Inlägg från: Utvandraren2 |Visa alla inlägg
  • Utvandraren2

Bf juni 2018

Ett lång inlägg:

Fick bilder på sängen idag. Den hämtades av mina sf hos min svärsyster i påskas. När jag frågade om bäddmått idag svarade svärmor att de hade tänkt att måla om den (skavd), köpa ny madrass och sy överdrag. Dessutom virkar hon en babyfilt. Så skönt att slippa tänka på sängen och tillbehör! Det är samma säng som min sambo sov i. En oval vagga/korg med sänghimmel. Svärmor har tom kvar sängkläderna och spjälskyddet! <3

Tänk att ha sparat på det i över 30 år!

Bebisens rum är färdigt, men är just nu snickarbod då sambon bygger badrum bredvid. Måste bestämma tapeter snart, är bara grundmålad gips just nu. Ska beställa badrumsmöbler + barnrumsmöbler från IKEA snart. Har inte köpt blöjor eller sånt än, har ca tre månader kvar till bf, så jag inbillar mig att jag kommer att orka det i juni. Här i Norge går vi ju hem tre veckor innan vare sig vi vill eller inte. Känner att jag längtar dit. Får inte sova på nätterna då det buffas och sparkas och har börjat få lite foglossning. Sömnbristen är värst. Går bra om man är hemma, men hopplöst när man ska försöka vara alert på jobbet. Känner verkligen som att lysena är på men nästan ingen är hemma...

• Utvandraren2

Fick i princip inte sova i natt heller, har just tvingat mig igenom en arbetsdag med hjälp av lite för mycket kaffe. Fortsätter detta nästa vecka åker jag till doktorn och ber om deltidssjukskrivning. Vill orka njuta lite av den här tiden med, just nu går all energi åt att jobba. Lägger mig och sover direkt efter kvällsmaten varje kväll. Vill inte ha det så i 12 veckor till, det är ju deprimerande!

• Utvandraren2

MaTik: Bf: 29/5, inga barn sedan tidigare

beme: Bf 2/6, inga barn sedan tidigare

Bubbel85: Bf 12/6, 1 barn

Kia82: Bf 12/6, 4 barn

Lojsj92: Bf 13/6, inga barn sedan tidigare

Sjuttiosjuan: Bf 13/6 inga barn sedan tidigare

Moorii: Bf 24/6, 1 barn plus en bonusson

wibblywobbly: Bf 9/6, inga barn sen tidigare

krocki1: Bf 30 juni, 1 barn

Workingmom: Bf 9 juni, 3 barn sedan tidigare

Utvandraren2: Bf 29/6, inga barn sedan tidigare

• Utvandraren2

Hade som ett ägg i storlek under revbenen som bulade ut något enormt på jobbet nyss. Min kollega trebarnsmorsan sa att så bra, då ligger hon precis som hon ska! Med huvudet nedåt och det jag känner är hälen! Tryckte lite på magen nu, och det känns som det stämmer! Så bra! Hon kan ju såklart ändra sig innan bf, men kul att veta. Jag har ju noll koll!

• Utvandraren2
    Moorii skrev 2018-05-01 16:17:10 följande:

Nån mer som blir väckt av bebisen i magen? Inatt drömde jag att det gjorde ont i magen när bebisen knölade omkring, men så vaknade jag och kände hur hon höll på så det var nog så att det gjorde ont på riktigt.. Hon är som storebror var i magen, sträcker ut sig och tar spjärn, jätteskönt :S Höftbenet får ta mycket stryk än så länge. Inte direkt några sparkar längre, mest rulla runt, slå med armarna och så. Hur är era bebisar nu?

Var och varannan natt! Jag tänker såhär; bättre med en aktiv en, jag märker att jag reagerar direkt om jag inte känt något på en timme. Hon är lite lugnare när jag går. Varje dag hon inte spjärnar ut fötterna i revbenen är lycka.
  • Utvandraren2

Det har känts rejält mycket trängre i magen de senaste dagarna, och idag är det nytt rekord. Känns som hon ligger och trycker ut. Fick bara i mig en macka till lunch, sen var det fullt. Någon som har/har haft samma känsla?

• Utvandraren2

Förstår mer och mer vad min manma menade när hon sa att jag kommer vara skitless på att vara gravid i v40. Att hon tyckte det var så underbart skönt att få pressa ut mig så hon slapp ha mig i magen mer. Hon kommer inte ihåg så mkt av hur det var att vara gravid säger hon, men hon kommer ihåg hur less hon var på stora tunga magen. :D

• Utvandraren2

Så dumt att de inte ger sin plats till dig. Här där jag bor märker jag att folk flyttar sig, öppnar dörrar etc. Det är ju lyx att vara gravid! ^^ Får extra bra service i affärer och restauranger också.

Var till Bm igår. Allt var normalt. Lillan ligger med huvudet ned, och fötterna var väldigt upptryckta i revbenen, så hon gör sig väldigt lång just nu kommenterade bm. Ja, jag känner det, sa jag. Hehe. Men sen flyttade lillan sig under samtalet och BM tog ett nytt mått som var normalt. Hennes hjärtrytm gick upp lite när hon rörde sig, och det var ett väldigt bra tecken sa bm.

Hon låg ju såklart inte still under undersökningen. Bm klämde ju på magen, och sånt svarar lillan på direkt.

Har fått lite mer foglossning denna vecka, och nu på kvällen fick jag lite som mensvärk. La på en vetekudde och gudars vad gött det var! Det ska jag göra oftare! Såklart reagerade lillan över värmen och boxade mot kudden. :)

• Utvandraren2

Måste säga att nu förstår jag vad alla menar när de säger att rörelserna blir annorlunda nu mot slutet. Var på planerad kontroll i veckan och hjärtslagen var starka och fina. Hjärtrytmen gick upp när hon rörde sig, och det är ett friskhetstecken sa bm.

Hon bökar inte runt lika mycket som för några veckor sedan, då var det helt enormt och ganska jobbigt. Nu är det mer att hon ligger och drar sig och trycker ut en kroppsdel emellanåt. Hon har börjat svara när jag trycker på magen - jättehäftigt!

Det kan fortfarande komma en spark ibland, då vet man att man lever! Jäklar vad stark hon har blivit, jämfört med småsparkarna i början! :)

• Utvandraren2

Jag vaknade i natt av att jag hade mensvärk. Så kom jag på att jag var gravid. Tänkte att aha, är det såhär en förvärk känns. Hade fyra stycken efter varandra. Sammandragningar är ju i hela magen, dessa var bara i nedre delen. Sen somnade jag om. Sammandragningarna gör ju inte ont, förvärken var som första dagen i mensen. Hade dessutom tagit det jättelugnt hela dagen för att jag var trött.

Är ju långhelg nu, så ringde min bm i eftermiddags för att vara på säkra sidan. Hon sa att får jag det i natt igen och flera stycken kan jag ringa förlossningen för ev. kontroll.

Låter ju nästan lite allvarligt, jag som inte tänkte något särskilt på det. Blev lite orolig nu, vad har ni andragångsfödande för erfarenhet av förvärkar?

Svar på tråden Bf juni 2018