Bf juni 2018
Kallare väderlek önskas inom kort, sen kan värmen komma tillbaka igen någon gång vid midsommar i mitt tycke.
Kallare väderlek önskas inom kort, sen kan värmen komma tillbaka igen någon gång vid midsommar i mitt tycke.
Jag har haft väldigt ont i svanken under ett par dagar och det blir ännu värre senare på dagen/kvällen. Hoppas så innerligt att det ska dra igång snart men samtidigt vill jag inte ligga på förlossningen i denna värmen.
Idag har jag blivit tonårsmamma och snart har man en nyfödd igen, känns lite märkligt.
Ont i ryggen och jag har fått jätteont i ljumskarna sådär så att det gör megaont att ens lyfta på benen och DET minns jag tydligt att jag fått kort innan förlossningen med de andra barnen med. Idag kom det mer slempropp också men det har det gjort under så många veckor nu att jag inte ens ser det som något positivt längre. Benen är som stockar. Tack o lov att det inte är så lång tid kvar nu men ju närmre bf vi kommer desto säkrare blir jag på att jag kommer att gå över även denna gången.
Tänkte beställa en bärsele. Vilken rekommenderar ni? Både ni som är flergångsfödande och ni som är förstagångs, hur har ni resonerat?
Jag känner absolut ingenting längre jag. Sambon var ju bortrest förra veckan och då hade jag känningar och ont hela tiden, men nu när han är hemma NADA! Börjar ocks tänka att jag kommer gå över tiden, men förhoppningsvis smäller det till när man minst anar det :)
Var til bm nyss också, SF: 35cm i v.38+2, blodtryck 95/55, huvudet ner men ruckbart, vikt +12kg.
Är det nu snart vi ska börja diskutera knep för att det ska sätta igång? :)
Wiii, nu är vi äntligen i rätt månad!!! Nu dröjer det inte länge innan vi sitter och snusar på våra små bebisar. ??
Idag fick jag dessutom sova två timmar längre än vad jag gjort de senaste veckorna så jag känner mig extra utvilad dock blev jag lite nervös nu för bebis som alltid brukar vara den som väcker mig tidigt i vanliga fall har inte så vitt jag vet varit morgonpigg idag (om jag inte lyckats sova mig igenom buffarna)?
Gick precis igenom förlossningsväskan igen och bytte ut vissa klädesplagg, om värmen fortsätter på detta viset så behövs det lite svalare kläder.
Bebisen är verkligen lugn idag, har bara fått någon enstaka fot uttryck i sidan så han ligger nog och samlar sina krafter för att snart göra entré (hoppas).
11 dagar kvar.
Min bebis har också varit lugnare sista tiden. Det kanske är svårt för dem att röra på sig nu när (de flesta) ligger med huvudet nedåt och har lite plats i livmodern!
Jag har precis kompletterat med ärmlösa bodys och shorts i strl 50 sen du skrev om att gå igenom förlossningsväskan. Kom att tänka på att vi mest har långärmat i strl 50 och byxor.
Det verkar på väderprognoserna som att vädret ska fortsätta vara riktigt varmt hela juni...
Har haft ont sen strax efter lunch idag, förvärkar som riktig tar i och nästintill en konstant molande värk, absolut värsta hittills i denna graviditeten. Tappen har inte ändrats mot hur den var förut vad jag kan känna dock. Någonting måste vara på gång eller jag hoppas innerligt, orkat inte gå med sån här smärta i 1,5 vecka till. Och så är jag ensam hemma med fyra barn hela dagen imorgon, känns inte så kul precis.
Vattnet gick vid kvart i ett inatt, men har fortfarande oregelbundna värkar som inte gör jätteont. Är inne på förlossningen nu för rutinkontroll. :)