillbaka igen innan midsommar.
  • Kia82
    evve88 skrev 2018-06-11 17:30:40 följande:

Har nyss vart på aurora besök, bm skulle förklara för sambon att det var bra att ha en stor plastpåse i bilen och en handduk. Han blev helt förskräckt stackaren och trodde vi skulle lägga bebisen i plastpåsen. Tills han fattade att vi skulle skydda sätet med den om bebis kommer i bilen :p haha så fel de kan bli!

Bra tips! Ska lägga ut en stor svart säck i bilen med ihop med badlakanen, man vet ju aldrig.

Har värsta trycket här, känns som om vattnet ska komma forsande vilken sekund som helst här nu och så är inte mannen hemma och ungarna är såklart ÖVERJÄVLIGA, vill bara gråta.
  • Kia82
    evve88 skrev 2018-06-11 18:03:22 följande:

Ja gör det :) men usch hur långt borta är mannen?

Han är bara en kvart hemifrån och jag gav klartecken men nu känns det inte så kul att vara själv längre.
  • Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-11 18:22:52 följande:

Haha, var bara tvungen att gå in och läsa lite i gruppen "Bf i maj" och ser att många har fått..

En skriver att bebisen är 3 veckor och att tiden går så fort. Hoppas så att den kunde göra det nu istället

Det känns så vansinnigt segt nu men väldigt snart när vi har våra små knytten hos oss så kommer tiden att gå rysligt fort nästan så att man vill kunna pausa lite men det är ju så det är.
  • Kia82
    Krocki1 skrev 2018-06-12 04:48:38 följande:

Bjuder på en bild på min fot i förrgår, ngn mer som är rejält svullen emellanåt?

Påminner väldigt mycket om hur jag sett ut de senaste veckorna fast nu är här grått och blåsigt och en perfekt dag att föda barn på. Bf idag, komsikomsi.
  • Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-06-12 07:18:04 följande:

Idag har jag BF. Har i flera månader haft en känsla att bebisen är stor och oron har bara växt med tiden och har därför varit så rädd att gå över tiden. Varje ultraljud jag gjort har visat att bebisen är större, nu sist hela 6 dagar större i v.36. Livrädd att bebisen ska väga 5000g och att storleken ska äventyra säkerheten på förlossningen. Hade en vän vars bebis fastnade så kanske därför jag är extra orolig. Idag ska jag därför få ett TUL och samtal med läkare efteråt vilket känns underbart. Jag är så sjukt nojig av mig nu, oroar jag mig inte för stort barn så är det oro för lite fostervatten, dåligt fungerande moderkaka, dåligt flöde i navelsträngen, lite fosterrörelser, mycket fosterrörelser... ja men ni hör ju, nåt är ju allvarligt fel på mig. Men ska bli så skönt att få kolla upp allt nu, och skulle barnet visa sig vara lite större än normalt så kan jag mentalt förbereda mig på det iaf, är det mycket större hoppas jag på igångsättning innan bf+14. Ni som har barn innan, någon som fött en stor bebis och hur gick det isf? Min dotter vägde 4000kg men föddes 3 dagar innan bf, vågar inte tänka vad hon skulle vägt på bf+14.

Nu börjar oron sätta in här med och samtidigt är jag arg, arg för att inte bebisen kommit ut trots att han legat helt redo så länge och att jag blivit lurad så många gånger, Rädd är jag också för att vi inte ska hinna in de 7 milen till sjukhuset, vill inte bli en utav dom som tvingas att föda i bilen.

Min son vägde nästan 4,3 kg och jag gick över 8 dagar med honom. Flickorna har vägt 3,6 kg på bf+3 och de två andra strax under 4 kg på bf+5 resp bf+6, inga enorma bebisar på något sätt men över medel. Du har fött barn tidigare så är övertygad om att det kommer att gå bra oavsett storlek, vägen är ju redan plöjd en gång så att säga.

Skrutt i magen är det här idag också och skolavslutning i tråkväder för mina stora tjejer. Kan ju hoppas att denna dagen leder till något positivt förutom sommarlov då.
  • Kia82

Nu har vi varit på skolavslutning för mina äldsta så nu är det sommarlov! Bara den nya lilla familjemedlemmen som saknas. Har ont i ryggen och det strålar/sticker/trycker ner i underlivet. -Hallå där inne, det är dags att komma ut nu!

• Kia82
    evve88 skrev 2018-06-12 10:16:39 följande:

Idag har jag vart hos bm. Blodtryck började stiga så extrakoll på fredag. Hon har lurat Mig totalt för känt huvudet långt ner, men hon låg jätte högt och rörligt. Bm fick till och med göra ett ul för att se så hon inte låg helt tokigt. Men andra barnet behöver ju inte fixera sig så hon kommer väl ligga så tills hon kommer. Kom nuuuuu bebis!

Som omföderska är det inte direkt något ovanligt att barnet ligger högt och inte fixerar sig förrän värkarna sätter fart, så har det varit på två utav mina småttingar med. Jag tycker att det är läskigare när dom ligger som min lille gör nu, pressad mot bäckenbotten med knappt någon tapp kvar, jag lär ju börja öppnas direkt när värkarna tar fart eftersom tappen redan är borta. Läskigt är vad det är! :-s
Svar på tråden Bf juni 2018