Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

evve88 skrev 2018-01-06 13:33:36 följande:

Åh Jättefin ju! Alldeles lagom stor :)

Här är en bild på min, 16+3 men bilden är tagen förra veckan :p på kvällen känns den dubbelt så stor! Haha!

Tack! Det var snällt sagt :) känner mig gigantisk ibland :P

Jättefin mage! Aha, så den är lite större nu då? :) Haha, det är nog inte bara inbillning. Från första måltiden till sista så expanderar magen rätt mycket alltså XD
  • Moorii
    Bebis200012 skrev 2018-01-07 05:36:26 följande:

Hej! Svarade jag dig aldrig? Ja det verkar skumt att du har tidigare BF! Men har du å bm, utgått i från sista mensens första dag, eller har du gjort ul/ vul?jag har gjort två. Vul och fått daterat genom mätning av bebis, ska tillbaka för rul 5/2. Och jag känner kanten av livmodern precis under naveln och den börjar puta ut lite. På första vul var det på akutgyn och hon kunde inte datera( fick inte ordning på inställningarna) foster men mäta foster och sedan jämföra med diagram längden motsvarande gångna v. Och enligt henne var jag längre gången än hos privat gyn. Några dagar senare, men den gynläkaren kunde datera! Snurr snurr allt i hop????

Hej! Jo, det gjorde du, jag har inte hunnit med att svara bara :) jag har gjort två ultraljud, ett i vecka 7+4 och ett i vecka 12+4, men enligt bm 12+3. Tänker att det borde väl vara samma bf-datum om man är lika långt gången? Märkligt!
  • Moorii
    Mayday85 skrev 2018-01-09 09:15:29 följande:

Vilken sjukt häftig känsla att se min lille pojk på RUL :) fick behålla mitt datum och både han och jag växer som vi ska :)

Härligt att höra! Grattis till pojken! :D Var det första ultraljudet? Jag har fortfarande 3,5 veckor kvar till rutinultraljudet, känns som en evighet! Vet redan att det är en flicka, men längtar efter att få se henne <3
  • Moorii

Alltså, nu killas det för fullt i magen! :D jag riktigt känner hur hon far med fötterna/händerna längs "väggen". Underbart <3

• Moorii
    Freya18 skrev 2018-01-16 12:44:08 följande:

Har varit på inskrivningssamtal hos barnmorskan och allt gick bra. Barnmorskan verkar vara helt toppen! Lugn och harmonisk, glad och förklarar allting noga. Trivs med henne. :) Jag ville inte försöka lyssna på hjärtat igen för nu har jag börjat känna fladder och puffar i magen igen! Känner mig mycket lugnare.

Hur bra trivs ni med eran bm? Jag var så orolig att jag skulle få någon som jag inte klickade med och kanske inte vågade byta till någon annan. Men är så glad att jag fick en trevlig och bra bm. :)

Vad skönt! :) härligt med fladder och puffar! Min bm har jag inte träffat än faktiskt, hon jag var på inskrivning hos kunde inte fortsätta som min bm, men den andra ska vara bra med, så hoppas på det!

I söndags i 16+6 kände jag och mannen sparkar utanpå magen, så tidigt trodde jag aldrig vi skulle känna! Med sonen var det i vecka 22 om jag inte minns fel. Fick aldrig veta var moderkakan låg på kub, men måste vara i bakvägg den här gången. Någon annan som känner sparkar?
  • Moorii
    Freya18 skrev 2018-01-17 12:56:58 följande:

Du får säkert en jätte bra barnmorska. Du kunde inte ha samma som du hade förra graviditeten eller är det hon som ska sluta?

Vad mysigt med sparkar! Jag längtar tills man känner riktiga puffar och kickar. :) Jag har börjat sova dåligt nu för hur jag än ligger så känns det obekvämt i magen och svanken. Jag har kudde eller filt mellan knäna, men svanken molar på ordentligt.. Det känns som att svanken blir intryckt hela tiden. Inatt blev det noll sömn, men lyckades sova 3 timmar nu på förmiddagen. :/

Hon som jag hade förra graviditeten var inte alls bra och hon är inte heller kvar där jag går som tur är! Hon jag ska få istället har jag däremot hört mycket gott om :)

Ja, det är inte så ofta det känns, mest är det som en fisk som sprattlar omkring därinne, men ibland känner jag hur hon kickar. Vet vad du menar! Mitt tips är att köpa en gravidkudde, hade en sån förra graviditeten och den avlastar bra, tycker iallafall jag.
  • Moorii
    Timmyt85 skrev 2018-01-21 11:53:59 följande:

Hej! Har bf sista juni, precis gått in i v18. Börjar bli orolig då kub var så länge sedan. Tycker knappt att magen växt och känner inga rörelser som så många pratar om. Har heller inte känt det där kittliga eller något fladder som man läser om, tror jag i allafall? Känner viss aktivitet i magen men känns mer som upprörda och uppsvällda tarmar. Hade mycket växtvärk/molvärk fram till v. 15 men känner nu bara som lätt mensvärk nattetid. Läst om spökveckorna men oroar mig ändå. Någon som känner igen sig? Två veckor till RUL.

Ja, de veckorna är hemska! Det var så när jag väntade första barnet och samma nu. Den här gången kom rörelserna mycket tidigare, vilket jag är tacksam för, men innan dess var det jobbigt, man vill ju gärna ha bevis på att allt är bra. Går själv in i vecka 19 imorgon. Förra gången kom första sparken i vecka 22 och kände väl kittel i magen någon vecka innan har jag för mig. Har också två veckor till rul! 5/2?
  • Moorii
    Lojsj92 skrev 2018-01-22 18:21:55 följande:

Tänk att vi alla redan gått halva tiden nu/snart, iallafall är vi alla runtomkring där någonstans :) Helt fantastiskt! Hur mår ni nu? Är magarna stora? Känner ni av det lilla pyret där inne? :)

Ja, det är otroligt egentligen! Tyckte att det gick så långsamt ett tag och nu är jag i vecka 19 och undrar var den här stora magen kom ifrån :P blir konstigt nog fortfarande svullen på eftermiddagen /kvällen, så har mycket större mage då. Svullnaden försvann långt tidigare förra gången. Jag känner lillan röra på sig dagligen nu, framför allt på morgonen innan jag kliver upp kan jag känna små buffar <3 På dagtid känner jag mest sprattel :) Känner du något?
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-01-23 16:22:41 följande:

Tog influensavaccin idag, tillhör olika riskgrupper. Aldrig tagit de innan, är nojjig nu :p nån mer som tagit?

Nej, men tänker att jag ska göra det snart! Jobbar med barn och min son har börjat på förskolan nu, så risken har ökat markant sen sist jag var gravid.. Det ska ju vara lugnt, så du behöver inte oroa dig :) Man kan väl få lite feber och så, men inte värre än så vad jag vet.
  • Moorii
    Krocki1 skrev 2018-01-27 22:03:27 följande:

Det är Så roligt att köpa saker till bebisar ju.

Själva har vi det mesta kvar som vi sparat, bara lite kläder som vi kommer att komplettera med. :)

Samma här, det mesta har vi.. Tyvärr, som sagt, det är roligt att köpa bebissaker :) Däremot får vi en flicka den här gången, så lite nya kläder blir det iallafall.
Svar på tråden Bf juni 2018