Inlägg från: Utvandraren2 |Visa alla inlägg
  • Utvandraren2

Bf juni 2018

Kia82 skrev 2018-05-09 20:27:52 följande:

En femtegångsfödare här men det går kanske bra endå? Min erfarenhet är att man får fler och starkare förvärkar för varje barn och det är inget som är konstigt/farligt etc men det kan ju såklart kännas otäckt. Det positiva med mycket förvärkar är att det oftast blir en lättare eller inte lika utdragen förlossning så trots att det inte är så trevligt så gör det nytta och detta

påpekade min bm för mig senast igår så. Sitter själv här med förvärkar nu och snarare välkomnar dom nu än oroar mig, det är ju inte direkt så att man kan missta förvärmarna från riktiga värkar, åtminstone inte jag.

Åh, tack för ditt svar! Då var det lite så som jag hade på känn. Ska sluta oroa mig nu och välkomna dem istället om/när de kommer nästa gång. Fast ringer in till sjukhuset om de blir många.
  • Utvandraren2

En stor eloge till alla gravida med småbarn! Jag förstår inte hur ni orkar! Det är ju nog jobbigt att vara gravid, tänk om man haft småbarn också!

Jag är ju så pass gammal att vi kan inte vänta så länge om vi vill ha ett småsyskon till hon i magen, så en dag kommer jag kanske också få känna på hur det är.

Kämpa på, alla mammor och blivande, snart är vi i mål!

• Utvandraren2
    Kia82 skrev 2018-05-10 10:50:14 följande:

Det där med orken, man har inte så mycket val ju och sen så är det ju en vanesak med men visst, det är ingen dans på rosor alla gånger. Nu är ju mina barn inte några pyttebarn, 4, 6, 11 och 13 men dom kräver ju ändå sitt. Jag tror inte att jag hade orkat ytterliggare en omgång där syskonet var omkring 2 år när nästa födds, det räcker med ett blöjbarn åt gången.

Hur gammal är du Utvandraren2?

Nu börjar man att se ljuset i tunneln tack och lov, 33 dagar kvar till bf men det är också den månaden som brukar kännas drygast,

Jag blir 35 i år. (Valde ett annat år när jag skapade min profil.)

Därför tror vi det är bäst att inte vänta så länge med att försöka på en nr. 2. Ifall vi skulle vilja ha en nr. 3.

Ja, men en fyraåring är ju inte barabara. Dessutom har du ju så många! Men jag tror mig förstå det där med blöjbarn. Men vi har nog inget val där ifall vi vill ha fler.

Helt otroligt, för ett år sen var vi inte ens säkra på att vi ville ha barn, nu känner vi att nu är det bara att köra på. Fast försöker tänka att vi måste ett barn i taget nu, så får vi se om vi känner för fler om ett år! ^^/
  • Utvandraren2
    Kia82 skrev 2018-05-10 11:41:29 följande:

Då är jag ett år äldre än dig.

4 år är en knepig ålder för dom vill både vara små och stora men hon ser fram emot att bli storasyster så hon kanske växer till sig lite till denna sommaren.

Men då är du ju i den åldern att det är bara till att köra, det är ju nu fertiliteten sjunker, jag fick flera missfall innan den här lilla herren beslutade sig för att han ville stanna, jag hade nästan gett upp.

Ja, har ju hört så många vänner som är yngre än oss som fått prova länge, så vi trodde att det skulle ta ett tag. Men lilltjejen blev till på första försöket! Är ju inte alls säkert att det blir så nästa gång, så gäller att inte vänta för länge.
  • Utvandraren2
    Lillen skrev 2018-05-11 13:41:12 följande:

Vi fick första barnet när jag var 40, andra när jag var 42 och nu tredje när jag är 44 och det har aldrig tagit mer än två månader för oss att bli gravida (3 missfall har vi haft mellan ettan och trean också) - så iaf ibland funkar fertiliteten långt upp i åldern. 

Låter bra!
  • Utvandraren2

Oj, vad du håller igång, Kia82! Jag orkar absolut inte något sånt längre. Jag har pushat mig över gränsen vid två tillfällen nu, med sammandragningar som ett brev på posten. Så nu gör jag nästan ingenting. Mat på bordet när sambon kommer hem kl 18 är målet varje dag. Allt över det är bonus.

Imorgon ska jag jobba längre, ska på föredrag och ha lönesamtal på eftermiddagen. Så måste hålla mig alert då, haha. Tror jag höjer koffeinintaget tillfälligt imorgon, haha!

• Utvandraren2

Jag blir nästan lite nojlig för att jag inte tänker på vad jag ska ha med till BB. Hör ju samma diskussion i flera forum.

Jag bor ca 10 minuter med bil från sjukhuset.

Det blir troligtvis delat rum med en eller två andra då mitt sjukhus har väldigt få familjerum. Så sambon kommer att få sova hemma. Så då kan ju han ta med det man ev glömt tänker jag. Jättetråkigt att han måste åka hem på kvällen och gruvar mig för att ligga på ett rum med snarkande mödrar och skrikande bebisar och vara helt slut och inte få sova. För MIN kommer ju såklart inte skrika... ;)

Jag har tänkt att stanna så länge som perdonalen tycker att det behövs. Jag har ju min mamma sjuksystern hos oss också, men vill inte äventyra något genom att åka hem för tidigt.

• Utvandraren2

Så tråkigt att höra! Ni är ju ett par veckor tidigare än mig, så jag får väl passa på att -njuta- av hur jag mår just nu. Sover faktiskt bättre nu, ofta behöver jag inte ens gå på toa på natten. Men när jag inte är gravid går jag också väldigt sällan på toa, har stor tank, haha. Har dock inga problem att sova 10-12 timmar och ta en powernap också. Har foglossning och vaggar fram. Undgår trappor. Men det gör inte ont som knivar, mer som rejäl träningsvärk.

• Utvandraren2

Ja, värmen är riktigt jobbig! Samtidigt som jag är glad för alla andras skull så vill jag helst bara lägga mig och sova i en mörk skrubb.

Jag har en lång tunika jag köpte förra sommaren för att ha på stranden. Den var lite väl stor då, men perfekt nu. Har den och en trikåklänning jag lever i på arbetstid. Mammajeansen är bara svettiga och varma. Idag hade jag bara lust att gå till jobbet i mjukisbyxor. Så fort jag kom hem nu slängde jag på mig sambons addidasshorts och en av hans tshirtar. Perfekt att han använder L, lånar både mjukisbyxor och tshirts av han nu.

Idag känns det som jag stått på en järnstång och ramlat ned med ett ben på varje sida. Så känner att soffan och tvserier blir en fin fortsättning på kvällen. :)

Snart är bebisarna här! Blir väldigt spännande att följa tråden framöver! Jag ligger ju lite efter er andra, men efter några veckor brukar jag känna igen mig i vad ni skriver om.

• Utvandraren2
    MaTik skrev 2018-05-24 13:49:18 följande:

Jag har försökt smörja mig jättenoga i ansiktet, men har också fått fläckar. De är ganska små, så om man inte tittar för noga så kan de nog komma undan som fräknar. Det är ju omöjligt att inte få sol på sig nu.

Ja, jag får trots spf 30 i ansiktet. Speciellt under ögonen. Inte för att skrämmas nu, men har hört att de kanske inte går bort, så håller mig undan solen (skittrist!). Jag har mkt fräknar annars och solkänslig hy.
Svar på tråden Bf juni 2018