• andromedae

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hoppar in här. Själva äggplocket gjorde vi i maj i år, men det blev totalfrys pga överstimulering (fick ut 21 ägg varav 5 gick till frysen som 5-dagars). 
    Gjorde vårt andra FET i september och idag i 7+1 var vi på VUL och allt såg bra ut. Jag är dock livrädd för MA så är lovad ett nytt VUL om två veckor (9+1) för att kolla igen.
    Det är första barnet för både mig och sambon, vi är 36 och 34 år. Har försökt i snart tre år och är oförklarligt barnlösa.

Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • andromedae
    Areeya skrev 2017-10-17 08:28:31 följande:
    Jag förstår din oro. Jag är i samma situation.
    Hoppas allt går bra hela vägen för er och för oss alla.
    Ja verkligen. Nu är det dags för oss alla, liksom.
    Nube skrev 2017-10-17 13:06:41 följande:
    Välkommen! Vi ligger väldigt nära i tiden, jag är idag 7+0. Vad skönt att allt såg bra ut vid vul! Jag har vul nästa onsdag, har inget tålamod att vänta dock :/
    Förstår dig. De tyckte egentligen 7+1 var lite tidigt för VUL, men i och med att sambon jobbar i Norge och är borta 10 dagar i sträck så ville jag hellre chansa på ett tidigt än vänta. Håller tummarna för dig.

• andromedae
    BF datum <3

andromedae, 3/6-18
    Nube, 5/6-18
  • andromedae

8+1 idag och tiden sniglar sig fram. Oron gnager hela tiden i bakhuvudet, tänk om det blir missfall. Vi har ju sett liten för en vecka sen, ska på nytt VUL om en vecka för att stilla min oro lite. 
    Har känt av illamående emellanåt, men inte hela tiden (mer sällan än ofta, måste jag säga) och varje dag jag inte känt det tror jag det kommer gå på tok och det känns som jag bara väntar på blödning. Det kommer nog av att vi såg ett hjärta pulsera i vecka 7+ för två år sen, men då avtog symtomen i vecka 8+ och sen kom det ut i vecka 9+ så vågar inte alls slappna av än.
    Hoppas kunna slappna av lite efter nästa VUL, med förhoppningen att det ser bra ut då.

Här tillåter de alla gravida göra KUB oavsett ålder från 1 november. Jag fyller 35 nästa sommar, hade ställt in mig på att inte få göra det men nu har de som sagt ändrat reglerna. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

• andromedae
    Nube skrev 2017-10-25 13:17:02 följande:

Vi har också varit på VUL nu som visade en liten levande bebis som motsvarar veckorna. Jag är så tacksam nu! Tack för stödet tjejerna :)

Elise39 skrev 2017-10-25 12:02:46 följande:

Hej!

Har varit på VUL och lillen växer som den ska. 8+2 idag. Så lättad..

Grattis till er båda!
  • andromedae

På måndag ska vi på vårt andra VUL. Jag vågar inte ta ut nån glädje alls i förskott, är så orolig att liten dött där inne. Att historien upprepar sig mot senaste graviditeten för 1,5 år sen då vi såg ett hjärta picka i v.7+ och sen kom det ut i 9+.

Våra närmaste familjer vet om både ivf och insättning, likaså mina närmaste kollegor. Detta då min avdelning/yrke gör att det ändå inte går att dölja, utan folk avslöjas titt som tätt där Tungan ute.

• andromedae

Grattis till er alla som sett ett hjärta picka på VUL!

• andromedae
    vinterbebis12 skrev 2017-10-29 00:10:21 följande:
    Privat i vecka 11. Tyvärr spelar det ingen roll att bebisen är frisk för jag är inlagd med skyhöga infektionsvärden och bebisen måste ut om jag ska klara mig. Extrem otur och väldigt ovanligt ????
    Beklagar verkligen!
  • andromedae
    VitFjäril skrev 2017-11-01 04:27:58 följande:

Jag kommer troligtvis inte få behålla den här graviditeten heller Gråter Testade nu för en stund sedan och fick ett mycket svagare streck, som även kom upp långsammare, än för två dagar sedan... Det går alltså åt helt fel riktning. Är så ledsen och förstår inte varför det här händer mig.

Vilken vecka (dag?) är du på?

Jag fick också svagare streck efter ett tag. Det tillsammans med minskande symtom fick mig att vara säker på att det gått på tok. VUL visade dock tvärtom. Sen dess har jag inte testat mer.

• andromedae
    ijo skrev 2017-11-01 14:30:46 följande:

Bokade ett till privat ul idag, kunde inte hålla mig. Haft en konstig känsla så tänkte att det kunde vara värt att få stilla oron. Så skönt att det lilla hjärtat slog <3 Nu börjar det likna en bebis mer och mer! :)

Grattis. 

Vilken vecka är du i?

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017