Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

Freya18 skrev 2018-02-22 00:36:07 följande:

Jag känner inte av urinvägsinfektionen mer än att jag måste kissa ofta. Det svider ingenting mot vad det brukar göra när jag inte var gravid. Då var det ett helvete och jag grät när jag försökte klämma ut kisset.. men nu är det helt annorlunda. Funderar på hur länge jag har gått med det här..

Usch, vad jobbigt att gå med förkylning. Speciellt behöva dras med det på jobbet. Jag är glad att jag har sluppit det!

Karatesparkarna är roliga. :) Man blir så paff när man känner så tydligt helt plötsligt!

Ja, just det, har hört att det ska vara lindrigare när man är gravid. Oroar mig jättemycket för att jag ska gå omkring med det utan att veta om det! Skönt att det upptäcktes iallafall.

Jo, det där med att man har sämre immunförsvar som gravid trodde jag var en myt förra graviditeten, då var jag aldrig sjuk. Har haft influensa och en massa annat elände redan denna gång, så det stämmer nog ändå..

Verkligen :) längtar tills det blir så tydliga sparkar hela tiden!
  • Moorii

Jag har tydligen också socker cravings under mina graviditeter, samma förra gången.. Inte så nöjd över det! Började på ca 49 och vägde nästan 57 förra veckan, så 8 kg upp i vecka 23. Gick upp nästan 20 förra gången, så hoppas det inte blir mer än det iallafall :S

• Moorii
    Workingmom skrev 2018-02-24 09:55:39 följande:

Gick upp 16 med 1:a (slutade med godis då jag blev gravid, typ som att sluta röka)

28 kg med 2:a (sket i allt, dessutom var det en snuskigt varm sommar)

3:e minns jag inte..

Men har bestämt att inte gå upp så mycket denna gång, det är onödigt.

Dock äter jag säkert godis varje dag. Men har slutat med kvällsfika då jag lix går isäng så tidigt

Jo, helt klart onödigt! Äter inte så mycket i övrigt, största måltiden är lunchen, iallafall då jag jobbar. Haha, samma här, lägger mig typ halv tio varje kväll. Somnat i soffan de senaste två dagarna med.. Skulle bara vilja få sova ut en enda dag, det hade varit drömmen!
  • Moorii
    Workingmom skrev 2018-02-24 23:04:00 följande:

Det är inte lätt att sova med en växande mage. Men min erfarenhet säger mig att det inte brukar bli nå mer sömn när bebisen väl kommit ut. Så passa på att njuta. Helt ok att somna i soffan tycker jag

Nej, verkligen inte.. Slog mig på riktigt igår att vi kommer ha en spädis här snart igen, med allt vad det innebär med amning och blöjbyte tio gånger om dagen. Och så en nästan två-åring på det! Gah :P Men ska väl överleva det med, hoppas jag. Ska verkligen passa på att njuta, dels av sömn (nåja, sonen vaknade halv fem idag, inget ovanligt) men också av de pauser på dagen som inte kommer existera om några månader..
  • Moorii
    Workingmom skrev 2018-02-25 08:43:18 följande:

Ellerhur! Det var 7 år sedan sist jag hade en liten spädis. Både längtar och inte. Fattar ibland lixom inte vad jag gett mig in på.

"Ska jag börja om?!?"

Men oftast kommer en våg av längtan. Mest när jag sytt något bebisplagg eller annat. Äntligen ska jag få sy till min bebis och inte någon annans.

Dessutom ska min sambos (blivande man, men vi gifter oss i hemlighet) storasyster få barn även detta år, hon är 10 veckor efter oss och även det är lycka!

Så mycket roligt detta år!!

Spännande med en liten igen efter så lång tid! Åh, vad roligt att du syr själv! Jag önskar att jag kunde, men det är inte en av mina talanger tyvärr.. Får hitta andra som syr helt enkelt :)

Kul! Min storebror och fru ska ha två veckor efter mig, en stor överraskning, och en glad sådan förstås :D En kollega ska ha en månad innan mig också, plus att min mans bror och fru ska ha tre veckor innan oss, också det en stor överraskning, då de deklarerat att det inte blir fler barn.. Men där ser man :) Definitivt ett år med mycket att se fram emot!
  • Moorii

Hihi, nu syns sparkarna utanpå :D Hon har sparkat och bökat hela dagen idag, så härligt! Min stackars man har bara känt sparkar en gång, för sju veckor sen.. Får hoppas hon fortfarande är aktiv är han kommer hem efter jobbet. Har era respektive fått känna sparkar ännu?

• Moorii
    SofieJ skrev 2018-02-25 19:05:45 följande:

Ja, i ca 2 veckor nu har min sambo fått känna sparkar varje dag :D

Däremot har min bebis rörelser förändrats lite idag och igår. Han kanske ligger med ryggen ut mot magen eller nåt. Jag känner fortfarande honom regelbundet men det är mer svepande rörelser än sparkar som innan. Bör jag vara orolig tro?

Vad roligt! :D

Om du känner honom regelbundet skulle jag säga att du inte behöver oroa dig, det kan kännas lite olika från dag till dag. Jag hade för någon vecka sedan två dagar då jag knappt kände något alls, men så på den tredje dagen var hon igång igen som tur var, annars hade jag åkt in. Vilken vecka är du i? Känner du däremot minskade rörelser så tycker jag absolut du ska åka in och kolla upp!
  • Moorii
    SofieJ skrev 2018-02-25 19:26:59 följande:

Jag är i vecka 25 och har sedan innan ett inbokat möte med min BM på onsdag.

Jag känner honom liksom var och varannan timme, mest bara att det känns som att han typ vrider på sig istället för att sparka och buffa som innan. Känner mig inte jätteorolig, men lite osäker. Så länge det inte avtar så avvaktar jag nog till på onsdag då.

Du sa förresten att du ser sparkarna på utsidan. Har du lyckats filma? Jag har försökt men varje gång jag tagit upp kameran så slutar han såklart ^^

Ok, skönt att du ska till bm snart ändå. Jag går in i vecka 24 imorgon och tycker att rörelserna till hälften är svepande, bökande eller så, men rörelserna kanske aldrig är så för dig annars? Skulle det kännas för osäkert så åk in, bättre en gång för mycket än för lite!

Nej, tänkte tanken förut, men få härjade min 1,5-åring runt, så fick inte riktigt tillfälle ;) men har för mig att det var så då jag väntade sonen, omöjligt att få på film :P
  • Moorii
    Freya18 skrev 2018-02-25 19:47:43 följande:

Jag kan inte se sparkarna utanpå och dom senaste dagarna har han nog varit vänd med benen mot ryggen för har bara känt enstaka buffar då och då. Lite mera nu på kvällen, så det lugnar mina nerver något! Maken kände första sparken på alla hjärtans dag! :) Den dagen var grabben riktigt aktiv. Efter det har han känt någonting smått, men ingenting tydligt.

Det är lite lurigt de här veckorna, eftersom det är så upp och ner med hur mycket man känner tycker jag. Nu när hon varit så aktiv idag så väntar säkert en eller flera lugna dagar. Vad roligt att det blev just på alla hjärtans dag! Fler och fler aktiva dagar väntar framöver, något att se fram emot :)
  • Moorii
    Workingmom skrev 2018-02-25 20:41:58 följande:

Trodde inte heller jag kunde förrän jag provat. Nu har jag ett syrum och kläder i en liten gårdsbod, samt säljer via Facebook och instagram i en liten skala. Men helt överkomligt med tanke på allt annat man ska hinna med

Häftigt! :D Verkligen bra jobbat! Skulle det vara möjligt att få reda på din Facebook-sida eller instagram där du säljer?
Svar på tråden Bf juni 2018