Inlägg från: evve88 |Visa alla inlägg
  • evve88

Bf juni 2018

SofieJ skrev 2018-02-01 12:59:04 följande:

Jag mår fortfarande skit, mitt lugnade dock aldrig ner sig. Började v. 7 och eskalerade v. 13, nu är jag i v. 21 och ser ingen ljusning. :(

Usch vad jobbigt för dig :/ äter du något mot det? Är du sjukskriven eller klarar du av att jobba?
  • evve88
    Krocki1 skrev 2018-02-03 09:08:37 följande:

Jag tror jag har fått influensan. Snyft!

Vi åkte till fjällen förra söndagen kom hem i torsdags kväll. Jag har varit sjuk sen tisdagsmorse, feber, ligger runt 38 hela tiden, när jag har feber så gör det så ont i kroppen att det är helt sjukt. Första dagen hade jag så ont i skelettet att jag grät.

Har hosta, och världens snuva. När ska det vända? Börjar jobba på måndag och har så sjukt mycket att göra när jag kommer tillbaka. Måste bara bli frisk!

Någon som har något tips på att bli frisk fortare?

Men fy för influensan !! Man mår ju sååå mkt sämre av sjukdomar när man är gravid! Legat inne på sjukhuset med dropp inatt efter galen magsjuka. Mår du bättre? Nu får vi hoppas vi alla slipper mer sjukdomar tills bebis kommer!
  • evve88

Kämpa allihopa <3 nä alltså den där ?alla gravida får sån utstrålning? fattar inte alls vart den är, är blek fet och sleten. Och börjat bli trött konstant igen. Haha jippi!! just nu känns Juni långt bort och undra hur man ska se ut då när man känner sig sleten nu :p

• evve88
    wibblywobbly skrev 2018-03-04 15:30:21 följande:

Känner likadant..! Enda jag märkt är att mitt hår blivit lite tjockare, men det där.. gravid-glowet har jag inte märkt av. Ser mest trött och sliten ut :P

Haha ja mitt hår och naglar växer som ogräs. Men som du säger i övrigt är de fasen inget glow här inte: :p
  • evve88
    Freya18 skrev 2018-03-05 17:21:12 följande:

Var till barnmorskan idag och allt såg bra ut förutom Hb som hade gått ner till 107. Nu blir det blutsaft och blodpudding i två veckor sen ska vi ta nya prover. Har den inte gått upp så måste jag börja med piller.

Dricker nån av er blutsaft och i sånna fall hur har det fungerat för er?

Jag har ätit järntabletter sen vecka 20, men mitt var dåligt idag med så ska öka dosen. Äter sideral som ska va bättre än niferex som jag åt förra graviditeten, man kan ju bli väldigt förstoppad av dom.. men har tyvärr ingen erfarenhet av blutsaft! Aldrig hört nån som blivit rekommenderad de i första hand men kanske olika i olika län...
  • evve88
    MaTik skrev 2018-03-07 11:28:23 följande:

Låter gott, mycket godare än niferex! :)

Jag har hittills haft en väldigt bra graviditet och väldigt få och lindriga krämpor. Men nu (v 29 idag) börjar magen kännas ihopklämd. Blir väldigt mätt när jag äter och när jag böjer mig fram känns det som att lunchen ska komma upp igen. Bebisen har konkurrerat ut magsäcken helt enkelt. Nån annan som har samma och har nåt tips? Känner mig ibland helt uppblåst.

Känner samma!! Kan inte äta mkt alls... men måste äta sååå ofta fortfarande annars spyr jag och känner mig helt vimmelkantig. Speciellt morgon och kväll. Orkar inte äta precis hela tiden ! Kommer ju hinna se ut som en ballong innan v 40. Haha! Jag är dock bara i v 25 :p
  • evve88
    Kia82 skrev 2018-03-12 12:34:55 följande:

Jag börjar att bli ganska less på att vara gravid faktiskt, går in i vecka 28 (27+0) imorgon och det känns som en evighet kvar. Jag känner mig stor och klumpig och har fått ännu större och ibland riktigt onda åderbråck på mitt ena underben, har stödstrumpor och försöker att vila med benen högt men tycker inte att det hjälper direkt. Vill bara gå i dvala tills det är dags för förlossning men det går ju inte, känns dessutom som om mina barn ökar sitt tempo och är extra bråkiga när jag försöker vila.

Tycker också de är tyngre denna gången när man redan har barn att hålla reda på och jaga :p och sitta på golvet och resa sig och bära och allt vad man ska göra! Första kunde man ju vila när man ville med.. Jag är bara i 25+0 snart så känns med som en evighet även om man ju vet att våren går sååå fort! Sonen föddes i december och då hade man ju tråkiga mörka månader de sista men nu är de ju i alla fall ljusare!

Vågar inte tänka på hur svullen man kommer bli när de blir varmt ute dock!?
  • evve88

Nån mer som fått mkt sammandragningar?? Är i fjällen och promenerar mycket och drar pulka och jag tycker magen är stenhård konstant. Släpper på kvällen sen när jag vilat. Andra barnet, med första kände jag knappt en enda sammandragning...

• evve88
    FairyL skrev 2018-03-20 12:07:13 följande:

Jag är i samma sits. Jag kollade upp Sideral men märkte att den bara innehöll 30 mg järn per tablett, jämfört med Niferex som innehåller 100 mg/tablett! Så jag bestämde mig för att hålla mig till Niferex ändå. Mitt hb hade också sjunkit.

Jag får sån förstoppning av järnpillren och graviditeten så jag måste ta Movicol för att magen ska funka någorlunda... :(

Jasså de lät konstigt... :/ vill verjligen inte äta niferex. Mådde kass, tycker nästan man blir förstoppad av siffran till och med... ändå rekommenderade bm sideral var tredje dag men nu när mitt järnvärden sjunkit skulle jag ta de varje dag... har ditt järnvärde gått upp?
  • evve88

Nån mer som är extra känslig och hormonell just nu? Jag är arg eller gråter precis heeela tiden :/ gråter för ingenting och blir arg på min sambo bara han frågar nått typ... det har liksom kommit pang senaste veckan. Förut har jag känt mig helt jämn i humöret! Var lite såhär upp och ner med sonen med kommer jag ihåg men man glömmer ju fort..

Svar på tråden Bf juni 2018