Bf juni 2018
Någon annan som mår mycket illa nu på slutet? Jag har mått illa i åtminstone en veckas tid nu varenda dag och jag minns inte alls att jag gjort det innan tidigare förlossningar??
Någon annan som mår mycket illa nu på slutet? Jag har mått illa i åtminstone en veckas tid nu varenda dag och jag minns inte alls att jag gjort det innan tidigare förlossningar??
Jag mår såå illa, har gjort det i fem dagar ungefär. Nu såpass att jag har svårt att få ner mat, får tvinga i mig. Jag spyr inte som du gör men mår konstant illa. Hoppas det är ett tecken men börjar tappa hoppet av alla symtom :( var jättedålig i magen i helgen men det har slutat :(
Jag mår också illa! Imorse funderade jag till och med på om jag höll på att bli magsjuk. Fruktansvärt dålig aptit har jag också. Får tvinga ner maten. Ett väldigt begränsat antal rätter jag lyckas få i mig nu. Skulle kunna leva på frukt och jordgubbar. Inte haft de problemen tidigare i graviditeten förutom i början. Har kommit tillbaka nu sista två veckorna och själva illamåendet bara nu sista dagarna.
Har nyss vart på aurora besök, bm skulle förklara för sambon att det var bra att ha en stor plastpåse i bilen och en handduk. Han blev helt förskräckt stackaren och trodde vi skulle lägga bebisen i plastpåsen. Tills han fattade att vi skulle skydda sätet med den om bebis kommer i bilen :p haha så fel de kan bli!
Ja gör det :) men usch hur långt borta är mannen?
Haha, var bara tvungen att gå in och läsa lite i gruppen "Bf i maj" och ser att många har fått..
En skriver att bebisen är 3 veckor och att tiden går så fort. Hoppas så att den kunde göra det nu istället
Bjuder på en bild på min fot i förrgår, ngn mer som är rejält svullen emellanåt?
Idag har jag BF. Har i flera månader haft en känsla att bebisen är stor och oron har bara växt med tiden och har därför varit så rädd att gå över tiden. Varje ultraljud jag gjort har visat att bebisen är större, nu sist hela 6 dagar större i v.36. Livrädd att bebisen ska väga 5000g och att storleken ska äventyra säkerheten på förlossningen. Hade en vän vars bebis fastnade så kanske därför jag är extra orolig. Idag ska jag därför få ett TUL och samtal med läkare efteråt vilket känns underbart. Jag är så sjukt nojig av mig nu, oroar jag mig inte för stort barn så är det oro för lite fostervatten, dåligt fungerande moderkaka, dåligt flöde i navelsträngen, lite fosterrörelser, mycket fosterrörelser... ja men ni hör ju, nåt är ju allvarligt fel på mig. Men ska bli så skönt att få kolla upp allt nu, och skulle barnet visa sig vara lite större än normalt så kan jag mentalt förbereda mig på det iaf, är det mycket större hoppas jag på igångsättning innan bf+14. Ni som har barn innan, någon som fött en stor bebis och hur gick det isf? Min dotter vägde 4000kg men föddes 3 dagar innan bf, vågar inte tänka vad hon skulle vägt på bf+14.
Nu har vi varit på skolavslutning för mina äldsta så nu är det sommarlov! Bara den nya lilla familjemedlemmen som saknas. Har ont i ryggen och det strålar/sticker/trycker ner i underlivet. -Hallå där inne, det är dags att komma ut nu!
Idag har jag vart hos bm. Blodtryck började stiga så extrakoll på fredag. Hon har lurat Mig totalt för känt huvudet långt ner, men hon låg jätte högt och rörligt. Bm fick till och med göra ett ul för att se så hon inte låg helt tokigt. Men andra barnet behöver ju inte fixera sig så hon kommer väl ligga så tills hon kommer. Kom nuuuuu bebis!